Voldoende motivatie , resultaat ontbreekt... :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik weet niet precies wat je onderhoud is, maar ik ga ervan uit dat je onderhoud niet 3500 is. Dus om te willen afvallen, moet je eerst je onderhoud uitrekenen en daar onder gaan zitten (hoeveel precies moet je zelf bepalen, maar denk aan 400/500)

Je eet dus nu wel gezond, maar nog steeds teveel om af te vallen (neem aan dat je doel is afvallen)

De muesli zit waarschijnlijk veel suikers in, dus die zou ik vervangen voor brinta.
    Brood --> volkoren brood, ook erg belangrijk
    Avond eten --> waarom geen rijst/aardappels met kip/vlees/vis en groenten?
    Voor het slapen geen whey nemen maar of night protein of bakje magere kwark
    De maaltijd met 3 eieren + brood + eiersalade, gewoon de eier salade weglaten, en de 3 eieren op je boterhammen doen, heb je meteen beleg

Comment

Originally posted by JeroenJH View Post

Wat betreft noten , dat eet ik ook soms, 1x in de week. Ik schrik altijd van de hoeveelheid KCAL. Ik eet meestal katjang pedis en walnoten. Maar ik vind dat zo lekker dat ik meestal in 1x de hele zak opeet , dat kost me dan ongeveer de helft van me dagelijkse behoefte . Als ik noten eet , probeer ik het altijd in de ochtend / tot met 14u. Zodat ik dan nog veel tijd heb om het te verbranden.
      Qua noten kun je het beste gaan voor een ongebrande en ongezouten variant. Ongezouten is meestal geen probleem om te vinden, maar ongebrand soms wel. Ik haal die van mij altijd bij de Appie. In het begin van mijn dieet heb ik mijn portie afgewogen op een klein schaaltje, zo weet ik ongeveer op het oog wat de juiste hoeveelheid is. Daarna gewoon de zak weer terugleggen in de la, ben je ook niet in de verleiding. Meestal gaan mensen juist snaaien als het binnen handbereik is.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik ben gestopt met noten, omdat ik dus ook vaak een hele zak eet Af en toe lepeltje pindakaas is het nu, bevalt echt prima.

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
          Ik ben gestopt met noten, omdat ik dus ook vaak een hele zak eet Af en toe lepeltje pindakaas is het nu, bevalt echt prima.
          Gewoon bakje met 50gram pinda´s (ongezouten) afwegen. 300calo's ongeveer

Comment

Vaak genoeg geprobeerd, en OT:

Ga wat lager in kcal beginnen man. 2700 ofzo. Kan je altijd nog bijstellen als niet goed is.

Comment

@2705 Me onderhoudsniveau is 3020 KCAL volgens een excel-bestandje die ik hier heb gedownload. Ik ga beetje bij beetje minder proberen te eten , tot 2500 KCAL .
              Mijn doel is eigenlijk om strakker te worden, heb naar mijn mening veels te veel vet op me lichaam.
              Ik gebruik vanaf nu brinta ipv muesli en heb net 3 volkoren broden gehaald bij de AH dus vanaf nu volkoren.

Waarom ik geen avondmaaltijd neem is omdat ik bang ben dat ik het als vet opsla, omdat ik s'avonds meestal moe ben door het werken/trainen. Dan beweeg ik dus niet echt veel. Corrigeer me als ik het verkeerd heb. En ik neem ook Night Protein , heb het niet vermeld , mijn excuses daarvoor!

Eierbeleg vind ik altijd zo makelijk omdat ik een hekel heb aan eieren koken. Het duurt altijd veels te lang. Maar vanaf nu zal ik de eiersalade ook passeren , maar wat kan ik dan op nog meer op me brood smeren ( behalve kipfilet), ?

@ viking dat is wat ik ga doen,ik ga steeds minder eten tot ik op 2500 KCAL uitkom.

Bedankt voor jullie reacties en meer tips/opmerkingen zijn altijd welkom.
              Last edited by JeroenJH; 14-06-2011, 20:26.

Comment

iemand nog tips?

Comment

Je hebt me verkeerd begrepen denk ik. Ik bedoelde dat je bijvoorbeeld 2800 kcal moet nemen, dit kijk je een paar weken aan (6 weken bijvoorbeeld), en vervolgens kijk je of je bijvoorbeeld bent afgevallen of juist aangekomen. En als je bent aangekomen, of dit teveel vet is naar jouw mening. Aan de hand hiervan kun je dan bijvoorbeeld 200 kcal erbij of eraf doen. Ik bedoelde dus NIET dat je binnen maand van 2800 naar 2500 kcal moet!

Oja, stoppen met avondeten is onzin. Laatste 4 uur voordat je gaat slapen geen koolhydraten is wel goede regel vind ik. Het is natuurlijk onzin dat je van ''warm'' eten sneller dik wordt ofzo. Ook is het helemaal niet nodig om warm te eten zolang je maar alles binnenkrijgt. Ik eet mijn rijst met kip en groenten vaker koud dan warm

Comment

Oooh ok ik begrijp het nu beter. Dank je wel voor je reactie .

Comment

Post trouwens ook eens even je definitieve schema, kunnen we er nog even naar kijken

Comment

Luister als je snel wilt afvallen, ga rond 2000 kcal... dan vliegt het eraf en als je nog gezond eet is het ook nog goed oor je. Wist je dat bij muizen, degene die onder hun voedsel benodigheden zaten gezonder/slimmer waren?

Comment

Ben je serieus?

Comment

Ik heb nu muesli vervangen door brinta en eet nu volkoren brood.
                            Normaal gooi ik bij me middageten een hele klodder pindakaas op me brood , ik probeer dat ook te halveren. Verder heb ik de alpro soya weggedaan, en doe vanaf nu brinta in me shake, omdat alpro soya best duur is voor een student. 1 euro per pak , om de 2 dagen een nieuwe pak halen zit er voor mij niet in. Verder zit ik na te denken om in de middag nog een eiwitshake er bij te gooien,omdat ik nu op 220 gram eiwitten zit ( 80 kilo x 3gr = 240 ). Dat zorgt er dan ook voor dat ik op 2500 KCAL kom te zitten. Ik zit nu op 2397 en dat is na een paar aanpassingen veels te weinig. Ik zal vandaag extra pindakaas gaan smeren of een extra eitje of extra olijfolie erbij zetten.
                            De hoeveelheid khoolydraten lijkt mij ook weinig , weet niet of dit goed is voor mijn doel( vetpercentage verlagen). Iemand hier opmerkingen over?
                            Attached Files

Comment

Originally posted by KeizerHalil View Post
                              Luister als je snel wilt afvallen, ga rond 2000 kcal... dan vliegt het eraf en als je nog gezond eet is het ook nog goed oor je. Wist je dat bij muizen, degene die onder hun voedsel benodigheden zaten gezonder/slimmer waren?
                              Serieus? Maar ik wil eigelijk strakker worden , vet wegkrijgen. Ik hoef niet perse gewicht te verliezen?

Comment

Ik kom er later nog op terug. Moet nu weg. Ik vind iig dat je teveel brood eet en wat moet vervangen door rijst.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X