Carbcycling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carbcycling

Heeft iemand een goed artikel over carbcycling?

Ik wil mijn vetpercentage naar beneden brengen en dit lijkt me wel bij me passen. Alleen wat wel en wat niet te eten? Waar de carbs uit halen? Moet je wel elke dag zelfde hoeveelheid kcal nemen?

iemand die goede link heeft?
    You can not become LEGenDArY without Legday

T NATION | Carb Cycling Codex

Comment

Waar de carbs uit halen...je mag rijst eten en cmplexe carbs, zoals normaal, alleen op de rustdagen neem je veel minder. En op de trainingsdagen ga je wat exacter zitten op wat je behoefte is.

Eiwitten houd je iets hoger, vetten naar het minimale laten zakken. De rest van je vetten haal je uit wat je afbreekt.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Handig is om voor je avondeten op rustdagen alleen maar vlees/vis/eieren met groenten te nuttigen

zo weet je zeker dat je tijdens het bank hangen geen vet aan zult zetten

Comment

bedankt voor de tips.

Ga de replies en artikels vanavond even rustig doorlezen.
          Nu nog even haasten voor de gym

maar bedankt

Comment

Hier staat in het voorbeeld voor losing fat:
            2) When trying to lose fat:
            High(er) carb days = 330g protein, 344g carbs, 33g fat
            Moderate days = 330g protein, 275g carbs, 33g fat
            Low(er) carb days = 330g protein, 206g carbs, 33g fat

Maar is 33gram vet op een dag niet veel te weinig en 330 gram uit eiwitten overbodig?

Comment

Originally posted by Martardt View Post
              Hier staat in het voorbeeld voor losing fat:
              2) When trying to lose fat:
              High(er) carb days = 330g protein, 344g carbs, 33g fat
              Moderate days = 330g protein, 275g carbs, 33g fat
              Low(er) carb days = 330g protein, 206g carbs, 33g fat

Maar is 33gram vet op een dag niet veel te weinig en 330 gram uit eiwitten overbodig?

Dit kan prima.
              Ik zou alleen de vetten in stappen evrlagen ipv in 1 keer.
              Eiewitten mogen ietsje omlaag eventueel, maar hoeft niet veel te zakken.
              300gr is prima.

Comment

Ok ik heb alles gelezen. ga een schema maken en post hem in schema sectie. Hoor ik graag wat jullie ervan vinden.

Ps:

Muahhahahahaha in dat artikel:

Finally, from an aesthetic perspective, ballooning up by gaining 15-20 pounds of fat for the sake of gaining 10 pounds of muscle isn't the best thing to do
                Ideally, we want to look good naked most of the time, not on a few selected months out of the year. "Sorry babe, not with the lights on this month. I'm bulking."

Comment

20 pond vet aanzetten om een paar kilo spiermassa te winnen is ook helemaal niet nodig idd.
                  Bij velen is het veel meer vet dan spiermassa, haha, kansloos. Het kan idd zonder zoveel vet aan te komen.
                  Heb je geen carbcycling wijsheid voor nodig. Ik had daar tot kort geleden ook nooit van gehoord........ik deed het altijd al, eten per dag wat nodig is om hard te groeien en meer niet.

Al die extremen is gewoon niet goed en niet nodig. Toevallig gaat het er op een ander forum ook net over, groeien met laag bf% en laag houden......bijna allemaal(de meesten) blijven ze (ver) onder de 12%.
                  En als wij het kunnen, dan kan elk ander het ook. Lijkt mij.

Comment

Ik denk dat ik binnen een week ook aan een carb-cycle ga beginnen. Heb t eigenlijk altijd al wel een beetje gedaan maar nooit echt heel bewust zoals t in de bovenstaande artikel is aangegeven. Heb in de loop van tijd ook een soort van koolhydraten-fobie opgelopen, waardoor ik ook een beetje erg ben blijven hangen qua bf en massa-gaining. Dus denk dat dit wel een goede manier is om van die fobie af te komen. Ik meen is gelezen te hebben dat Dynobet ook een soorgelijke fobie had opgelopen en dmv UD ervan af is gekomen, hehe. Alleen moet ik even gaan kijken hoe ik t precies ga aanpakken aangezien ik 2 keer per week train en daarnaast 3 keer per week voetbal.
                    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Ik weet dat het niet zo extreem hoeft. En dat je niet alles hoeft uit te plannen en volgens preciese regeltjes eten etc etc.
                      Maar voor mij werkt dat het best. ik ben een alles of niets persoon helaas. Dus ik kan me prima houden aan een streng dieet. maar als ik tegen mezelf zeg : "eet niet te veel vet en genoeg proteinen en let er beetje op". Dat werkt niet. ik heb die controle niet, heb echt gedegen planning nodig. Vooral gezien mijn onregelmatige leven

Ik ben net als een dressuurpaard;..je moet mij strak aan de lijn houden en dan loop ik 500 rondjes,..maar los en vol vrijheid dan ren ik zo de stal uit .

Ik heb schema gemaakt. Zal log bijhouden. post m nu

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                        Ik weet dat het niet zo extreem hoeft. En dat je niet alles hoeft uit te plannen en volgens preciese regeltjes eten etc etc.
                        Maar voor mij werkt dat het best. ik ben een alles of niets persoon helaas. Dus ik kan me prima houden aan een streng dieet. maar als ik tegen mezelf zeg : "eet niet te veel vet en genoeg proteinen en let er beetje op". Dat werkt niet. ik heb die controle niet, heb echt gedegen planning nodig. Vooral gezien mijn onregelmatige leven

Ik ben net als een dressuurpaard;..je moet mij strak aan de lijn houden en dan loop ik 500 rondjes,..maar los en vol vrijheid dan ren ik zo de stal uit .

Ik heb schema gemaakt. Zal log bijhouden. post m nu
                        In dit geval kan je niet spreken van een "alles of niets persoon" maar meer van "een beetje of niets persoon"
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                          In dit geval kan je niet spreken van een "alles of niets persoon" maar meer van "een beetje of niets persoon"
                          hahaha das waar

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X