Aspartaam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aspartaam

Nemen jullie ook soms aspartaam. of is het strict verboden bij bodybuilding?
    Ik neem het soms, met in combinatie met een klein beetje suiker.
    Never send a boy to do a mans job!

Ik neem sacharine bij mijn brinta en kwark, kleine tabletjes die ik plet met een vorkje.

Sacharine bevat geen calorieën en is goed gekeurd door het U.S. Department of Health and Human Services.

Comment

Aspartaam is ook gewoon goedgekeurd door U.S. Department of Health and Human Services. Dat houd alleen niet in dat de inname ervan wel of geen effect heeft op je bodybuild prestaties. Krokketen zijn ook gewoon goedgekeurd, maar toch zou ik niet de hele dag door dat eten als je een beetje fysiek op wilt bouwen...

Maar even terug op het aspartaam... Ik vraag me ook al een tijd af wat nou de negatieve kant is van aspartaam, als die er al is... Ik heb even gegoogled en volgens wikipedia is aspartaam pas gevaarlijk in hoge concentraties, zo hoog dat je er geen zorgen over hoeft te maken met light producten. Maar weet niet of het iets dat met bodybuilden te maken heeft benadeeld.
      "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Bij mijn kwark 2 afgestreken eetlepels, gister nog 2 eetl. Bij de 6 uitgeperste citroenen anders is het echt te zuur, het was nu ook zuur maar nog drinkbaar.
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Ik gebruik geen aspartaam, ik vind het smerig.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ik drink dagelijks cola light om mijn zoete trek te stillen.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Wat voor nut heeft de aspartaam dan?

Comment

niks behalve dat het eten zoeter maakt
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                  Wat voor nut heeft de aspartaam dan?
                  het is een zoetstof die net zoveel kcal bevat als suiker, alleen is zo´n 100x zoeter waardoor je veel minder nodig hebt voor de zelfde zoetigheid. daarom zit het in de meeste light producten zoals cola light enzo.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Aspartaam is maar een chemisch goedje, beter stevia gebruiken....
                    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                    There is no failure except in no longer trying

Comment

Hebben jullie weleens labonderzoeken gezien waarin het effect van aspartaam op ratten is getest ? Het is puur vergif en heel erg kanker verwekkend. Google daar maar eens op, laat die troep toch staan mensen. Gewoon een klein beetje suiker is minder schadelijk dan die troep. Helemaal die gore nasmaak in je strot na gebruik, jakkie bah !
                      beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Originally posted by Beeps View Post
                        Hebben jullie weleens labonderzoeken gezien waarin het effect van aspartaam op ratten is getest ? Het is puur vergif en heel erg kanker verwekkend. Google daar maar eens op, laat die troep toch staan mensen. Gewoon een klein beetje suiker is minder schadelijk dan die troep. Helemaal die gore nasmaak in je strot na gebruik, jakkie bah !
                        Kun je misschien zelf de link geven als je met een dergelijke bewering komt?

Btw, eventjes op wikipedia gekeken, en daar heb ik kunnen vinden dat de MACwaarde van aspartaam zo rond de 50mg/kg lichaamsgewicht ligt. Als je er rekening mee houdt dat zoetkracht zo'n 150x zo groot is als suiker, kom je uit op deze hoeveelheid suiker (qua zoetkracht 50*150*80 (80kg lijkt me wel reeël) /1000 = 600g suiker. Me dunkt dat niemand zoveel zoetjes of lightproducten wegwerkt om een dergelijke hoeveelheid zoetkracht nodig te hebben.

Aan de andere kant: Hoewel bovenstaand verhaal lekker droog is, en mijns inziens wel aangeeft dat het vermijden van aspartaam niet nodig is, vind ik dat het zéker geen kwaad kan om het gewoon met mate te nemen. Leer je koffie zwart drinken, de kwark zonder extra zooi, en ook cola-light gewoon een glaasje per dag ofzo (is tevens erg slecht voor het gebit).

Owja, of het verder slecht is voor bodybuilding: Nope, het enige effect dat je zult merken is de caffeïne die in je cola-light zit, verder niks.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                          Hmm, dit komt iets hatelijker over dan ik bedoelde, alvast sorry ervoor.
                          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Niet zo lui wil je ? Er zijn zoveel links te vinden dat je beter even zelf kunt kijken.
                            Toets bij Google in " ratten en aspartaam " en klik op afbeeldingen en er komt van alles op je scherm.

Ik beweer nooit zomaar iets ook al ben ik vrouw en blond, capice
                            Maar om te onderbouwen dat ik niet uit mijn nek zwam een voorbeeld :

Nieuwspoort
                            beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Hmm, dit komt iets hatelijker over dan ik bedoelde, alvast sorry ervoor.
                              Ah, en ik kom net van een training Taekwondo en ben dan ook een beetje fel. Had deze opmerking dus niet gezien, sorry terug.

Zijn we maatjes ?
                              beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X