Peulvruchten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Peulvruchten

Wat is eigenlijk de mening over peulvruchten als vervanging van rijst of pasta? Ik ben namelijk gek op bonen, linzen en kapucijners. Is dit aan te raden voedsel om (met mate) te gebruiken als je aan het afslanken bent?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Bonen en je bloedsuikerspiegel

De oplosbare vezels in bonen zorgen voor een stabiele suikerspiegel. Mensen die insuline resistent zijn of die reeds type 2 diabetes ontwikkeld hebben, kunnen hun bloedsuikerspiegel onder controle houden door wat meer bonen te eten.
    De vezels in bonen zorgen er immers voor dat ze langzaam door het lichaam worden opgenomen. Dit zorgt voor een stabiele suikerspiegel en een constant energieniveau.
    Bovendien ben je sneller verzadigd wanneer je bonen eet. Dit betekent dan weer dat je minder calorieën opneemt, wat je gewicht ten goede komt. En door het hoge gehalte aan vezels blijft je suikerspiegel en energieniveau constant. Dit betekent dat dipjes, gevolgd door eetbuien, tot het verleden behoren.
    Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Ik eet regelmatig iets met bonen en kip bijvoorbeeld, en dan geen rijst of wat dan ook erbij.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

bonen worden niet veel gegeten door BBers omdat het aminozuurprofiel niet gunstig is.

in combinatie met granen heeft het wel een hoog aminozuur profiel en is het dus erg goed om als vegatarier bonen te combineren met rijst.

ik eet ook regelmatig bonen en gooi er dan wat rijst doorheen.
        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ik dacht dat peulen met mais nog wel eens door vegetarische bbers wordt gegeten, omdat het samen een compleet aminozuurprofiel heeft. Net als kikkererwten met nog iets (vast ook peulen?).
          Er zijn in ieder geval veel amerikaanse sites over, misschien eens interessant om te kijken voor je (jij was toch degene die alleen vis at)?

Of het in je schema past is afhankelijk van je schema. Of het te vergelijken is met (zilvervlies)rijst is ook afhankelijk van het soort boon. Er zijn vast wel schema's te vinden met hoeveel vezels vs suikers erin zitten?

Comment

Bonen houden je bloedsuikerspiegel op een mooi stabiel niveau. Ze leveren ook veel vezels.
            Het aminozuurprofiel is niet compleet dus zul je je BCAA's uit andere bronnen moeten halen, of (als je vegetarisch wilt blijven eten) veel verschillende eiwitrijke groenten moeten combineren. Soja blijft immers de beste keuze qua aminozuurprofiel.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Het gaat me niet zozeer om vega eten, meer om een afwisseling tussen rijst en pasta. Volgens mij hoorden piepers namelijk niet thuis in een kt schema.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Daarom eet ik ze dus ook regelmatig. Ik eet nooit aardappels maar hou wel van een beetje variatie en zie daar, de bonen.
                Ik eet voornamelijk rode of zwarte bonen dan.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Koffie bonen ook lekker!

Comment

Soms eet ik zowel bonen als eieren op dezelfde dag

dan gaat het niet zo goed meer met mn darmen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                      Soms eet ik zowel bonen als eieren op dezelfde dag

dan gaat het niet zo goed meer met mn darmen.

Whahahaha, ik kan me er iets bij voorstellen!!!!!!

Comment

Ik eet maastal op ewrten en rijst op cardio dagen.

Omdat ik dan geen shake neem als ik klaar ben met me cardio.

En het vult erg lekker

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X