Advies mijn voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

De mensen die wel fan zijn van chocolademelk, nemen dit meestal NA de training met wat whey vanwege de dextrose en dus het herstel. Of je het zelf wil nemen, is je eigen keuze natuurlijk. Half litertje volle chocomelk met wat whey bijvoorbeeld. (ik heb zelf nooit gebulkt maar dat is wat ik vaak heb gelezen)

Neem verder sochtends liever iets snellere eiwitten dan kwark, bvb schepje whey. Verder moet je wel na je workout wat whey naar binnen klappen (met chocomelk bijvoorbeeld). Als je trouwens eet om 18:30 ongeveer en rond 20:00 gaat trainen is die pre workout onzin. Genoeg energie uit avondeten.

Verder trouwens eens met maarten, iets minder koolhydraten en wat hoger in eiwitten en vetten lijkt me goede keuze.
    Last edited by Viking18; 31-08-2011, 19:30.

Comment

bedankt adviezen!
      Heb toch maar even 2 kiklo whey aangeschaft.
      Heb mijn voedingsschema nu aangepast en zit nu iets hoger in eiwitten in ieder geval. Vetten moet ik nog even kijken waar ik die vandaan ga toveren. Koolhydraten zijn ook wat minder nu. Beter zo? Vind het vrij lastig om een goed schema op te zetten!

gr,
      Attached Files

Comment

Sochtends dextrose slaat nergens op. Neem dan wat extra brinta. Verder zoals ik zei: voor training niks nemen (je avondeten 1.5-2 uur voor training is voldoende) en na je training snelle eiwitten en snelle koolhydraten nemen. Of je dan chocomelk met whey neemt, of maizena met whey, of whey met dextrose, dat moet je voor jezelf maar afwegen. (geen vet gelijk na training nemen dus)

En voor iemand met 8 posts doe je het 20 keer beter dan gemiddelde hier, je toont iig wat inzet!

Eitjes op brood zou je probleem trouwens gelijk oplossen, meer goede vetten en gelijk hoog in de eiwitjes. Succes man

Comment

Wat Viking zegt dextrose alleen eventueel na je training (of tijdens)
          En vetten niet bij je post workout nemen. Rond je training wil je zoveel mogenlijk vetten vermijden.

Bronnen van vetten: olijfolie, noten (ongezouten) eigeel, pindakaas, vet van een vis.
          keep the focus going!

Comment

Andere reden dat ik vind dat je ei op je brood moet gaan doen is dat je echt weinig eiwitten binnenkrijgt bij sommige maaltijden. (12 gram eiwit met dat brood is weinig hoor) Stel je wil bijvoorbeeld 210 gram eiwitten nemen verdeeld over 6 maaltijden, probeer gewoon die 35 gram eiwit per maaltijd aan te houden zodat je gedurende de hele dag een mooie toevoer hebt van die eiwitjes.

Trouwens, tonijn met wat olie op brood of weet ik veel wat is ook prima hoor. Beetje rijst met kipfilet en olijfolie/nootjes/avocado/ etc etc is ook prima. Als je maar die eiwitten wat beter verdeelt en geen vet rond je training neemt zoals hierboven al werd gezegd.

Comment

oke hartelijk dank voor jullie reacties hier kan ik wat mee!
              Helaas (en ja heb het al vaak geprobeerd) lust ik echtttt geen vis. Ga dus toch maar voor die viscaps. Ik zal is even het een en ander bekijken. Maar wanneer je te veel eiwitten binnenkrijgt word dit toch verwerkt tot vet of is dit onzin? Die koolhydraten zag ik in een paar posts daarboven dat die in mijn ontbijt zouden moeten vandaar, maar snel skippen dus. Ik heb altijd het idee als ik 2 uur voor mijn workout niet eet Ă©n tijdens mijn workout niet eet ik te lang niet eet? want wanneer ik na mijn training mijn dextrose ga nemen en daarna nog mijn eiwitten kun je daarna ook niet meteen weer eten toch? De eitjes op brood zal ik is mee gaan nemen. Hoe doe je dat altijd dan? gewoon 's ochtends of 's avonds eitjes koken en dan op brood? Is dat te eten koud? ik zal is gaan kijken allemaal..

bedankt voor jullie hulp

Comment

Goed om weer van je te horen. Wat is er gebeurd tussen 18 augustus (je vorige schema) en nu? Heb je dat vorige schema uitgeprobeerd? Wat gebeurde er met je gewicht? Ging het omhoog, omlaag, of bleef het onveranderd?

By the way: vis vervangen door viscaps werkt niet. Die viscaps zijn voor de oliën/vetten. De reden dat jou vis aangeraden wordt is echter vanwege de vele eiwitten in vis. En die eiwitten zitten niet in de viscaps.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ben er nu eigenlijk pas 2 weken echt mee begonnen en kan er nog niet heel veel van zeggen.. btw thnx voor de info over de caps.. misschien zal ik toch alles op alles moeten zetten en (desnoods kokhalzend en met een trechter) vis moeten gaan eten.. is het echt een hele dikke misser als ik geen vis eet? En is dit niet ergens door te vervangen? vandaag btw 5 gekookte eieren op brood uitgeprobeerd en bevalt best goed.. heb die eieren ook weer verwerkt in het voedingsschema en zal het vanavond even posten als ik thuis ben.
                  Last edited by tinustussengas; 01-09-2011, 14:33.

Comment

Natuurlijk zijn er alternatieven voor vis, en volgens mij zijn die ook al genoemd: ei, vlees, kwark, tofu/soya, en als "laatste redmiddel": eiwit-shakes.

Comment

ik merk nu toch dat ik een heeeeeel klein beetje in gewicht omhoog ga.. Het is nog niet heel veel maar er zit verandering in dus ben al behoorlijk blij. Bedankt voor jullie moeite ga komende tijd even flink mijn best doen.. Laat over een tijdje wel weer iets weten!

gr

Comment

Beste mensen,

Weer terug van weggeweest. Ik ben echt een beetje het spoor bijster. Heel de dag ben ik er mee bezig maar het gaat allemaal niet echt zoals ik wil. Ik word nu beetje bij beetje wel zwaarder. Weeg nu 70,5 maar ik heb het idee dat ik alleen maar aan het aankomen ben in vet in mijn buik. Mijn abs worden steeds minder zichtbaar. Het probleem is gewoon dat ik niet weet of het nou aan mijn voeding ligt of aan mijn training of aan allebei. Ook mijn armen willen voor geen meter vooruit. Mijn trainingsschema momenteel ziet er als volgt uit:

Maandag, borst & triceps & buik :

borst:

Bench press 3x 8-12
                        incline benchpress 3x 8-12
                        cable flyes 3x 8-12
                        push ups 3x tot falen

triceps:

pushdown 3x 8-12
                        extension 3x 8-12
                        close grip bench press 3x 8-12

buik:

crunches 3x 15 1x tot de max
                        en dat apparaat waar je met je knieen op zit en naar de zijkant draait weet even niet hoe die heet.

woensdag rug en biceps:

rug:

deadlift 4x8
                        barbell row 3x 8-12
                        seated row 3x 8-12
                        lat pulldown 4x 8-12
                        dumbell shrugs 3x 8-12

biceps:

hammer curl 3x 8-12
                        barbell curl 3x 8-12

vrijdag benen & schouders & buik:

benen:

Squat 4x8
                        leg press 3x 8-12
                        leg extension 3x 8-12
                        leg curl 3x 8-12

schouders:

military press 3x 8-12
                        front raises 3x 8-12
                        lateral raises 3x 8-12

buik:

crunches 3x 15 1x tot de max
                        en dat apparaat waar je met je knieen op zit en naar de zijkant draait weet even niet hoe die heet.

Ik zal ook nog even mijn voedingsschema toevoegen zoals het er nu uit ziet. Alleen het avondeten verschilt vaak aangezien ik nog thuis woon. Maar bevat altijd veel groenten en indien gebakken, in olijfolie.
                        Attached Files

Comment

Je zegt dat je 70.5 kg weegt. Echter, in je voedingsschema staat dat je 65 kg weegt. Als je gewicht verandert doe je er goed aan om dat in je schema aan te passen. Kan je meteen beoordelen wat de invloed ervan op je schema is (of zou moeten zijn).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X