Voldoende motivatie , resultaat ontbreekt... :(

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    Waarom weinig vetten?
    Hoeveel raad je me aan dan?

Comment

Ik vind dat je goed ,erg goed bezig bent,veel motivatie ook.Brood zou ik wel blijven eten hoor,je hebt zoveel gezond brood tegenwoordig,een beetje zout heb je nodig.Of je maaltijd warm of koud is boeit niet maar geef je lichaam wel de gezonde dingen die het moet hebben.Een lichaam doet meer dan alleen het bezig zijn met bb.

Comment

Originally posted by JeroenJH View Post
        Volgens mij verbrand je dan geen vet , eerst half uur?
        En ik ga vanaf maandag na me krachttraining beginnen met HIIT, thuis op me hometrainer. Ik heb het buiten al geprobeerd op 30;30 joggen / sprinten. Na 4 minuten was ik helemaal op, voelde me misselijk dus ben ermee gekapt.
        Mij is hier geleerd dat je als je hartslag tussen 80 en 85% van je max ligt je vet verbrand, na een half uur ga je spieren verbranden en dat is niet de bedoeling.

Weet niet precies hoe dit werkt als je niet op 160-170 bpm(nee jongens, geen hardcore) traint

Dat je kapot bent na die HIIT wil ik wel geloven, rustig opbouwen

Ik zou rond de 75-100g vetten per dag doen trouwens
        Last edited by Mauke; 18-06-2011, 22:46.
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
          Ik vind dat je goed ,erg goed bezig bent,veel motivatie ook.Brood zou ik wel blijven eten hoor,je hebt zoveel gezond brood tegenwoordig,een beetje zout heb je nodig.Of je maaltijd warm of koud is boeit niet maar geef je lichaam wel de gezonde dingen die het moet hebben.Een lichaam doet meer dan alleen het bezig zijn met bb.
          Absoluut, als we alles moeten geloven wat meneer ons hier verteld dan zeg ik propz!

Ik ben ook wel aardig gemotiveerd maar eens in de zoveel tijd moet ik toch even katjelam
          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by JeroenJH View Post
            Ik bedoelde eigenlijk 20 km heen 20 terug. Maar ik heb ook dagen dat ik zomaar 80/90/100 km fiets. Dat doe ik vooral in weekenden.

Weet iemand trouwens ook gezonde lunchmaaltijden , met weinig khoolydraten/kcal/vetten. Ook graag met een link erbij met recept.
            Rijst met kip meenemen is het beste, maar je hebt ook wel maaltijdsalades(pasta salade kip met honing mosterdsaus)
            Als je het rustig aan doet met die saus en misschien zelf nog ff wat (rauwe) kipfiletreepjes toevoegd ben je duur uit maar kun je wel gewoon bij de appie halen

Comment

@Blondsound ; Ja klopt ik heb zeker veel motivatie, dat komt vooral doordat ik als klein kind heel dik was tot 1,5 jaar geleden eigenlijk. Ik werd niet echt gepest om me zwaarlijvigheid,maar het had zeker geen voordelen. Nu besef ik dat sporten/goeie voeding niet iets is wat je een jaar moet doen om een goeie lichaam te krijgen , maar eigenlijk een levensstijl moet zijn. Bedankt voor je reactie trouwens!

@Mauke; Ik heb veel gelezen en gehoord dat juist vanaf 30-45 min je je vetreservers aanspreekt , en dus gaat verbranden. Ik ga proberen meer kennis hierover op te doen. Als ik achter interresante weetjes kom, zal ik link plaatsen.

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                Rijst met kip meenemen is het beste, maar je hebt ook wel maaltijdsalades(pasta salade kip met honing mosterdsaus)
                Als je het rustig aan doet met die saus en misschien zelf nog ff wat (rauwe) kipfiletreepjes toevoegd ben je duur uit maar kun je wel gewoon bij de appie halen
                Ik dacht meer aan groentemaaltijden zoals spinazie . Ik kan er eigenlijk niet meer bedenken. En rijst eet ik met gehaktballen of kip op trainingsdagen. Al probeer ik dat niet elke trainingsdag te doen,te veel koolhydraten.

Comment

Kant en klare maaltijdsalades zijn troep

en als je koolhydraten gaat mijden op rustdagen zal het een stuk sneller gaan

en gehakt zou ik niet te vaak eten, haal je vetten beter uit noten, olijfolie, pindakaas, vette vis, eieren, avocado's.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    Kant en klare maaltijdsalades zijn troep

en als je koolhydraten gaat mijden op rustdagen zal het een stuk sneller gaan

en gehakt zou ik niet te vaak eten, haal je vetten beter uit noten, olijfolie, pindakaas, vette vis, eieren, avocado's.
                    100% schoon zijn ze niet nee, maar soms zit je in een situatie waarin je niet de beschikking hebt over je eigen stash of keuken oid

Maarrrrrrr hier werd helemaal niet om gevraagd dus ik houd mijn bakkes

Comment

Waarom geen mager gehakt, Rundvlees, Tartaar? Prima bron voor eiwitten en koolhydraten. De vetten die daar in zitten kun je prima hebben, ook in de cut. Als je wat dikker bent, hoef je niet extreem strict te cutten. Wacht hiermee als je rond 15% komt.

Macronutrienten vermijden is het stomste wat je kunt doen, en zal ook geen oplossing zijn. Zoek een midden weg, ga niet teveel en niet te weinig eten. Lukt het niet om schema te volgen? Zorg dat je een lijst maakt met producten die je mag hebben, dus hoog in eiwitten relatief laag in eiwitten en haal de goede vetten uit: vis, olijfolie, advocados, eitjes (met eigeel) enzovoort.

Je mag alles eten wat je wilt, maar zorg dat je alles controleerd en na gaat wat er op jou lijst staat. Hoe meer eiwitten en hoe minder koolhydraten hoe meer je kunt eten, en uiteindelijk meer overhoud om aan te vullen. Zie het als een rekensom, reken alle kcal en zorg dat je elke dag tussen 2000/2600 zit.

Probeer het, bekijk de resultaten, en verschil zal er zeker zijn. Succes!

Hermandad,

Comment

En zover ik weet begin je vet te verbranden na 20 minuten.Mits bij lekker tempo wat je ook doet.

Comment

Dat dacht ik dus ook al. Ik fiets +- rond 20km/u , normale tempo dus.

Comment

Ja en drom doen veel mensen ook ff fietsen na de kt......
                            En jij hebt ook nog es af en toe tegenwind haha.Omdat het buiten is!
                            Truste he!

Comment

@Mauke; Ik heb veel gelezen en gehoord dat juist vanaf 30-45 min je je vetreservers aanspreekt , en dus gaat verbranden. Ik ga proberen meer kennis hierover op te doen. Als ik achter interresante weetjes kom, zal ik link plaatsen.
                              Onjuiste feiten over vet verbranden - DutchBodybuilding.com forum

Ik neem tijdens mijn KT altijd de dextrojuice zodat ik tijdens de cardio(die ik meteen na KT doe) genoeg KH heb.
                              Ook neem ik tussen KT en cardio mn wheyshake maar dit zou eventueel ook na de cardio kunnen
                              Last edited by Mauke; 18-06-2011, 23:32.

Comment

Feit 2: Vet verbranden start níet pas na 30 minuten sporten en je hoeft niet per se een uur of langer te trainen om effect te hebben. Optimaal vetten verbranden doe je al na 2 à 3 minuten cardiotraining
                                Je hoort vaak zeggen dat je optimaal vetten gaat verbranden wanneer je koolhydraten ’op’ zijn. Dat zou dus pas na 30, 45 of 60 minuten sporten gebeuren. Helaas, foute informatie. Je hebt inderdaad een voorraad koolhydratenenergie voor 1 tot 1,5 uur opgeslagen in je spieren in de vorm van glycogeen. Als je pas vetten zou verbranden als die voorraad op is, dan zou training korter dan een uur dus geen effect hebben. Gelukkig is dat niet zo.
                                Als je traint wanneer al je koolhydraten op zijn, breek je je eigen lijf af. Dat is ongezond en bovendien daalt je prestatievermogen enorm. Optimaal vetten verbranden doe je al na 2 à 3 minuten cardiotraining.
                                Wil je profiteren van de langetermijneffecten van cardiotraining (zoals afvallen, meer energie en weerbaarheid tegen stress en hart- en vaatziekten), dan moet je de cardiotraining minimaal 20 minuten volhouden. Natuurlijk verbruik je meer calorieën en heb je meer effect als je dit 45 tot 60 minuten volhoudt.

Bedankt voor het artikel .

Vraagje over dextrojuice; als ik bijvoorbeeld een uur na mijn KT cardio doen , is het dan gewoon handiger om het samen met me whey te drinken zoals ik dat nu doe?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X