5 kg aangekomen in 4 maanden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 kg aangekomen in 4 maanden!

Hallo allemaal.

Ik ben even een paar weekjes ertussen uit geweest hier op het forum maar zit nu met een groot vraagteken wat m'n gewicht betreft. Ik heb op Google al even rondgekeken maar geen bevredigend antwoord gevonden. Zowiezo zal ik met deze vraag na het weekend even bij mn huisarts aankloppen maar misschien weet iemand hier op het forum een logisch antwoord waar ik iets mee kan.

Sinds 4 maanden ben ik, na 30 jaar, gestopt met blowen.
    Dat gaat nog steeds goed en ik heb niet de intensie om terug te vallen in deze smerige verslaving, sterker nog; ik heb een andere verslaving gevonden; Sporten!! Ik sport veel, zo’n 4, 5 dagen in de week. Pak 2 spiergroepen per keer aan en ren en fiets ook elke keer 2x20 minuten. In die 4 maanden ben ik echter al 5 kg aangekomen. Mijn eetgewoonte is sinds ik ben gestopt met blowen niet veranderd, integendeel. Ik eet gezonder en verantwoord.

Op Google heb ik gelezen dat als je stopt met ‘roken’ je stofwisseling kan veranderen en/of je schildklier sneller/langzamer kan gaan werken. Zou dat in mijn geval zo zijn?

Ik wilde graag in gewicht aankomen want woog met mijn 1.69 maar 53/54 kg. Ik schrok toen ik van de week op de weegschaal stond die 58,5 aangaf! Aan de ene kant ben ik blij met dat extra gewicht maar volgen mij is het 'niet normaal' om 5 kg aan te komen in maar 4 maanden. Stel dat ik over 4 maanden weer 5 kg aangekomen ben? Dat kan toch niet gezond zijn?
    Ik heb écht ALTIJD 53/54 kg gewogen. Soms iets meer, soms iets minder, maar geen spectaculaire veranderingen wat dat betreft.

Weet iemand hier hoe het komt dat ik zo snel in gewicht aankom?
    Last edited by barbarajudy; 11-02-2011, 22:44.

5kg voor vrouwen is idd wel veel!

Weet je iets over je vet% of die ook flink gestegen is?

Comment

Leuke foto trouwens.

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
        Weet je iets over je vet% of die ook flink gestegen is?
        Laatste keer gemeten, ongeveer 3 maanden geleden, was die 19%.
        Denk idd dat die wel gestegen is.
        Zal 'm maandag op de sportschool weer laten meten.

Comment

In 4 maanden zo intensief sporten kan je ook wel 5 killo aan spieren aan zijn gekomen, en dat is alleen maar goed toch?

Comment

Originally posted by Bardete View Post
            In 4 maanden zo intensief sporten kan je ook wel 5 killo aan spieren aan zijn gekomen, en dat is alleen maar goed toch?
            Voor een man, ja. Bij een vrouw is dit eerder uitzonderlijk lijkt mij..
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
              Eensch, daarom denk ik ook dat mits er gezond is gegeten, en goed is getraind, de massatoename eerder 'half om half' is. Misschien iets meer spier, omdat ze net is begonnen met trainen.

Trouwens, het kunnen ook andere dingen dan spier of vet zijn. Een ie**************** beter gevulde glycogeen scheelt vaak ook al een halve kg. En bij meer en gezondere voeding, zit er ook nog meer in de maag/darmen, wat ook een gewichtstoename oplevert. Verder kan de zoutinname ook wat hoger zijn geworden, wat ook weer extra vocht als gevolg heeft. Het zou zomaar 1-2kg aan extra vocht kunnen zijn.
              Last edited by scoobydoo; 12-02-2011, 00:53.
              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Natuurlijk zijn 5 kilo spieren in 4 maanden veel, maar als je nog nooit hebt gesport dan kan dat wel in het begin

Comment

Zijn je maten ook veranderd? Heb je (bijvoorbeeld) grotere broeken moeten kopen? Met andere woorden: heb je enig idee waar die extra kilo's heen gegaan zijn?
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Met zo'n booty zal ik niet veel inzitten om een paar kg meer te wegen een gewicht van 60 - 70 kg is niet abnormaal voor een volwassen vrouw. Als het jammer vind dan zou ik dit als motivatie nemen om toch blijven voor't te sporten. Dan krijg je een dubbel effect. Je komt bij maar al je leuke lichaamsvormen krijgen meer volume, je wordt daarom aantrekkelijker voor het oog en ook de gevoelszenuwen ervaren liever een vollere hand. =D succes!
                    Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by spaake View Post
                      Met zo'n booty zal ik niet veel inzitten om een paar kg meer te wegen een gewicht van 60 - 70 kg is niet abnormaal voor een volwassen vrouw. Als het jammer vind dan zou ik dit als motivatie nemen om toch blijven voor't te sporten. Dan krijg je een dubbel effect. Je komt bij maar al je leuke lichaamsvormen krijgen meer volume, je wordt daarom aantrekkelijker voor het oog en ook de gevoelszenuwen ervaren liever een vollere hand. =D succes!
                      ghehehehe

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                        Zijn je maten ook veranderd? Heb je (bijvoorbeeld) grotere broeken moeten kopen? Met andere woorden: heb je enig idee waar die extra kilo's heen gegaan zijn?
                        Ja! Mijn broeken zitten nu loeistrak om m'n bovenbenen, buik en billen. Ben ik wel blij mee hoor maar nog een kilo erbij en ik pas niks meer! Ook m'n maag en buik zijn 'voller' geworden en m'n taille minder! :-(

ik kon 'vroeger' echt ALLES eten zonder een grammetje aan te komen. Snelle spijsvertering? Sinds 4 maanden kom ik al aan als ik alleen maar naar eten kijk, lijkt het wel....

Comment

Originally posted by gleke View Post
                          voor een man ook, als je dit claimt gain je gewoon veel vocht/vet

Comment

Ik zou mijn voedingsbehoefte nog eens goed uitrekenen,en dan kijken of je niet te veel boven je behoefte zit te eten.

Comment

Wat is dat nou weer allemaal voor onzin? 5 kg per 4 maanden veel? 5 kilo in 4 maanden is geen zak en al helemaal niet voor een beginner en al HELEMAAL niet als je van 53 kg/1.69 komt. Dan ben je gewoon een spriet en als je krachttraining gaat doen icm sporten en zelfs maar als een halve zool eet kom je dat makkelijk aan.

Het is niet te zeggen hoeveel vet/massa het is, tenzij je structureel vetmetingen doet. Is het puur massa? Dan ben je goed bezig, is het puur vet? dan niet. Dat is de indicator voor TE veel/weinig aankomen per tijdseenheid.
                              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X