veel vet of toch meer koolydraten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• veel vet of toch meer koolydraten?

hey allemaal,

als je voldoende eiwitten eet en de rest van je kcals uit vetten en koolydraten wil halen.

is het dan nodig om koolydraten te eten.
    ik weet dat trainen lastig gaat zonder carbs,
    alleen ik vroeg me af, buiten dat,
    is het erg als je bijvoorbeeld je benodigde hoeveelheid kcals uit heel veel vet haalt en heel weinig uit carbs??

of is het misschien zelfs beter? om vooral je kcals uit vet te halen.

tnx
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Dat vroeg ik me dus net ook af, aangezien ik vanochtend een stevige training afgewerkt heb.

Daarna heb ik een kh/eiwit-rijke maaltijd genomen en nu vraag ik me af of ik vandaag nog wel KH nodig heb als ik toch ga zitten luieren?

Comment

je hersenen werken op glucose. Hiervoor heb je in ieder geval een minimum intake aan carbs nodig.
      Anders kom je op een ketogenic dieet. Waarin je lijf via allerlei omwegen glucose gaat vrijmaken.

Terwijl je ketogeen bent zal trainen minder zwaar kunnen lijkt me. Energie vrijmaken uit vet kost namelijk meer energie dan glycogeen aanspreken. Plus dat het redelijk wat zuurstof kost. Dit is ook waarom wanneer je de man met de hamer tegenkomt... je performance opeens een flinke dip maakt.

En waarom zou je meer vetten willen eten dan je nodig hebt? Waarom dan niet gewoon carbs?
      Ik zie geen meerwaarde uit meer vetten eten dan je nodig hebt ipv carbs. Alleen nadelen.

@viranelly je kan prima al je carbs van de dag na je workout eten (zal wel ff stouwen zijn waarschijnlijk)
      dan kun je inderdaad prima de rest van de dag carbs laten zitten. Hou er wel rekening mee dat als je te weinig eet je lijf geen bouwstoffen heeft om te herstellen/ groeien. Jij doet de rest van de dag misschien niks meer... je lijf is nog wel bezig
      Fear is the mind killer

Comment

Te weinig eten is uit den boze hoor

uiteraard vreet ik gewoon de hele dag door

maar iig bedankt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X