Beste mensen ik moet heel erg veel gaan afvallen. Dus heb ik het volgende dieetplan opgesteld. Ik ga de komende 2 weken alleen maar WHEY shakes drinken en kwark en eieren. Dit om in ketose staat te komen. En vervolgens in de weken daarop langzaam aan steeds meer gezonde koolhydraten toevoegen net als kipfilet in bruinbrood en brinta en vlees en vis. Maar is dit wel een goed idee. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Mijn doel is te gaan cutten maar ik moet ook op korte termijn veel afvallen. Ik heb het hierover zeker 40 kg dat eraf moet. Misschien heeft er iemand tips. En ow ja kan ik brinta toevoegen aan de eerste 2 weken of is dat niet aan te raden?
Om af te vallen 2 weken lang alleen maar Proteineshakes
Collapse
X
-
ik vindt het een heel slecht idee,
als je het niet erg vindt behalve vet heel veel spieren te verliezen, dan zeg ik ga je gang.
als je zegt ik wil alleen vet verbrande en geen spieren verliezen maar mischien zelfs opbouwen dan is dit het slechste idee wat er is.
bereken je onderhoudsbehoefte aan energie en ga daar max. 500kcals onder zitten.
maak een trainingschema met 3 tot 4x per week krachttraining en 2 tot 3x per week cardio.
voor je voedingschema zorg je voor minimaal 2,5gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht en het liefst meer. minimaal 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest vul je aan met koolydraten. eet koolydraten zoveel mogelijk rond je training en in de ochtend, en je eiwitiname over de hele dag verdelen, eet ook vetten de hele dag door alleen voor en na de training niet.
op deze manier zul je vet verliezen en geen spieren, doe je het op jouw manier dan zul je te maken krijgen met veel spierverlies en een heel klein beetje vetverlies, omdat je lichaam in de spaarstand gaat staan en vet gaat opslaan.
dus maak een voedingschema en trainingschema.
succes.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
-
Originally posted by maar7en8 View Postik vindt het een heel slecht idee,
als je het niet erg vindt behalve vet heel veel spieren te verliezen, dan zeg ik ga je gang.
als je zegt ik wil alleen vet verbrande en geen spieren verliezen maar mischien zelfs opbouwen dan is dit het slechste idee wat er is.
bereken je onderhoudsbehoefte aan energie en ga daar max. 500kcals onder zitten.
maak een trainingschema met 3 tot 4x per week krachttraining en 2 tot 3x per week cardio.
voor je voedingschema zorg je voor minimaal 2,5gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht en het liefst meer. minimaal 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest vul je aan met koolydraten.
Vergeet niet dat TS minstens een VP heeft van 25+ dus dan moet je niet gaan adviseren "per kilo lichaamsgewicht" maar eerder per kilo VVM......
eet koolydraten zoveel mogelijk rond je training en in de ochtend, en je eiwitiname over de hele dag verdelen, eet ook vetten de hele dag door alleen voor en na de training niet.
op deze manier zul je vet verliezen en geen spieren, doe je het op jouw manier dan zul je te maken krijgen met veel spierverlies en een heel klein beetje vetverlies, omdat je lichaam in de spaarstand gaat staan en vet gaat opslaan.
dus maak een voedingschema en trainingschema.
succes..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Dat is het domste wat je kunt doen.
Je mist zo vitale vitaminen en mineralen
ook op een keto dieet eet men gewoon koolhydraten in de vorm van o.a. groenten door de weeks en in het weekend volstampen met pasta's en andere ongein.
en op keto eet men naast eiwitten elke dag door de weeks ook een enorme lading aan vet.
Je hebt geen flauw idee wat je aan het doen bent en verneukt zo alleen maar je eigen lichaam. Dus kappen met die onzin, doe normaal en heb geduld. Als je eet zoals het hoort en daarnaast beweegt val je vanzelf snel genoeg af.
Comment
-
Ok ik ben nog niet begonnen hoor maar ik kwam op dit idee door het Atkinsdieet en door hoe sommige bbs die ken trainen. En het idee is eigenlijk eerst in ketose stand te komen en van daaruit gewoon verder te gaan en deze stand te houden vanwege de verbrandingsvoordelen.
Maar aangezien dit de verkeerde manier zou zijn. Wat is wel de beste manier om snel af te vallen.
Comment
-
Als ik het voorgaande lees moet ik dus callorien gaat tellen en daar ben ik echt slecht in is er geen andere manier? En hoe zit het trouwens met eieren dat vind ik wel lekker. En hoeveel eieren mag ik wel op een dag op. Iedereen heeft daar een andere mening over had zelfs gelezen dat er hier mensen zijn die er per dag 30 op krijgen. Kan dat gewoon? En hoeveel met dooier?
Comment
-
Originally posted by Abdelkhatib View PostAls ik het voorgaande lees moet ik dus callorien gaat tellen
En eiwitten, koolhydraten en vetten.
daar ben ik echt slecht in
Je bereikt je steefgewicht niet vanzelf. Met deze mentaliteit kom je er niet. Wil je ervoor gaan? Ga er dan voor. Schop jezelf onder je kont.
Comment
-
Er is geen snelle manieren om gezond af te vallen. Bij quick-fixes zul je altijd vrijwel alleen maar spieren en vocht verliezen. Denk dus minder in snelheid maar meer in een proces van gezonder worden. Het is er toch ook niet in twee maanden bijgekomen, dan kan het er ook niet in twee maanden af. Ik kom ook vanaf een hoog VP (was 33%, is nu net onder de 30). Snel gaat het niet, maar het gaat geleidelijk en op een gezonde manier.
Zoals de anderen hebben aangegeven: ga je verdiepen in voeding en trainen. De reden waarom veel mensen niet afvallen maar gaan jojo-en is omdat ze het essentiële pincipe van vetverbranden niet begrijpen: om af te vallen moet je genoeg eten. Dat gaat volledig tegen de huidige crashdieetrages in. Ga eens op een gemiddelde zaterdag de stad in en zie eens hoe effectief die crashdiëten zijn. Het stikt van de diëten en ondertussen is meer dan de helft van de Nederlanders te dik.
Ga je dus goed inlezen, dan kom je er vanzelf achter hoe je je eetpatroon wèl moet inrichten om af te vallen. Stel aan de hand van de Excelsheet in de voedingssticky's een voedingsschema op. Gebruik bij het invullen van die sheet deze snelhandleiding: Snel overzicht: geschikte producten in een krachtsportvoeding - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
Plaats die Excelsheet eens hier en dan kunnen we je helpen met de laatste kleine details.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Ja dank je wel Ellie is zeer informatief dat stukje ik zal ermee aan de slag gaan. Maar als ik het goed begrijp is het zoieso aan te raden om het eten te verspreiden over de dag. En zo weinig mogelijk koolhydraten in te nemen. Suikers e.d. Verder savonds alleen kwark of iets zonder vet en koolhydraten. Hoevaak raad je mij dan aan om de eiwittenshake erin te zetten?
Comment
-
Abdelkhatib,
als ik naar je naam kijk dan ga ik ervan uit dat je islamitisch bent en dat je augustus mee gaat doen aan de ramadan. Ik raad je dus af om nu zo weinig te eten want ten eerste moet je metabolisme voortdurend op gang blijven en dat doe je met ongeveer 5 tot 7 kleine gerechten te eten die verdeeld zijn over de dag circa 2-3 uur van elkaar af. Als ik jou was zou ik dus tot ramadan eerst 500 kcal onder je onderhoud eten en beginnen met kracht training en HIT (High Intensive Training, als ik dat goed heb) cardio stijl ongeveer 20 minuten lang. Dus kort gezegd bereken eerst je onderhoud en ga daar 500-700 onder en verdeel je voeding dan evenwichtig in 5-7 kleine maaltijden over de dag. Tijdens trainingen zowel kracht als cardio gwn focussen en 100% voluit gaan maar let wel op je lichaams signalen. Ik ben nu ook bezig met cutten ongeveer een week en met behulp van bodynet en de mensen hier zie ik nu al resultaat. Lees ook ff de topic van 'Punani' het heet volgensmij how to get ripped. Succes!
Drink 1 shake in de ochtend en 1 shake na de training. Ik ooi er ook nog eens 40g maizena bij want het maakt mij droger - kan ook in me hoofd zitten :P Maar nogmaals let op je lichaams signalen.Last edited by Good-Life; 10-07-2011, 14:02.
Comment
-
The goodlife,
Bedankt voor je reactie en inderdaad ik maakte me ook nogal wat zorgen over de ramadan. Maar had wel ergens een topic gevonden over iemand die zich er heel erg in verdiept heeft het is wel in het engels. Zodra ik m weer gevonden heb post ik hier. Daar stond in hoe iemand ook in de ramadan verantwoord kon eten en toch nog afvallen. Maar bodynet is inderdaad zeer behulpzaam en ben blij dat ik lid geworden ben hier.
Comment
-
Je zou kunnen overwegen om tijdens de ramadan "intermitted fasting" toe te passen, gogle er maar eens naar....ook buiten de ramadan een prima dieet om goede resultaten te boeken..........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Originally posted by Abdelkhatib View PostJa dank je wel Ellie is zeer informatief dat stukje ik zal ermee aan de slag gaan. Maar als ik het goed begrijp is het zoieso aan te raden om het eten te verspreiden over de dag. En zo weinig mogelijk koolhydraten in te nemen. Suikers e.d. Verder savonds alleen kwark of iets zonder vet en koolhydraten. Hoevaak raad je mij dan aan om de eiwittenshake erin te zetten?
Eiwitshakes ben ik niet ervaren mee, ik gebruik ze zelf niet omdat mijn gewone dagelijkse voeding aan mijn eiwitbehoefte voldoet. Veel mensen hier gebruiken ze als toevoeging wanneer de voeding niet voldoet of als dat handig uitkomt, bijvoorbeeld na de training. Maar hier zal iemand met ervaring me even moeten aanvullenStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment