Melk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Melk

Heey BN'ers,

ik zat even te kijken in mijn voedingschema en ik wil weinig KH in mijn schema hebben.
    Nou heb ik over melk (hafvolle) misschien te licht gedacht.
    Ik drink zo een liter melk per dag, omdat ik het gewoon erg lekker vind
    Mijn doel is VVM aanzetten en vet% verlagen (ik ben beginner).
    Nu zie ik dat in melk aardig wat KH zitten en dat zijn suikers.

Moet ik hier nu van schrikken? 50g suikers uit melk per dag.
    Zijn dit slechte suikers of hoe moet ik dit zien en hoe denken jullie erover?

Nog iets anders, stel jullie advieseren mij dit eruit te gooien dan mis ik dus:
    50gr kh , 35g ei , 15g vet...
    aangezien ik geen nieuwe kh ga nemen wordt dit:
    65g ei, 25g vet
    Misschien nog een advies over hoe ik dit ga toepassen in mijn voedingschema.

Alvast bedankt
    Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

OH, en nog iets. Als je melk met je havermout neemt zijn die toch al suikers.
    Waarom zou ik dan een banaan nemen? Die eruit doen dan?

Comment

ik zou inderdaad de melk eruit halen,
      melksuiker bestaat voor het grootste deel uit lactose, deze kan je lichaam ook nog eens moeilijker verwerken dan andere suikers.

ik neem alleen maar magere kwark dat heeft veel betere verhoudingen aan eiwitten en carbs.

om aan je gemiste eiwitten en vetten te komen zou ik kiezen voor bijvoorbeeld vette vis of eieren.

of neem magere kwark met noten.
      of mager vlees en wat noten appart natuurlijk.

genoeg mogelijkheden.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Je kan denk ik ook magere kwark nemen, zit vol met eiwitten en nauwelijks vet, ik zelf gebruik wel melk voor mijn eiwitten shake dit simpelweg omdat ik het met water niet te pruimen vindt.

Comment

Omdat ik jou achtergrond en je doel goed ken.

informatie over melk

In melk zitten melksuikers en dit zijn dus geen ''slechte suikers''. 1 liter melk is niet teveel voor je en is gewoon genoeg. Nu weet ik dat jij al niet heel carbs hebt in je schema maar precies genoeg om goed te trainen. Nu ga jij bijna al je carbs weghalen wat dus helemaal geen zin heeft?

Low carb trainingen moet je vaak pas doen als je op ongeveer 12/10 % zit en wil terugcutten naar 6/8%. En zeker nu je doel vvm aanzetten is heb je de carbs nodig om goede trainingen neer te zetten.

Comment

Nu moet je ook erbij vermelden dat je nu op ongeveer 20% vet staat. En je op behoefte eet/ iets erboven op rustdagen en dat je op rustdagen op behoefte eet. Je doet 3 x per hii+ 3 x per week krachttraining van ongeveer een uur.

edit: Over je banaan. In een banaan zitten zoveel goede mineralen en vitamines om goed op te groeien, dus imo is het een beetje zonde om weg te doen. En zeker in de ochtend kan je gewoon wat suikers hebben.

Comment

dankje voor alle snelle reacties!
              Ik ga het nu dus zo doen:
              Me melk bij me ontbijt houden en niet meer bij andere maaltijden, misschien is dat beter dan houd ik ook me KH bij ochtend en rond training.
              Dus iets minder melk is dat omdat ik de dag door geen melk meer drink.
              Dat kleine beetje verloren KH vul ik aan met extra havermout in de ochtend.

THX

EDIT: 18% volgens huidplooi ^^

Comment

Mischien eventueel nog even je schema posten, kan iedereen nog ff quick look hebben en eventueel kleine aanpassingtjes geven.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X