Pindakaas. Goed slecht? Creamy gewoon of light? Na het trainen of voor het slapen? Graag tips. Alvast bedankt voor de reactie
Pindakaas
Collapse
X
-
Originally posted by rosmalenhilmoldol View PostPindakaas. Goed slecht? Creamy gewoon of light? Na het trainen of voor het slapen? Graag tips. Alvast bedankt voor de reactie
dan had je dit namelijk al geweten.
maar pindakaas is goed, veel onverzadigd en dus gezond vet.
geen light nemen, daar zijn gezonde vetten uitgehaald en vervangen door veel slechtere suikers.
creamy ken ik niet maar mijn gevoel zegt dat je gewoon het best gewone kunt nemen,
neem ook calve of een ander goed merk, want aan euroshopper of huismerk zijn vaak veel troep zoals dextose en transvet toegevoegd.
overdag is het prima maar voor en na je training vertraagd het de eiwitsynthese en daarbij je herstel dus niet voor of na het trainen.
succes.Last edited by maar7en8; 06-07-2011, 10:33.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
-
Opzig als je de normale neem is der niet veel aan de hand.
Met ongeveer 90% pinda,s dan heb over het algemeen wel een goede.
Ik haal altijd me pinda kaas bij aldi. daar zat volgens mij rond de 90% pinda,s in bewerkt.
Ik zou geen light neme als ik me niet vergist zaten daar alle maal suikers in
En in pinda,s zitten alle maal goede vetten in.
Comment
-
wie de light variant heeft bedacht zouden ze moeten afschieten daarvoor zijn 2 redenen:
1 ze hebben de vetten eruit gegooid en hiervoor suikers in de plaats gedaan
2 ze hebben zo veel suikers er in moeten doen dat er nog meer kcal in zitten dan met de vetten
3 moet je weten aangezien 1gram suiker 4kcal is en 1gram vet 9kcal is.
zou niet na trainen doen, vertraagt opnamen van eiwitten.
Maar overdag is het goed om aan je vetten te komen.Calisthenics / Street workout
Comment
-
Originally posted by Viranelly View Postpindakaas creamy is erg nice
bevat 5 gram KH meer, maar dat zijn geen suikers en anders was het alsnog bijna niets
is trouwens wel een verschil in suikers, 5.5 gram...
Calvé Pindakaas Creamy
Inhoud:
350 g
Vegetarisch: Ja
Voedingswaarde:
Voedingswaarde per 100g:
Energie 2800kJ (670 Kcal)
Eiwitten 18 g
Koolhydraten 14 g
- Suikers 8 g
Vet 58 g
- Verzadigd vet 8 g
- Onverzadigd vet 30 g
- Meervoudig onverzadigd vet 19 g
Voedingsvezel 4,5 g
Natrium 0,19 g
Vitamine E 10 mg (90% ADH)
Vitamine B3 9 µg (50%)ADH)
Foliumzuur (B11) 11 µg (6% ADH)
procent ADH = percentage van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
Ingrediënten:
pinda's 74%, plantaardige olie, dextrose, plantaardig vet, zout.
Calvé Pindakaas
Inhoud:
Verkrijgbaar in 190g, 350g en 600g e
Vegetarisch: Ja
Voedingswaarde:
Voedingswaarde per 100g:
Energie 2800kJ (670 Kcal)
Eiwitten 20g
Koolhydraten 9g
- Suikers 2,5g
Vet 58g
- Verzadigd vet 9g
- Enkelvoudig onverzadigd vet 29g
- Meervoudig onverzadigd vet 20g
Voedingsvezel 5g
Natrium 0,25g
Vitamine E 9,5mg (100% ADH)
Vitamine B3 10 mg (56% ADH)
Vitamine B11 (Folliumzuur) 13µg (7% ADH)
% ADH = percentage van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
Ingrediënten:
pinda's (85 procent), plantaardige olie, plantaardig vet, zout..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by Swekie View PostHmm vanmiddag toch maar calve halen, moet toch nieuwe pindakaas hebben. Eet gemiddeld 100 gram op een dag, en dan mijn cashewnoten nog
Iemand trouwens ervaring met zelf pindakaas maken ?
De blender is er niet echt geschikt voor, je moet de pinda's tot pasta vermalen. ws wordt het in de blender alleen maar pindakorreltjes, misschien wat olie toevoegen dat het wel iets smeuigs wordt, maar is een kwestie van testen.. Je kan anders een vijzel proberen.
Denk dat het een hoop werk is en ook niet goedkoper dan in de winkel kant en klaar halen.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Geloof me, maak pindakaas niet zelf.
Ooit 1 keer geprobeerd.. Wat een ramp..
Het smeert niet:P (wilde niet veel olie gebruiken).. En de smaak is niet heel verschillend..
Voor al dat geklooi (schoonmaken van spullen etc.. vanuit de blender in een potje doen -kutwerk-).
Haal het lekker in de winkel
Comment
-
ik heb het een aantal weken geleden geprobeerd
lekker!!!!!!!
het nadeel is dat je het geheel steeds moet doorroeren omdat de olie erbovenop drijft als je het een dag laat staan maar dat komt omdat er niks aan toe is gevoegd zoals ze wel in de winkels doen.
ik heb natuurlijk geen suiker gebruikt en maar een klein snufje natriumarm zout ik had geen olie nodig, het was al smuwig genoeg.
en geen suiker natuurlijk. heel lekker
Ingrediëntenlijst:
250 gram gedopte en geroosterde pinda's (zonder vlies)
1/2 tot 1 eetlepel arachide-olie (dat is pinda-olie)
1 theelepel zout
en voor wie er te veel aan gewend is om het te missen: 1/2 tot 1 eetlepel suiker
Voorbereiding:
Als je helemáál bij het begin wilt beginnen, dop je de pinda's en rooster je ze zelf. Dit kan op gematigd vuur in een koekepan zonder toevoeging van vet, terwijl je constant roert. Let op dat de pinda's niet verbranden. Het is beter om de pinda's in een oven op 115grC te roosteren op een bakplaat tot ze lichtbruin zijn en een knapperig korstje hebben. Beweeg de pinda's af en toe, zodat ze rondom egaal roosteren. Dit duurt wel een tijdje, ik heb ze ruim anderhalf uur geroosterd. Je kunt pindakaas ook wel van rauwe pinda's maken, maar die is minder lang houdbaar. Het simpelst is natuurlijk (ongezouten) pinda's van de notenboer te gebruiken. Die zijn meestal in olie gebakken, niet geroosterd.
Bereiding:
Doe pinda's en zout in de blender. Doe er om te beginnen een halve eetlepel olie bij. Sommige pinda's zijn rijker aan olie dan andere, dus de hoeveelheid olie die je erbij moet doen is niet altijd hetzelfde. Het resultaat moet in elk geval smeuïg zijn. Draai een pasta van de pinda's, helemaal glad, of 'chunky' (met stukjes noot). Als je grove pindakaas wilt kun je gewoon eerder ophouden met malen, maar je kunt ook gladde pindakaas maken en daar grofgehakte pinda's bijdoen. Als je blender niet glad genoeg maalt maar je wilt wel gladde pindakaas, dan kun je de pindakaas door een zeef wrijven.
Doe de pindakaas in een schone pot, en bewaar in de koelkast, roer voor ieder gebruik even om. Zelfgemaakte pindakaas blijft zeker twee weken goed.Last edited by maar7en8; 06-07-2011, 12:05.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
Kanaal: Trainingslogjes
18 uur geleden -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...3 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
5 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
1 week geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...1 week geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment