Snel overzicht: geschikte producten in een krachtsportvoeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ellie View Post
    En daar is ook het wetenschappelijke bewijs ^_^ In een nieuwe studie is het volgende aangetoond: het maakt meer uit wat je eet dan hoe veel je eet.

Deze studie wijst uit dat calorieën tellen niet effectief is bij afvallen als er niet de juiste producten worden gekozen. Zo zijn er producten die hoe dan ook tot gewichtstoename leiden, zelfs als er veel gesport wordt bij dit dieet of er een caloriereductie is.

In deze studie is de calorie inname niet gemeten. Daarom kan de studie ook niets bewijzen met betrekking tot calorieën tellen.

omdat de calorie inname niet gemeten is, en mensen vrij waren in de hoeveelheid die ze eten, gaat het vooral om hoezeer een product een verzadiging gevoel geeft en de energiedichtheid van producten. (omdat wanneer een product goed verzadigd onbewust minder wordt gegeten de rest van de dag).

als ik geen schema volg of calorien tel, en ik eet heel veel groente, dan zal ik doordat deze weinig kcal bevatten en relatief goed verzadigen, per dag onbewust minder calorien tot me nemen.

als ik veel suikerhoudende drankjes neem (die het verzadiging mechanisme verstoren), zal ik onbewust meer calorien gaan eten. en dus aankomen
    .

Dit komt omdat deze producten slecht zijn voor de stofwisseling. Deze slechte producten zijn onder andere suiker, geraffineerd graan, chips, aardappelen en frisdranken. Er zijn anderszijds ook producten die het omgekeerde effect hebben: vooral zuivel, noten, pindakaas, volkoren producten, groenten en fruit zorgen voor afvallen.

suiker heeft geen negatieve invloed op de stofwisseling. wel op het verzadiging mechanisme. Dit geld ook voor geraffineerd graan (te weinig vezels en daardoor niet goed verzadigend) en frisdranken (door de suiker).

Volkoren producten, groenten en fruit hebben een positieve uitwerking op het verzadigings mechanisme door de hoeveelheid vezels. zuivel bevat eiwitten en eiwitten verzadigen het beste van koolhydraten eiwitten en vetten. al zouden eiwitten in niet vloeibare vorm beter verzadigen.

Bron: MMS: Error
    Jouw conclusie die je gemaakt hebt op basis van het onderzoek klopt dus niet. gewichts toename of afname is afhankelijk van het aantal kcal.

99% van de wereldbevolking houd zich echter niet bezig met het tellen van kcal. En dan zullen bepaalde keuzen van voedsel wel of niet leiden tot een gewichts toe of afname. Omdat bepaalde soorten voeding er nou eenmaal voor zorgen dat je eerder verzadigd bent, en andere doen dit minder.

Maar als je wel kcal telt, dan is het onmogelijk, dat wanneer je meer verbrand dan je eet, dat je op termijn aankomt. Ongeacht wat je eet. Dat zijn de wetten van de thermodynamica.
    Last edited by dynobet; 03-10-2011, 15:49.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Heel handig, zal dit zeker gebruiken voor eventuele aanpassingen in mijn voedingsschema.

1 Vraagje: Ik eet nu ongeveer 50 gram ongezouten cashewnoten voor onder andere de vetten.
      Is het goed als ik daarnaast nog visolie capsules zou nemen, of zou dat eigenlijk overbodig zijn?

Cheers!
      "People seldom improve when they have no other model but themselves to copy after."

Comment

Originally posted by Space View Post
        Heel handig, zal dit zeker gebruiken voor eventuele aanpassingen in mijn voedingsschema.

1 Vraagje: Ik eet nu ongeveer 50 gram ongezouten cashewnoten voor onder andere de vetten.
        Is het goed als ik daarnaast nog visolie capsules zou nemen, of zou dat eigenlijk overbodig zijn?

Cheers!
        Denk niet dat het overbodig zal zijn ,

Artikel over cashews en Omega 3 gehalte.

Overigens hoeveel gram dextrose doe jij bij je eiwitshake na de training?

Grt.
        Last edited by VanKuip; 11-11-2011, 17:29.
        Make it count!
        Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by VanKuip View Post

Grt.
          De norm die de meeste hanteren is 0.4gram per 1kg lichaamsgewicht. 80kg neem je 32 gram dextrose. Sommige nemen zelfs maar 0.2g of juist 0.8g. Ik houd het bij 0.4gram
          Laissez Faire

Comment

Originally posted by VanKuip View Post
            Na training voor mij = 30 gram whey, 40 gram dextrose.

Ik weeg zon 72kg atm.
            "People seldom improve when they have no other model but themselves to copy after."

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
              De norm die de meeste hanteren is 0.4gram per 1kg lichaamsgewicht. 80kg neem je 32 gram dextrose. Sommige nemen zelfs maar 0.2g of juist 0.8g. Ik houd het bij 0.4gram

Ik denk dat op bodynet tegenwoordig de meesten geen dextro nemen na de training.. Meer zijn er over op maize na en dextro tijdens de training.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Halo, ik heb dit allemaal doorgelezen.
                Alleen ik wil graag mkijn vetpercentage omlaag halen.
                Wat moet ik nou voor ontbijt eten? en voor de rest van de dag? en voor of na training?

Alvast bedankt

Comment

Brinta en kwark!
                  Kijk ff bij de andere sticky's bij voeding, daar staat het antwoord op je vragen

Succes
                  Last edited by Danielle80; 24-01-2012, 13:50.
                  Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Ik ben al meerdere keren doorverwezen naar de sticky's maar ik kan dat maar niet vinden, zou u me een link willen geven.

En brinta dus als ontbijt en kwark voor het slapengaan als ik dat goed begrijp?

Comment

Originally posted by RoxVdo View Post
                      Ik ben al meerdere keren doorverwezen naar de sticky's maar ik kan dat maar niet vinden, zou u me een link willen geven.

komop je kunt de sticky's niet vinden???
                      die staan gewoon in het home forum :')

Comment

Originally posted by RoxVdo View Post

Volgens mij is dit ook een sticky :P
                        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                          Volgens mij is dit ook een sticky :P
                          Zullen we de link naar google maar niet verklappen?

Comment

wel mooi gebumped
                            Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Originally posted by Danielle80 View Post
                              wel mooi gebumped
                              Een sticky bumpen vind ik persoonlijk niet zo heel erg, maar ik ben dan ook geen mod
                              keep the focus going!

Comment

Super dit!! blij mee

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X