carbs vs eiwitten pwo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by richard21 View Post
    Oke, Ik zal mijn shake voortaan een half uur VOOR de training nemen.

Na trainen neem ik dus mijn avond eten met aardappels,groente, vlees en vaak yoghurt na.

Word dit allemaal te traag opgenomen dan?
    k wou eingelijk 1 shake rondom trainen nemen ivm budget daarom gekozen voor VOOR.
    je kunt ook je shake opsplitsen in 2en helft ervoor helft erna
    dat doe ik namelijk.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      je kunt ook je shake opsplitsen in 2en helft ervoor helft erna
      dat doe ik namelijk.
      is ook een idee
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by marnop View Post
        OOoooooo jij met je weer anabool worden....geef nou dan maar een goede bron die dat bevestigd sf.
        Je wordt niet anabool in 15 minuten.! onthoud het nou. Jij gaat na een shot dextro niet nog een keer zwaar trainen, dat kan alleen als je in anabole toestand bent en dat ben je niet na alleen wat dextro, sterker nog.....je bent
        anti-anabool na een minuut of 20.........diepe suikerdip.

Als je goed om je heen kijkt sf, alle dextro gebruikers hebben meer vocht en vet opslag dan de niet dextro gebruikers, maar betere of meer groei hebben ze dan weer niet en beter herstel heb ik ook nog steeds niet van iemand gehoord. Wat ik dan weer wel regelmatig hoorde van mensen die hun eiwitten en vetten flink verhoogden.
        Maar goed, vergeet niet, die piek is leuk en aardig, maar je glycogeen werd al aangevuld, dat gaat continu door en zeker als je veel energie gebruikt.
        Zoals je ziet krijg je al een bloedsuiker verhoging alleen al door whey......dus versnelde aanvulling.

Ik heb korte tijd geleden ergens een stukje gelezen over hoe hoog een piek zou moeten zijn en wanneer die effectief is, kan het alleen niet meer vinden.
        Wat een dikke onzin. We hebben deze discussie trouwens ook al eeder gevoerd in het amino topic http://forum.bodynet.nl/algemeen/455...scussie-3.html

Zodra jij meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt... ben je op dat moment anabool. Tuurlijk heb je verschil in mate van anaboliteit, net als dat je verschil in mate van cataboliteit hebt. En tuurlijk blijf je niet lang anabool van een dextro 'shot' Daarom is dat ook niet het enige. Je hebt ook whey, maizena, etc wat je als PWO kan nemen. plus dat je ook nog steeds weer verdere afgifte van energie krijgt van je maaltijd voor de training. Kom je weer in rust dan gaat je hele spijsvertering weer verder.

En jij doet dit ook... maizena na de training geeft een tijd lang verhoogde afgifte. Om een tijd lang extra energie afgifte te krijgen. Het verschil tussen dextro en maizena zit hem enkel en alleen in de snelheid/intensiteit. Maar het principe is hetzelfde. Het geeft relatief snel veel energie waardoor je anabool wordt/ bent
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          Wat een dikke onzin. We hebben deze discussie trouwens ook al eeder gevoerd in het amino topic http://forum.bodynet.nl/algemeen/455...scussie-3.html

Zodra jij meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt... ben je op dat moment anabool. Tuurlijk heb je verschil in mate van anaboliteit, net als dat je verschil in mate van cataboliteit hebt. En tuurlijk blijf je niet lang anabool van een dextro 'shot' Daarom is dat ook niet het enige. Je hebt ook whey, maizena, etc wat je als PWO kan nemen. plus dat je ook nog steeds weer verdere afgifte van energie krijgt van je maaltijd voor de training. Kom je weer in rust dan gaat je hele spijsvertering weer verder.

En jij doet dit ook... maizena na de training geeft een tijd lang verhoogde afgifte. Om een tijd lang extra energie afgifte te krijgen. Het verschil tussen dextro en maizena zit hem enkel en alleen in de snelheid/intensiteit. Maar het principe is hetzelfde. Het geeft relatief snel veel energie waardoor je anabool wordt/ bent
          klinkt logisch sf,

conclusie is dus dat je dextrose of maizena kunt nemen direct na de training

dextrose geeft snelle en korte insuline piek
          maizena geeft langzamere en geleidelijkere piek.

Kan dus beide???

Comment

precies... je wilt na je training zo snel mogelijk weer anabool worden. Dextro doet dit sneller dan maizena. Maar is inderdaad ook weer sneller weg. Je moet dus wel iets vinden om te overbruggen tussen dextro en je volgende maaltijd. Alhoewel hierbij ook meespeelt hoeveel je voor je training hebt gegeten, en hoe lang ervoor.

Ik vind de combinatie dextro (supersnel) en maizena (snel) met daarna weer een maaltijd fijn werken.

Het speelt ook mee wat je wilt, wat je aan het doen bent. Ben je aan het cutten dan zou ik de dextro laten staan, de maizena misschien ook nog wel. En dan bijvoorbeeld enkel whey of zelfs BCAA's nemen.
            Fear is the mind killer

Comment

Die dextrose kun je prima nemen hoor, want na je training is er een window van langer dan 45min alles wat je op dat moment eet wordt direct naar de spieren vervoerd (aangevuld) en er vind geen vet opslag plaats.

Comment

precies... je wilt na je training zo snel mogelijk weer anabool worden. Dextro doet dit sneller dan maizena. Maar is inderdaad ook weer sneller weg. Je moet dus wel iets vinden om te overbruggen tussen dextro en je volgende maaltijd. Alhoewel hierbij ook meespeelt hoeveel je voor je training hebt gegeten, en hoe lang ervoor.

Ik vind de combinatie dextro (supersnel) en maizena (snel) met daarna weer een maaltijd fijn werken.

Het speelt ook mee wat je wilt, wat je aan het doen bent. Ben je aan het cutten dan zou ik de dextro laten staan, de maizena misschien ook nog wel. En dan bijvoorbeeld enkel whey of zelfs BCAA's nemen.

Oke en als je een whey shake na je training neemt kun je de dextrose of maizena gewoon door je whey shake doen? gewoon allebei in 1 shake zeg maar?

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                  Die dextrose kun je prima nemen hoor, want na je training is er een window van langer dan 45min alles wat je op dat moment eet wordt direct naar de spieren vervoerd (aangevuld) en er vind geen vet opslag plaats.
                  Ehm... tja dat klopt niet helemaal. Het gaat namelijk niet om hoe snel na je eten je het eet... maar hoe snel het in je bloed is. Het maakt dus wel uit WAT je eet. En er zitten grenzen aan. Hoeveel je kan nemen hangt af van hoeveel je glycogeen op is, hoe groot/zwaar je bent... etc

Originally posted by richard21 View Post
                  Oke en als je een whey shake na je training neemt kun je de dextrose of maizena gewoon door je whey shake doen? gewoon allebei in 1 shake zeg maar?
                  Ik zou ze zelf eerder scheiden. Omdat ze anders elkaars opnamesnelheid beinvloeden. Maar zoals ik al eerder zei... momenteel neem ik dextro in mijn water tijdens het trainen...en maizena, whey, cacao, en kaneel in water erna.
                  Fear is the mind killer

Comment

Ehm... tja dat klopt niet helemaal. Het gaat namelijk niet om hoe snel na je eten je het eet... maar hoe snel het in je bloed is. Het maakt dus wel uit WAT je eet. En er zitten grenzen aan. Hoeveel je kan nemen hangt af van hoeveel je glycogeen op is, hoe groot/zwaar je bent... etc

Ik zou ze zelf eerder scheiden. Omdat ze anders elkaars opnamesnelheid beinvloeden. Maar zoals ik al eerder zei... momenteel neem ik dextro in mijn water tijdens het trainen...en maizena, whey, cacao, en kaneel in water erna.

maar dextrose/maizena versnelt tog de opname van whey?
                    zou je het tog gewoon samen kunnen nemen?

gr

Comment

Jongens.. waarom altijd de moeilijkste discussies met elkaar aangaan terwijl deze kleine detailtjes je echt niet een niveau verder gaan helpen? Gewoon lekker veel eten met de goede verhoudingen, train like a beast en rusten. En neem een shake gewoon rondom je training.. ervoor of erna.. en doe er wat carbs bij. Als je denkt dat je je 'doelen' door dat ene shake'je niet gaat behalen omdat je de shake toch eerder of later moest nemen, denk ik dat er iets veel belangrijkers niet goed is. Je eet dan in totaal te veel/weinig of je traint niet goed. Dit is hoe ik er over denk.... lees net dat er weer iets nieuws is.. palatinose... net of het nog niet beter kon..not
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Kojak +1
                        beste advies dat er is is eigenlijk, niet lopen zeuren en janken, maar trainen en eten. Gewoon goed trainen, goed herstellen en groeien.

Misschien sta je er dan ook op je 45e zo bij als ik en win je ook de masters superbody..............

Uploaded with ImageShack.us
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Kojak +1
                          beste advies dat er is is eigenlijk, niet lopen zeuren en janken, maar trainen en eten. Gewoon goed trainen, goed herstellen en groeien.

Misschien sta je er dan ook op je 45e zo bij als ik en win je ook de masters superbody..............

Uploaded with ImageShack.us

martin respect voor deze foto man en gefeliciteerd met je 1ste plek

OT: oke het is mischien een beetje mierenneukerij maar ik wil gewoon graag weten wat je het beste rondom je training eet.

tot op heden neem ik voor trainen (half uurtje ervoor) een whey isolaat shake met wat fruit.

Na trainen eet ik me avond eten met complexe carbs en eiwitten.

wat vind jij hier dan van martin?

gr.

Comment

Marnop heeft mij verteld dat het afhangt van 't tijdstip van je training/avondmaal

zelf neem ik ook altijd (los van het tijdstip) na mijn training een complete warme maaltijd

aangezien ik daarna nog steeds helemaal kapot ben merk ik dat het voor mij wel essentieel is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X