eten na trainen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eten na trainen.

hey mede BN´ers.
    ik had een vraag over eten na de training.
    ik train in de avond en neem dan na de training rijst met blikje tonijn.
    ik vermijd dan vetten omdat dat de opname van eiwitten en koolydraten vertraagd na het trainen.
    nu was mijn vraag, hoelang na het trainen kun je weer vetten gaan eten??.
    zoals noten enzo.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Originally posted by maar7en8 View Post
    hey mede BN´ers.
    ik had een vraag over eten na de training.
    ik train in de avond en neem dan na de training rijst met blikje tonijn.
    ik vermijd dan vetten omdat dat de opname van eiwitten en koolydraten vertraagd na het trainen.
    nu was mijn vraag, hoelang na het trainen kun je weer vetten gaan eten??.
    zoals noten enzo.
    misschien een paar noten bij je kwark ofzo..
    Hoe laat is je laatste maaltijd dan en de tijd tussen die maaltijd en het slapen??

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
      misschien een paar noten bij je kwark ofzo..
      Hoe laat is je laatste maaltijd dan en de tijd tussen die maaltijd en het slapen??
      ik ben om 20:15 thuis dus eet dit rond 20:20 uur.
      dan eet ik rond 21:00 uur nog wat noten en gerookte zalm ofzo.
      en om 22:30 uur pot kwark met 20gr noten.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je kunt beter de noten, gerookte zalm en kwark met elkaar eten als laatste maaltijd (22:30)

Ipv. 3 keer binnen 2 uur te eten (waarvan een hoop vetten) terwijl je net getrained hebt.

Comment

Zoveel vetten voor het slapen gaan heb je helemaal niets aan. Door je zware training en extra eiwitten heb je een verhoogde GH afgifte, die groeihormonen hebben tevens de eigenschap lichaamsvetten af te breken...waarom zou je je lichaam dan forceren om toch extra vetten op te gaan slaan? Opnemen gaat niet iig, je hebt al veel te veel vetten in je bloed.
          In je maaltijd na de training mogen wat vetten zitten, voor het slapen nog eens vetten nemen is onzin.

BTW, je maaltijd na de training is ca 45 tot 60 minuten na je training....je hebt als het goed is direct na je training een shake genomen, dus direct daarna een maaltijd...heeft weer geen nut, wordt vet.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik neem op dit moment geen shakes na het trainen, ik ben 17 en woon bij mijn ouders.
            die vinden het onzin om dit voor mij te kopen. ik overweeg dit wel te gaan kopen van mijn eigen geld.

wat zouden jullie mij advieseren om te nemen na het trainen,

weipoeder met melk ofzo?

ik ben pas net begonnen met fitness en ken de soorten suplementen nog niet.

alvast bedankt.

Comment

misschien ook van belang te vermelden dat ik aan het bulken ben.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                je hebt als het goed is direct na je training een shake genomen, dus direct daarna een maaltijd...heeft weer geen nut, wordt vet.
                Huh, is dit echt zo?

Direct na je training kan je toch juist goed gebruik maken van je snelle verbranding/stofwisseling?

Comment

Of jij hebt het over die 2e maaltijd in zo'n korte tijd?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    Huh, is dit echt zo?

Direct na je training kan je toch juist goed gebruik maken van je snelle verbranding/stofwisseling?

Ja dat kan, maar vol is vol.
                    Als je heel erg hard gaat rijden met je auto en er kan maar 50 liter bezine in........wat gebeurt er dan als je er toch 100 liter in wil pompen?
                    Je gebruikt wel meer, maar je kan er maar een beperkte hoeveelheid tegelijk van opnemen, vol is vol.

Je hebt je window 180minuten openstaan, dus........direct je shake, laat dat snel opnemen, daarna(op 30 tot 60minuten) een maaltijd liefst eigenlijk snellere KH(rijst) met kip en ananas en 2 uurtjes daarna weer een maaltijd, maar dat laatste gaat alleen op voor mensen (of pro's of topBB'ers) die tijd hebben om overdag te trainen.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Vreemd, ik heb hier altijd gelezen dat voor het slapen gaan bij de kwark wat noten voor de vetten helpt om de eiwitopname van de kwark te vertragen. Zo krijg je heel de nacht een trage eiwittenopname...

Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik net bloed heb later trekken bij de dokter en die zei dat er inderdaad teveel vetten in men bloed zit.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        ik neem op dit moment geen shakes na het trainen, ik ben 17 en woon bij mijn ouders.
                        die vinden het onzin om dit voor mij te kopen. ik overweeg dit wel te gaan kopen van mijn eigen geld.

wat zouden jullie mij advieseren om te nemen na het trainen,

weipoeder met melk ofzo?

ik ben pas net begonnen met fitness en ken de soorten suplementen nog niet.

alvast bedankt.
                        heeft iemand antwoord op mijn vraag?

Comment

Je hebt je window 180minuten openstaan, dus........direct je shake, laat dat snel opnemen, daarna(op 30 tot 60minuten) een maaltijd liefst eigenlijk snellere KH(rijst) met kip en ananas en 2 uurtjes daarna weer een maaltijd, maar dat laatste gaat alleen op voor mensen (of pro's of topBB'ers) die tijd hebben om overdag te trainen.
                          Oh, ik doe het precies zo eigenlijk, de laatste tijd train ik 's middags.

De tijd tussen mijn shake en mijn maaltijd is meestal zo'n 30 minuten.

Ik heb absoluut geen ambitie om pro te worden btw.

Comment

je kan prima noten bij je kwark nemen voor het slapen om de afgifte van eiwitten te vertragen en meer te spreiden over de nacht.
                            Maar als je een uur daarvoor nog een volle maaltijd naar binnen heb geknikkerd...is dat niet echt nodig.
                            Je maag is dan sowieso nog lang niet leeg. En de afgifte zal dus toch al vertraagd worden.

Voor mijn idee is dit ideaal als je in de avond traint.

kh rijke maaltijd voor het traininen (avondeten) (6 uur)
                            Trainen (7.30 -8.30 uur)
                            shake (8.30 uur)
                            uur na trainen kh rijke maaltijd met ook veel eiwitten. Weinig of geen vet. (9.30 uur)
                            voor het slapen kwark.

De noten zijn in dit scenario al optioneel.
                            Fear is the mind killer

Comment

Zoveel vetten voor het slapen gaan heb je helemaal niets aan. Door je zware training en extra eiwitten heb je een verhoogde GH afgifte, die groeihormonen hebben tevens de eigenschap lichaamsvetten af te breken...waarom zou je je lichaam dan forceren om toch extra vetten op te gaan slaan? Opnemen gaat niet iig, je hebt al veel te veel vetten in je bloed.
                              In je maaltijd na de training mogen wat vetten zitten, voor het slapen nog eens vetten nemen is onzin.

BTW, je maaltijd na de training is ca 45 tot 60 minuten na je training....je hebt als het goed is direct na je training een shake genomen, dus direct daarna een maaltijd...heeft weer geen nut, wordt vet.
                              Ik neem voor het slapen gaan altijd 2 eetlepels lijnzaadolie.(ik train in de avond)
                              Lijkt mij goed door het hoge gehalte meervoudig onverzadigde vetzuren en de langzame afgifte aan de spiertjes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X