Aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aankomen

Beste beesten,

Ik heb een vraagje over spiermassa winnen.. Als je 500Kcal boven je behoefte eet in de juiste voedingsverhoudingen, wat is dan een richtlijn van spierwinst per maand in KG?

Ik heb ergens gelezen dat je met 500 Kcal per dag ongeveer 1 kilo 'schone' spiermassa pakt, en 0.5 kilo vetmassa.. Dus in totaal 1.5 kilo.. Klopt dit? Of is dit heel erg per persoon afhankelijk?

(dit uiteraard er vanuit gaand dat de training en rust optimaal is, en het je eerste jaar van serieuze training is)
    Failure is your friend

Dat verschilt uiteraard per persoon; leeftijd, bouw, stofwisseling en training-intensiviteit spelen allemaal een rol.

Comment

Jongens leer het nou je kan geen 500 boven je behoefte eten en dan denken dat je aankomt.
      Als jij op een behoefte gaat zitten om diep te cutten...op zeg maar veel te weinig, zo'n 1700 cal, waar je voor onderhoud zeg maar 2700nodig hebt. Als je dan 500 boven je behoefte gaat zitten dan zal je nog steeds afvallen. Omdat je dan nog maar op 2300cal zit ipv die 2700.

Behoefte is wat je nodig hebt voor je doel.
      Dat je met 500cal boven je onderhoud een kilo VVM pakt en een halve kilo vet is BS, zie verder post van Viranelly.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Mensen verwarren behoefte gewoon vaak met onderhoud.

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Jongens leer het nou je kan geen 500 boven je behoefte eten en dan denken dat je aankomt.
          Als jij op een behoefte gaat zitten om diep te cutten...op zeg maar veel te weinig, zo'n 1700 cal, waar je voor onderhoud zeg maar 2700nodig hebt. Als je dan 500 boven je behoefte gaat zitten dan zal je nog steeds afvallen. Omdat je dan nog maar op 2300cal zit ipv die 2700.

Behoefte is wat je nodig hebt voor je doel.
          Dat je met 500cal boven je onderhoud een kilo VVM pakt en een halve kilo vet is BS, zie verder post van Viranelly.
          Ja sorry, ik bedoel onderhoud, niet behoefte. jij bedoelt behoefte=basic metabolic rate.. Sorry verkeerd verwoord, ik bedoel ONDERHOUD. Dus 500 Kcal boven onderhoud.. Ik begrijp dat het van een hoop factoren afhankelijk is.. maar er is toch wel een richtlijn? Je hoort namelijk wel eens gasten zeggen.. deze bulk ben ik 10 kilo aangekomen. Maar dan vraag ik me af, is dat 10kg spier, of maar 5kg spier en 5 kilo vet..
          Failure is your friend

Comment

Dat is dus bij iedereen anders, ligt voornamelijk aan hoe je traint, wat je eet en wanneer je het eet.
            Mooiste is als je vooral droge massa aanzet en minimaal vet. Maar daarvoor moet je echt gaan zoeken naar hoeveel en wat jij nodig hebt in je bulkperiode.

Je behoefte is wat je nodig hebt om te onderhouden, maar ook kan je behoefte zijn wat je nodig hebt om aan te komen of juist om af te vallen.
            Wil je aankomen gaat je behoefte omhoog, wil je afvallen gaat je behoefte omlaag.

Comment

Dat is dus bij iedereen anders, ligt voornamelijk aan hoe je traint, wat je eet en wanneer je het eet.
              Mooiste is als je vooral droge massa aanzet en minimaal vet. Maar daarvoor moet je echt gaan zoeken naar hoeveel en wat jij nodig hebt in je bulkperiode.

Je behoefte is wat je nodig hebt om te onderhouden, maar ook kan je behoefte zijn wat je nodig hebt om aan te komen of juist om af te vallen.
              Wil je aankomen gaat je behoefte omhoog, wil je afvallen gaat je behoefte omlaag.
              Oke duidelijk. Ik heb afgelopen 6 weken elke dag een logboek bijgehouden van me voeding, dus ik weet precies hoeveel en wat ik gegeten heb. Ik ben afgelopen 6 weken precies 3.1 kilo aangekomen. Mijn doel was om massa aan te zetten. Maar het vet op me buik is ook ietsjes toegenomen.. Hoe kan ik er dan achter komen wat ik nodig heb en hoeveel? zodat ik komende 6 weken zoveel mogelijk droge spiermassa aanzet en zo min mogelijk vet?
              Failure is your friend

Comment

Okee, dan heb je iets concreets.

6 weken is een goede evaluatie periode.
                Je vindt dus dat je bf te hard is gestegen.
                Dan ga je van wat je die periode per dag ingenomen hebt aan voeding verlagen met 250cal per dag.
                Dat doe je dan de komende 4 weken dan kijk je weer naar de spiegel, als het goed is dan is het vet niet echt meer geworden. Je zit dan dus goed met je calinname.
                Vanaf dat moment ga je ook een beetje cardio toevoegen af en toe wat cardio 1x per week, soms 2x per week puur om iets extra vet te verrbanden.

Doe je 4 weken. Daarna kan je wat gaan carbcyclen, op de trainingsdagen ga je dan wat meer eten dan op de rustdagen. Dan blijft je vet ook op peil maar je massa kan evengoed prima herstellen en groeien.

Vind je dat wat voor jouw doelen?

Comment

Okee, dan heb je iets concreets.

6 weken is een goede evaluatie periode.
                  Je vindt dus dat je bf te hard is gestegen.
                  Dan ga je van wat je die periode per dag ingenomen hebt aan voeding verlagen met 250cal per dag.
                  Dat doe je dan de komende 4 weken dan kijk je weer naar de spiegel, als het goed is dan is het vet niet echt meer geworden. Je zit dan dus goed met je calinname.
                  Vanaf dat moment ga je ook een beetje cardio toevoegen af en toe wat cardio 1x per week, soms 2x per week puur om iets extra vet te verrbanden.

Doe je 4 weken. Daarna kan je wat gaan carbcyclen, op de trainingsdagen ga je dan wat meer eten dan op de rustdagen. Dan blijft je vet ook op peil maar je massa kan evengoed prima herstellen en groeien.

Vind je dat wat voor jouw doelen?
                  Ja klinkt goed. Qua voeding heb ik niet elke dag hetzelfde aantal Kcal gegeten. Soms was dit 3100, dan weer 3600. Maar gemiddeld over de 6 weken was dit 3400 Kcal.
                  Het was voor mij mijn eerste keer serieus bulken en ik wist dus niet echt wat ik kon verwachtten. Ik ben qua vet wel iets toegenomen, maar dit is normaal in een bulk toch?
                  Ik ga nu de komende 4 weken zoals jij voorstelt gemiddeld 3100 Kcal eten, en kijken of me spiermassa blijft groeien en me vetmassa niet..

Ik wil soieso in mei en juni gaan cutten zodat ik in de zomer wat strakker sta. Maar ik kan in maart en april dus nog flink beuken. Is het reeel om 3 kilo spiermassa te winnen in maart en april?
                  Failure is your friend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X