carbs vs eiwitten pwo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Marnop vertelde mij ooit eensch: neem 15 min. Na je training je eiwitshake en wacht minimaal 1 uur voordat je je post workout maaltijd neemt, dat zorgd ervoor voor een langere fatburn en gh waarde stijgen. Burn baby burn!!

Altijd luisteren naar wat ouwe veteranen zeggen.

Voor mij werkt het
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
      Marnop vertelde mij ooit eensch: neem 15 min. Na je training je eiwitshake en wacht minimaal 1 uur voordat je je post workout maaltijd neemt, dat zorgd ervoor voor een langere fatburn en gh waarde stijgen. Burn baby burn!!

Altijd luisteren naar wat ouwe veteranen zeggen.

Voor mij werkt het
      dat 1 uur wachten is bijna automatisch. Voordat je thuis bent en een maaltijd voor je neus hebt staan is er bij mij tenminste altijd wel een uur voorbij.
      Failure is your friend

Comment

Ik heb er meestal al eentje klaar staan

anders neem ik gewoon een grote portie brinta met banaan en veel melk.

Comment

Originally posted by El Magico View Post
          dat 1 uur wachten is bijna automatisch. Voordat je thuis bent en een maaltijd voor je neus hebt staan is er bij mij tenminste altijd wel een uur voorbij.
          Eerder dat ik thuis ben is het 10min verder, dan alles uit de koelkast halen en in de magnetron, dan ben ik 20 minutem verder...

Ik ben gewoon lui, ik ga met de auto
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Je hebt in principe geen carbs nodig direct na de training en zeker geen snelle suikers, Dat je dextro nodig zou hebben is de grootst mogelijk onzin, nog steeds.

Als je carbs na de training neemt dan neem je het liefst een pure glycogeenbron zoals maize(WMS) of je neemt bijvoorbeeld maltodextrine, maar op dit moment is Palatinose in opmars, de perfecte carb voor na de training, de carb die WEL zorgt voor betere opname van je whey eiwitten.

Uploaded with ImageShack.us

Je ziet in de grafiek, dextrose, je hebt er even een mega piek van, die je niet goed kan verwerken, dus je zet gewoon vet aan en extra vocht. Je krijgt ook niet voor niks een mega insuline piek met dextro....die troep moet snel uit je bloed. De bloedsuikerwaarde wordt dan in 1x veel te hoog.
            Maltodextrine is al stukken beter, maar de besten zijn WMS en dus nu de Palatinose.

Oja en let op, het grafiek geeft de bloedsuiker response aan.....dus extra glucose in het bloed....zelfs dus de verhoging met alleen whey.......je hebt gewoon niet absoluut die carbs nodig.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

3ACTION

Maar volgens deze info is palatinose een langzame carb. De GI-waarde is 32. Dan kan je toch net zo goed rijst nemen, de GI van rijst is vergelijkbaar.

Wat neem jij eigenlijk als Post workout marnop? Een whey shake met maize? En dan 1.5 uur daarna een grote maaltijd?
              Failure is your friend

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Je hebt in principe geen carbs nodig direct na de training en zeker geen snelle suikers, Dat je dextro nodig zou hebben is de grootst mogelijk onzin, nog steeds.

Als je carbs na de training neemt dan neem je het liefst een pure glycogeenbron zoals maize(WMS) of je neemt bijvoorbeeld maltodextrine, maar op dit moment is Palatinose in opmars, de perfecte carb voor na de training, de carb die WEL zorgt voor betere opname van je whey eiwitten.

Je ziet in de grafiek, dextrose, je hebt er even een mega piek van, die je niet goed kan verwerken, dus je zet gewoon vet aan en extra vocht. Je krijgt ook niet voor niks een mega insuline piek met dextro....die troep moet snel uit je bloed. De bloedsuikerwaarde wordt dan in 1x veel te hoog.
                Maltodextrine is al stukken beter, maar de besten zijn WMS en dus nu de Palatinose.

Oja en let op, het grafiek geeft de bloedsuiker response aan.....dus extra glucose in het bloed....zelfs dus de verhoging met alleen whey.......je hebt gewoon niet absoluut die carbs nodig.
                Maltodextrine is ook een combinatie van dextrose en maltose. Dat hij in je grafiek een lagere waarde aangeeft klopt dus, omdat dit het gemiddelde is. 3 jaar geleden was vitargo in opmars, het probleem is echter weer dat ze een mega bedrag vragen voor slechts suiker met een lage osmolaliteit. Vitargo wordt nog sneller opgenomen en zou volgens jou dus (nog) slechter zijn dan dextro, aangezien jij beweert dat dextro de slechtste is omdat hij het snelst opgenomen wordt. Ik ben van mening dat je niet met de hypes mee moet gaan, maar beter zou kunnen kiezen voor vertrouwde producten zoals whey, dextro en creatine. Na je training kan je zelfs ijs eten zonder er vetter van te worden.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  Kay... ik zie het zo:

Je wilt na je trainen als eerste snel anabool worden. Daar is een kleine hoeveelheid snelle kh voor nodig. Daarna wil je goed anabool blijven en genoeg amino's hebben.

Het hele idee van snelle carbs na je training heeft denk ik met 2 dingen te maken:

1) omdat je een deel glycogeen hebt gebruikt en door de inspanning kun je op dat moment relatief veilig 'overeten' hierdoor is genoeg beschikbaar voor je spieren om te herstellen. Wat er teveel is zal naar glycogeen gaan, en niet naar vet. (zeker als je bijvoorbeeld aan carbcyclen doet, kun je relatief goed veel carbs opnemen zonder veel vet aan te zetten na je training)
                  2) omdat je de juiste transporters hebt geactiveerd door de krachtinspanning die stoffen richting je spieren bewegen wordt dit effect nog eens versterkt.

Verder zijn de 'normale eiwitten die je na je training neemt pas uren na je training beschikbaar aan het worden als vrije amino's. Ik neem daarom juist voor de training een grote wheyshake. Tijdens de training drink ik water met dextro erin en na de training neem ik op het moment een shake van beetje whey, maizena, schepje cacao en theelepeltje kaneel. Zou ik tijdens de training niet al de dextro nemen dan zou die ook in de post WO shake erbij zitten. Geen mega hoeveelheden. gewoon 25 gram ofzo.

Conclusie:
                  Je hebt niet perse bakken carbs nodig na je training. Maar na je training is wel een handig moment om een groot deel van je carbs te plaatsen.

Vetten wil je dan iig niet want die vertragen de afgifte van eiwitten.

joo sf duidelijke post man!

ik neem zelf nu momenteel ook een half uurtje VOOR de training een whey isolaat shake. Deze word dus aan het eind van mijn training opgenomen.

Volgens jou was dit ongeacht of je bij die shake voor het trainen carbs of iet dergelijks hebt gegeten. In je post vorige x zij je namelijk dat een shake gewoon langs het aanwezige eten in je maag gaat en alsnog na een uurtje ongeveer word opgenomen. RIGHT?

Na de training dan meestal mijn avond eten wat bestaat uit gewoon een maaltijd meestal aardappels, groente en vlees.
                  Mischien dat deze eiwitten nog te traag worden opgenomen??

en aardappels zijn naar mijn weten niet echt snel opneembare koolhydraten.
                  Maakt het veel uit of je nou snelle of complexe carbs neemt na de training??

bedankt
                  If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by marnop View Post

Martin,

Je hebt de koolhydraten (snelle of niet snelle) dus niet perse nodig na trainen.

Maar goed is het wel tog daar ben je het wel mee eens?

En die maizena waar je het vaak over hebt is tog gewoon dat bindmiddel dat je kan kopen in de supermarkt ?:P

gr.

Comment

Ik merk sinds ik me vette heb verhoog dat ik in kracht wat ben toegenome.

Ik heb op trainings dagen me vette rond de 100 gram perdag+- op rust me vetten rond 115 a 120+-

Comment

Die palatinose vind ik erg interessant. Ik wil het toepassen binnenkort in mijn cut schema en kijken wat de resultaten ervan zijn. Maar aan zijn er ook nadelen aan palatinose, het is namelijk een erg trage carb die ervoor kan zorgen dat die eiwitten beter worden opgenomen. Gunstig dus, in de bulk maar ook in de cut.
                        Dus als ik het nu goed begrijp, voor de training raad marnop eiwitten aan en na de training 1 uur wachten en dan eiwitten + Palatinose.

Comment

@Marnop... je blijft dat herhalen. Dextro geeft een grote piek, die je niet kan verwerken. Je lijf kan het niet opnemen en het wordt vet. Volgens mij is dit gewoon echt niet waar. Heb je daar bronnen voor?

Ik kan me inderdaad veel meer vinden in wat Adon1s zegt. Al eet je ijs na je KT, als het goed is zal je er niet vet van worden. De transporters naar je spieren zijn geactiveerd, je glycogeen vraag om aanvulling. Er is dus genoeg plekken waar de energie heen kan zonder dat er in vetcellen opgeslagen hoeft te worden.

Ik ben ook geen fan van mega dosis dextro hoor. Maar het geeft een snelle korte piek... perfect dus om snel anabool te worden. Zeker als je het samen met whey/ maizena of wat dan neemt wat een minder snelle/ minder heftige piek geeft en langere afgifte... gaat dit in mijn ogen goed samen.
                          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                            joo sf duidelijke post man!

ik neem zelf nu momenteel ook een half uurtje VOOR de training een whey isolaat shake. Deze word dus aan het eind van mijn training opgenomen.

Volgens jou was dit ongeacht of je bij die shake voor het trainen carbs of iet dergelijks hebt gegeten. In je post vorige x zij je namelijk dat een shake gewoon langs het aanwezige eten in je maag gaat en alsnog na een uurtje ongeveer word opgenomen. RIGHT?

Na de training dan meestal mijn avond eten wat bestaat uit gewoon een maaltijd meestal aardappels, groente en vlees.
                            Mischien dat deze eiwitten nog te traag worden opgenomen??

en aardappels zijn naar mijn weten niet echt snel opneembare koolhydraten.
                            Maakt het veel uit of je nou snelle of complexe carbs neemt na de training??

bedankt
                            Een shake gaat langs de (vaste) inhoud van je maag. De opname snelheid zal dus niet erg beinvloed worden door een (half)volle maag. Wat er verder in de shake zit kan wel beinvloeden. Voor vloeibare carbs gaat hetzelfde principe bijvoorbeeld op.

Ik zou als ik jou was die shake niet meteen voor je training nemen, maar bijvoorbeeld een half uurtje ervoor. Dan begint de afgifte al tijdens je training, en gaat nog een uur, misschien zelfs 2 uur na je training door.
                            Fear is the mind killer

Comment

@Marnop... je blijft dat herhalen. Dextro geeft een grote piek, die je niet kan verwerken. Je lijf kan het niet opnemen en het wordt vet. Volgens mij is dit gewoon echt niet waar. Heb je daar bronnen voor?

Ik kan me inderdaad veel meer vinden in wat Adon1s zegt. Al eet je ijs na je KT, als het goed is zal je er niet vet van worden. De transporters naar je spieren zijn geactiveerd, je glycogeen vraag om aanvulling. Er is dus genoeg plekken waar de energie heen kan zonder dat er in vetcellen opgeslagen hoeft te worden.

Ik ben ook geen fan van mega dosis dextro hoor. Maar het geeft een snelle korte piek... perfect dus om snel anabool te worden. Zeker als je het samen met whey/ maizena of wat dan neemt wat een minder snelle/ minder heftige piek geeft en langere afgifte... gaat dit in mijn ogen goed samen.
                              OOoooooo jij met je weer anabool worden....geef nou dan maar een goede bron die dat bevestigd sf.
                              Je wordt niet anabool in 15 minuten.! onthoud het nou. Jij gaat na een shot dextro niet nog een keer zwaar trainen, dat kan alleen als je in anabole toestand bent en dat ben je niet na alleen wat dextro, sterker nog.....je bent
                              anti-anabool na een minuut of 20.........diepe suikerdip.

Als je goed om je heen kijkt sf, alle dextro gebruikers hebben meer vocht en vet opslag dan de niet dextro gebruikers, maar betere of meer groei hebben ze dan weer niet en beter herstel heb ik ook nog steeds niet van iemand gehoord. Wat ik dan weer wel regelmatig hoorde van mensen die hun eiwitten en vetten flink verhoogden.
                              Maar goed, vergeet niet, die piek is leuk en aardig, maar je glycogeen werd al aangevuld, dat gaat continu door en zeker als je veel energie gebruikt.
                              Zoals je ziet krijg je al een bloedsuiker verhoging alleen al door whey......dus versnelde aanvulling.

Ik heb korte tijd geleden ergens een stukje gelezen over hoe hoog een piek zou moeten zijn en wanneer die effectief is, kan het alleen niet meer vinden.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Een shake gaat langs de (vaste) inhoud van je maag. De opname snelheid zal dus niet erg beinvloed worden door een (half)volle maag. Wat er verder in de shake zit kan wel beinvloeden. Voor vloeibare carbs gaat hetzelfde principe bijvoorbeeld op.

Ik zou als ik jou was die shake niet meteen voor je training nemen, maar bijvoorbeeld een half uurtje ervoor. Dan begint de afgifte al tijdens je training, en gaat nog een uur, misschien zelfs 2 uur na je training door.
                                Oke, Ik zal mijn shake voortaan een half uur VOOR de training nemen.

Na trainen neem ik dus mijn avond eten met aardappels,groente, vlees en vaak yoghurt na.

Word dit allemaal te traag opgenomen dan?
                                k wou eingelijk 1 shake rondom trainen nemen ivm budget daarom gekozen voor VOOR.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X