Maizena hype

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Waterpoloboy View Post
    Volgens de site bodybuilding.com zou Waxy Maize Starch zelfs nog trager zijn dan dextrose, maltodextrine, waardoor het juist helemaal niet geschikt zou zijn als koolhydraatbron voor na de training..
    • This review isn't suggesting that WMS can't restore muscle glycogen, it simply shows that at best it is not superior to dextrose or maltodextrin. Of course we can't personally determine whether our gastric emptying is superior to other fast carbs - even taking blood sugar measurements is not sensitive enough to ascertain this. To date, there are no comparison gastric emptying studies with WMS. Lastly, don't forget that this is an investigative literature review, not an opinion piece.

Ik heb de link van the mythe of waxy maize erbij gezet omdat dit een zeer kritisch artikel LEEK. Op DBB had er iemand een mail gestuurd naar die schrijver, waaruit bleek dat hij een voorstander is van vitargo.

Geen idee meer wie er juist is, gewoon maize proberen? ...
    Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik heb zelf alle 3 de middelen in huis en zelf merk ik niet echt verschil tussen de waxy maize en de maizena. Vitargo werkt zo snel dat is al voorbij voor je het merkt....je voelt alleen veel vollere spieren en ziet betere definitie, zo ook met de WMS en maizena. Je bent en oogt veel voller en droger, wat je met dextro dus nooit zal hebben.

Ik heb ook nog nooit iemand gehoord dat die een veel betere pomp heeft en veel vollere spieren tijdens de training door dextrose.
      Van gebruikers van diverse starch middelen dan weer wel.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
        • This review isn't suggesting that WMS can't restore muscle glycogen, it simply shows that at best it is not superior to dextrose or maltodextrin. Of course we can't personally determine whether our gastric emptying is superior to other fast carbs - even taking blood sugar measurements is not sensitive enough to ascertain this. To date, there are no comparison gastric emptying studies with WMS. Lastly, don't forget that this is an investigative literature review, not an opinion piece.

Ik heb de link van the mythe of waxy maize erbij gezet omdat dit een zeer kritisch artikel LEEK. Op DBB had er iemand een mail gestuurd naar die schrijver, waaruit bleek dat hij een voorstander is van vitargo.

Geen idee meer wie er juist is, gewoon maize proberen? ...

Dan ga je weer verder graven in Vitargo en kom je regelmatig op de oude Vitargo.....maize starch......ipv aardappelzetmeel(en nog wat bronnen).

Ik zou zeggen, gewoon maize proberen, het schaadt niet, kan alleen maar voordelen geven en voor de kosten hoeft niemand het te laten......60 cent voor 400gram.
        Vind je het niet optimaal werken als je het een maandje gebruikt hebt, dan stap je er weer vanaf zo simpel is het.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
          Ok maar nou zullen complexe kh langzamer worden opgenomen dan enkelvoudige suikers. dus complexe kh geeft geleidelijke glucose afgifte terwijl snelle suikers juist heel snel worden opgenomen en dus een snelle stijging van het bloedsuiker.
          Ja en nee. Als je een glucose polymeer vergelijkt met kleinere minder complexe glucose polymeren gaat het op. is er sprake van andere koolhydraten in het polymeer is er vaak nog een modificatie van het koolhydraatmolecuul nodig om als glucose in de bloedbaan te verschijnen.
          Over het algemeen kun je inderdaad stellen, hoe complexer het koolhydraten polymeer hoe trager de glucose afgifte aan het bloed plaatsvindt.
          Martin geeft al een mooi voorbeeld met zetmeel. Een glucose polymeer dat alleen splitsing nodig heeft door amylase en geen verdere modificaties, vraagt overigens wel meer tijd dan dextrose.

Comment

GI van maizena is 85, geen rond de 70.
            GI van dextrose is 100.
            Maw is dextrose de beste post-workout koolhydraat die je maar kunt nemen.

Dextrose, oftewel pure glucose hoeft niet afgebroken te worden.

Maizena is nog steeds niet een simpele suiker (glucose monomeren). Dus hoewel Maizena een hoog GI heeft, dient het eerst nog steeds afgebroken te worden van glucose polymeren in glucose monomeren.

Het is de bedoeling om na de training je spiercellen direkt en zo snel mogelijk aan te vullen, dit om het katabole moment maar zo veel mogelijk te onderdrukken. Je dient een insuline-piek te creeren die voor een zeer snel transport van glucose zorgt. Wat kies je dan?
            Het produkt die dat het snelst kan, simpel.

Maizena en waxy maize starch zijn zwaar overrated.
            Lees vooral in de eerste post het stuk maar over de mythe van waxy maize starch.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
              GI van maizena is 85, geen rond de 70.
              GI van dextrose is 100.
              Maw is dextrose de beste post-workout koolhydraat die je maar kunt nemen.

Dextrose, oftewel pure glucose hoeft niet afgebroken te worden.

Maizena is nog steeds niet een simpele suiker (glucose monomeren). Dus hoewel Maizena een hoog GI heeft, dient het eerst nog steeds afgebroken te worden van glucose polymeren in glucose monomeren.

Het is de bedoeling om na de training je spiercellen direkt en zo snel mogelijk aan te vullen, dit om het katabole moment maar zo veel mogelijk te onderdrukken. Je dient een insuline-piek te creeren die voor een zeer snel transport van glucose zorgt. Wat kies je dan?
              Het produkt die dat het snelst kan, simpel.

Maizena en waxy maize starch zijn zwaar overrated.
              Lees vooral in de eerste post het stuk maar over de mythe van waxy maize starch.
              Klinkt logisch! Maar om toch ff op de GI waarde van maizena terug te komen, volgens deze bron is die toch echt 70.

check: glycemische index, afvallen en gezondheids verbetering

Comment

Starch, maizena en dextrose zijn allen suikers met een hoog GI.
                Iedereen die aan bodybuilding of krachttraining doet weet dat je maar op 1 moment snelle suikers neemt, en dat is post work-out.
                Op alle andere momenten nuttig je koolhydraten met een zo laag mogelijke GI.

Comment

Starch, maizena en dextrose zijn allen suikers met een hoog GI.
                  Iedereen die aan bodybuilding of krachttraining doet weet dat je maar op 1 moment snelle suikers neemt, en dat is post work-out.
                  Op alle andere momenten nuttig je koolhydraten met een zo laag mogelijke GI.
                  helemaal mee eens! zo doe ik het ook.
                  maar wat als je aerobe training doet? dan put je toch nauwelijks de glycogeen vooraden uit?
                  dan heeft het lichaam toch nog genoeg suikrs? of zie ik dit verkeerd.

oftewel moet je na een cardio sessie zonder KT ook snelle suikers tot je nemen?
                  Last edited by The Phoenix; 01-03-2011, 11:01.

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                    Ik neem altijd vitargo na het trainen.

Wel betwijfel ik of het wel goed is om meteen die grote pieken glucose in je bloed te hebben ivm de resistentie op langer termijn(diabetes type 2)
                    Zolang je over de hele dag genomen een relatief normale/lage suikerwaardes in je bloed heb is er niks aan de hand. Die paar pieken op een dag maken je niet meteen een diabeet en zijn juist nodig om o.a. je eten te kunnen verteren. Diabeet wordt je pas als je hele dagen voor langere tijd hoge suikerwaardes in je bloed hebt waardoor je hele dag door 1 grote piek hebt.

Comment

Wil iemand eens kijken naar deze 2 sites en dan eens kijken bij gekookte wortelen.

de ene zegt GI 85 de ander zegt GI 39 +/- 4. dat is toch niet normaal? wat is nu betrouwbaar.

http://www.mendosa.com/gilists.htm

http://www.glycemische-index.com/

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Zolang je over de hele dag genomen een relatief normale/lage suikerwaardes in je bloed heb is er niks aan de hand. Die paar pieken op een dag maken je niet meteen een diabeet en zijn juist nodig om o.a. je eten te kunnen verteren. Diabeet wordt je pas als je hele dagen voor langere tijd hoge suikerwaardes in je bloed hebt waardoor je hele dag door 1 grote piek hebt.
                        en je dan dus zoveel insuline in je lichaam hebt waardoor de receptoren zo ongevoelig worden dat insuline niet meer functioneert.

Een insuline piek na de training is inderdaad niet de oorzaak van diabetes

Comment

Klinkt logisch! Maar om toch ff op de GI waarde van maizena terug te komen, volgens deze bron is die toch echt 70.

check: glycemische index, afvallen en gezondheids verbetering
                          Klopt geen reet van heel die lijst.
                          Alcohol bijvoorbeeld heeft helemaal geen GI, het eindprodukt in je lichaam is namelijk 0,0 % glucose.
                          Lees dit maar eens.
                          Alcohol & Carbohydrates: Five Myths
                          En volgens jou lijst staat de GI van alcohol op 103.

Naar mijn weten is de Glycemic Index gebaseert op glucose, deze is het hoogst, namelijk 100. Dit is namelijk het eindprodukt van alle koolhydraten die je lichaam binnenkomen. Alle andere suikers hebben een lagere GI.

Comment

helemaal mee eens! zo doe ik het ook.
                            maar wat als je aerobe training doet? dan put je toch nauwelijks de glycogeen vooraden uit?
                            dan heeft het lichaam toch nog genoeg suikrs? of zie ik dit verkeerd.

oftewel moet je na een cardio sessie zonder KT ook snelle suikers tot je nemen?
                            Of tijdens.
                            Ikzelf neem altijd 30gr. dextrose tijdens mijn workout.

Comment

Klopt geen reet van heel die lijst.
                              Alcohol bijvoorbeeld heeft helemaal geen GI, het eindprodukt in je lichaam is namelijk 0,0 .
                              Dat is mooi klote! nou heb ik dus geen lijst meer met betrouwbare GI. heb jij niet toevallig een betrouwbare lijst voor me? of iets dergelijks zoals een linkje ofzo?

Comment

Of tijdens.
                                Ikzelf neem altijd 30gr. dextrose tijdens mijn workout.
                                We hebben het hier dan alleen maar over cardio?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X