Hulp bij wat tips svp?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij wat tips svp?

Hoi,

Ik train nu bij een sportschool 3 keer per week. En doe mijn vechtsport daarnaast ook 1x per week. Ik had nu een vraagje om een beetje bodyfat weg te werken wat nou precies goed is om te eten. Ik heb vele topics afgezocht en heb steeds verschillende meningen erover gelezen.

Ik heb het aan iemand in Amerika gevraagd die in 12 weken tijd mooi resultaat heeft geboekt: http://www.facebook.com/dr.noah.neiman Hij moest het doen voor een commercial spot: http://www.facebook.com/l.php?u=http...ADzRTg&h=0aa40

Hij heeft het advies gegeven vlees te eten zonder spices en zouten en bruine rijst of zoete aardappelen. Wat hij vertelde was dat de reden waarom er geen zouten en spices op het vlees moesten is omdat je lichaam dan om water vraagt en dat zou je mollig maken. Ook moest ik naast dat complexe carbohydrates verorberen. Geen brood en pasta eten. Mijn lichaamsgewicht wegen en ongeveer het aantal calorieen eten uit die berekening. 1x per week kon ik eten wat ik wilde uiteraard in normale maten.

Nu vraag ik me bv af waarvoor ik brood moet vervangen aangezien dat dat een beetje de standaard maaltijd is, ik zit ook op school dus het moet ook handig zijn om het daar te kunnen eten? Hoop dat iemand mij kan helpen ermee.

Mvg,

David

Rijst
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by laurann View Post
      Rijst
      Ik heb gekeken in de excel sheet in dit fora en zilvervlies rijst heeft: 8,9G Eiwitten en 78G KH. Is dat niet slecht voor cutten? Die verhouding althans?

Comment

Originally posted by DaViDa View Post
        Ik heb gekeken in de excel sheet in dit fora en zilvervlies rijst heeft: 8,9G Eiwitten en 78G KH. Is dat niet slecht voor cutten? Die verhouding althans?
        dan pak je zilvervlierijst van de Lassie. Heeft 25KH per 100 gram. (bruin pak)

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
          dan pak je zilvervlierijst van de Lassie. Heeft 25KH per 100 gram. (bruin pak)
          Thanks! En wat adviseer je als avondeten? Aangezien ik niet de hele dag rijst zou moeten eten? Dan probeer ik mijn broodmaaltijden te vervangen door die rijst. En de avond?

Comment

Je kan beter in tupperware bakjes rijst met kip en groenten mee naar school nemen als je er echt voor wilt gaan is dat de beste optie.

waarom je brood moet vervangen is omdat er veel zout in brood zit, al vind ik dat 2 maaltijden met brood prima te doen zijn maar als jij hele dag brood eet krijg je veels te veel zout binnen.
            vandaar de tupperware bakjes.

ik zou gewoon je voedingschema gaan neer zetten met de voedingswaarde en dan kunnen we je helpen.
            suc6!
            Calisthenics / Street workout

Comment

"of zoete aardappelen."

Je heb het antwoord zelf al gegeven.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                Je kan beter in tupperware bakjes rijst met kip en groenten mee naar school nemen als je er echt voor wilt gaan is dat de beste optie.

waarom je brood moet vervangen is omdat er veel zout in brood zit, al vind ik dat 2 maaltijden met brood prima te doen zijn maar als jij hele dag brood eet krijg je veels te veel zout binnen.
                vandaar de tupperware bakjes.

ik zou gewoon je voedingschema gaan neer zetten met de voedingswaarde en dan kunnen we je helpen.
                suc6!
                Dankje! Ja dan houd ik het op maximaal 2 maaltijden met brood per dag en ga dat proberen met met rijst en kip. Wat is dan goed voor in de avond eventueel? Want dan ga ik gelijk aan een voedingsschema werken!

Comment

Dankje! Ja dan houd ik het op maximaal 2 maaltijden met brood per dag en ga dat proberen met met rijst en kip. Wat is dan goed voor in de avond eventueel? Want dan ga ik gelijk aan een voedingsschema werken!
                  Ik zou savonds geen KH meer pakken als je niets meer gaat doen. Denk aan een lekkere kipfilet met was verse groentes bijvoorbeeld.

Comment

Ik zou savonds geen KH meer pakken als je niets meer gaat doen. Denk aan een lekkere kipfilet met was verse groentes bijvoorbeeld.
                    En dat eventueel afgewisseld met tartaar, biefstuk etc? Aangezien ik ook de kipfilet pak met de middagmaaltijd? En hoeveel gram rijst is ongeveer goed voor naar school toe?
                    Last edited by DaViDa; 29-03-2011, 09:55.

Comment

En dat eventueel afgewisseld met tartaar, biefstuk etc? Aangezien ik ook de kipfilet pak met de middagmaaltijd? En hoeveel gram rijst is ongeveer goed voor naar school toe?
                      Tartaat en bief zit meer vet in dan kip. Onthoud dit wel als je de voedingsschema maakt.

Kip zal rond de 6 gr /100gr zitten bief/tartaar ongeveer het dubbele.

wit vlees is makkelijker verteerbaar rood vlees daarentegen moelijker maar geeft een langer verzadigd gevoel.

Koolvis is ook een goed alternatief. veel eiwit/weinig vet.

Comment

Tartaat en bief zit meer vet in dan kip. Onthoud dit wel als je de voedingsschema maakt.

Kip zal rond de 6 gr /100gr zitten bief/tartaar ongeveer het dubbele.

wit vlees is makkelijker verteerbaar rood vlees daarentegen moelijker maar geeft een langer verzadigd gevoel.

Koolvis is ook een goed alternatief. veel eiwit/weinig vet.
                        Bedankt, maar je hebt ook vet nodig? En is het niet beter af te wisselen dan enkel maar kip en koolvis? En trouwens kunt je mij ook vertellen hoeveel gram zilvervlies rijst ongeveer mee naar school te nemen?

Comment

Bedankt, maar je hebt ook vet nodig? Yep dat heb je nodig. En is het niet beter af te wisselen dan enkel maar kip en koolvis? Dat kan.En trouwens kunt je mij ook vertellen hoeveel gram zilvervlies rijst ongeveer mee naar school te nemen? nee. want ik heb nog geen voedingsschema gezien.
                          Eerst je stats weten.

Dan een voedingsschema maken met de voor jou geldende voedingsverhoudingen. (zoek op voedingscalculator)

Dan gaan knutsellen. dan posten en wachten op advies. Wij kunnen niet zomaar gaan roepen hoeveel je mee moet nemen van iets.

Comment

Eerst je stats weten.

Dan een voedingsschema maken met de voor jou geldende voedingsverhoudingen. (zoek op voedingscalculator)

Dan gaan knutsellen. dan posten en wachten op advies. Wij kunnen niet zomaar gaan roepen hoeveel je mee moet nemen van iets.
                            Oke bedankt zover, ga er gelijk aan werken deze week!

Comment

Bedankt, maar je hebt ook vet nodig? En is het niet beter af te wisselen dan enkel maar kip en koolvis? En trouwens kunt je mij ook vertellen hoeveel gram zilvervlies rijst ongeveer mee naar school te nemen?
                              ja vetten zijn ook belangrijk, geen vetten = geen testosteron = geen groei
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X