maizena na de training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• maizena na de training

Waarom is het goed om maizena samen met de whey shake direct na de training in te nemen, wat is het effect hiervan??
    Hoeveel gram moet je innemen?

Jaja ik loop achter ik weet het

Ik quote Marnop in een ander topic:

De hoge concentratie amylopectine, dat is puur glycogeen, wordt vlot opgeslagen als energie bron zonder extra onderhuids vochtopslag....Amylopectine trekt juist het vocht mee de spieren in, daar waar je het eventueel wel wil hebben.

Effect, vollere spieren, droger en beter herstel. En de GH levels blijven langer hoog. Samen nemen met whey, de whey werkt antikatabool.
    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

GI maizena = 85.
      Niet geschikt direkt na een workout.

Glycemic Indexes

Comment

-----

Comment

Waarom niet?

85 is tyfus hoog.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
            Waarom niet?

85 is tyfus hoog.

Je bedoelt is heel erg hoog, let ff op je woorden knul en praat fatsoenlijk okay?
            Het kan wel maar er is een beter alternatief, dextrose.
            Heb dit al zo vaak aangegeven maar toch iedere keer weer naar die maizena toe.

Comment

Haha ik beledig je toch niet ofzo.

Comment

lol, altijd die discussie tussen wat je nou PWO moet nemen..

Alle gerespecteerde BB experts zeggen allemaal dat je snelle koolhydraten PWO moet nemen. Of dat nu dextro, maizena of iets anders snels is, maakt niet erg veel verschil.

Belangrijkste is gewoon dat je binnen je Post Workout Window van 45 minuten, nutrienten in je spieren komen. Alles wat je binnen die 45 min neemt, wordt 100% geabsorbeerd door je spieren. Daarom wil je snelle carbs en snelle amino's tot je nemen..

Dus of het nu maizena is, of dextro.. veel verschil maakt het niet. Belangrijkste is dat je het gewoon neemt zo snel mogelijk na je training.
                Failure is your friend

Comment

Dan zal ik maar eens snel wat ruimte in mijn schema voor Maize gaan maken.

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                    lol, altijd die discussie tussen wat je nou PWO moet nemen..

Alle gerespecteerde BB experts zeggen allemaal dat je snelle koolhydraten PWO moet nemen. Of dat nu dextro, maizena of iets anders snels is, maakt niet erg veel verschil.

Belangrijkste is gewoon dat je binnen je Post Workout Window van 45 minuten, nutrienten in je spieren komen. Alles wat je binnen die 45 min neemt, wordt 100% geabsorbeerd door je spieren. Daarom wil je snelle carbs en snelle amino's tot je nemen..

Dus of het nu maizena is, of dextro.. veel verschil maakt het niet. Belangrijkste is dat je het gewoon neemt zo snel mogelijk na je training.
                    Maar wat nu als een produkt met een GI van 85 pas na 50 minuten en die met een GI van 100 na 40 minuten wordt opgenomen?
                    Al is het niet zoveel, verlies zal er zijn, en je wilt toch het optimale uit alles halen lijkt mij. 100% is altijd beter dan 85.
                    Vergelijk het met formule 1. Het verschil tussen pole position en tweede plek zijn slechts honderdsten van seconden. Heel weinig dus, maar toch een enorm verschil.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                      Maar wat nu als een produkt met een GI van 85 pas na 50 minuten en die met een GI van 100 na 40 minuten wordt opgenomen?
                      Al is het niet zoveel, verlies zal er zijn, en je wilt toch het optimale uit alles halen lijkt mij. 100% is altijd beter dan 85.
                      Vergelijk het met formule 1. Het verschil tussen pole position en tweede plek zijn slechts honderdsten van seconden. Heel weinig dus, maar toch een enorm verschil.
                      Je hebt zeker gelijk, het product moet snel opneembaar zijn, zodat het binnen die post workout window van 45min opgenomen wordt.

Maar of het nu een GI van 85 of 100 heeft, beide worden zo snel opgenomen dat het binnen je tijdslimiet wordt opgenomen.

Ikzelf neem nu whey met creatine waar suikers inzitten, samen met wat L-glutamine en 5g BCAA's.

Maar ik ga denk ik komende 4 weken maizena proberen, en daarna 4 weken dextro. Kijken hoe mijn lichaam op beide reageert.

Zou iedereen hier moeten doen, ieder lichaam is anders. Wat voor de 1 werkt, hoeft niet zo zijn voor de ander.
                      Failure is your friend

Comment

Originally posted by El Magico View Post

Maar of het nu een GI van 85 of 100 heeft, beide worden zo snel opgenomen dat het binnen je tijdslimiet wordt opgenomen.
                        Kun je dit onderbouwen aan de hand van een bron?

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                          Kun je dit onderbouwen aan de hand van een bron?
                          niet een wetenschappelijke bron, zal vast wel ergens te vinden zijn, maar nu geen zin om te zoeken.

Greg Plitt heeft een videoblog over post workout meal, en daarin legt hij alles uit over wat en waarom je snelle carbs moet nemen na je training.

Het komt erop neer dat je lichaam tot 45 min na je training in een staat verkeerd, dat alles wat je tot je neemt direct opgenomen wordt.

Ik geloof dat rietsuiker (sacharose) binnen 5 minuten in je bloedbaan als glucose kan komen.

En rietsuiker heeft een GI van 70, dus dan zou iets met GI 85, of 100 sneller in je bloedbaan komen. Zeker als je een uur lang intensief getrained hebt, en je spieren schreeuwen om voedingstoffen.
                          Failure is your friend

Comment

Je lichaam breekt tijdens het trainen spierweefsel af. Dit wil je zoveel mogelijk beperken. Onder andere door bijvoorbeeld je workout zo kort mogelijk te houden. Maw wordt hieraan wel optimaal aandacht aan besteed. Na een training zal het afbreken pas stoppen wanneer je spieren weer zijn aangevult.
                            Waarom in verdesnaam het katabole moment langer laten doorgaan als het helemaal niet nodig is? Je zult sneller anabool zijn door dextrose te nemen als dat met maizena het geval is. Waarom hier dan ook niet het optimale eruit halen?
                            Snap dat niet.

Comment

Ik zeg ook niet dat maizena beter is. Wat jij zegt klinkt heel logisch, je wil zo snel mogelijk weer anabool worden door iets wat zo snel mogelijk opgenomen wordt.

Ik ga het beide is proberen, 4 weken dextro, dan 4 weken maizena, kijken hoe ik erop reageer..
                              Failure is your friend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X