Voedingsschema van mijn vriendin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema van mijn vriendin

Mijn vriendin wil afvallen, ik vind dat ze te weinig eet omdat we hier veel discussies over hebben gehad hebben we het eens uitgerekend wat ze hoort te eten.
    Haar normale energie behoefte is 2196kcal omdat ze wil afvallen 200kcal eraf dan kom je op 1996kcal
    Hier haar voeding:

k e v
    7:30 50gr kellog vezels 46gr 6,5gr 2gr
    50gr cornflakes 36,5gr 4 gr 5gr
    125ml melk 12,5 8,5gr -

10:00 1appel 12gr 0gr 0gr

11:30 250mlsoep 18gr 9gr 9gr
    150ml yoghurt 6gr 4,5gr 5gr

15:30 1appel 12gr 0gr 0gr

17:30 300gr groente 13,8gr 3gr 4,1gr
    200gr kabeljouw - 34,8gr 2,2gr

totaal 123gr 75gr 27,3gr 1037kcal

Ze sport 4 keer in de week 3x spinning 1x fitness(cardio). Ze eet dus veelste weinig, maar ze zegt dat als ze meer eet ze aankomt. Vooral als ze meer koolhydraten eet.
    Wat vinden jullie hier van?
    Voor aanvulling ze eet geen vlees, dus kan geen kip of zoiets worden toegevoegd.

Grtz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Ze eet erg weinig inderdaad...

Ik eet ook weinig koolhydraten maar eet over de dag veel kip. Zij eet dus geen vlees dan zou ze tussendoor wat meer vis (tonijn) kunnen eten.. Ook voor de eiwitten natuurlijk.

Ik eet ook veel groente en rauwkost bij elke maaltijd die ik eet.

Ze zaal als ze meer gaat eten de eerste dagen misschien aankomen lichaam moet ook wennen als je ineens meer gaat eten... Maar daarna zal ze zien dat het wel gezonder is meer te eten.. Ze eet echt veel te weinig. Vraag me af of ze zich wel fit voeld met zo eten.

Comment

Wow, veel te weinig hoor

Ben geen expert in het geven van voedingsadviezen dat laat ik aan anderen over maar dit is te weinig. Zowel in hoeveelheden als in het aantal maaltijden.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Is echt gewoon te weinig, hoe je het ook draait.
        Doet ze trouwens alleen maar aan cardio, niet aan krachttraining?
        Misschien kun je beter beginnen met een gesprekje over het nut van de weegschaal en vooral het nut van een goede vetmeting...

Meer eten en krachttraining doen, ze zal er van aankomen maar het zullen spieren!! zijn en geen vet. Spieren verbranden vervolgens weer vet.
        VVM kweken is nog steeds de beste vetverbrander. Het lichaam went aan zoveel cardio en zeker in combinatie met zo weinig eten wordt er op den duur eerder minder dan meer verbruikt, het lichaam wordt erg zuinig...

Dus, anders naar de weegschaal gaan kijken en de progressie in plaats daarvan volgen door de vetmeting.
        Lekker spiertjes aankomen en daardoor juist weer vet verbranden, het gewicht verschuiven van vet naar spiertjes dus.

En qua voeding, zoals Purple al zei is het heel makkelijk en goed aan te vullen met meer vis, groenten, fruit, salades en dat soort dingen. Persoonlijk vind ik het voor een normale recreatieve sporter zonder ambities ook nogal absurd om zo laag in de koolhydraten te gaan zitten, dus gewoon wat brood, rijst of pasta toevoegen lijkt me alleen maar gezond.

Succes met het overbrengen van de antwoorden hier...  

Comment

Sluit me geheel aan bij de rest. Het belangrijkste is denk ik dat het je vriendin duidelijk wordt dat dit niet goed is en ze meer zal moeten eten. Maarja, maak dat iemand maar eens duidelijk...
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Jongens ik heb mijn vriendin zo ver gekregen dat ze inziet dat ze te weinig eet.Ze eet geen vlees dus eiwitten uit kip en dat soort dingen eet ze niet.
            ik heb d'r schema een beetje aangepast en is ongeveer rond de 1800kcal.Nog te weinig maar we zijn op de goede weg.
            Voor koolhydraten is ze nog bang dus kon ik niet teveel toevoegen.

Ook d'r training is aan het veranderen ze gaat 3x in de week fitness met meer gewichten, we moeten alleen nog een goed trainingsschema hebben.En 2x in de week spinning.

k e v
            Ontbijt 100gr havermout 68 12 7
            300ml melk 16 12
            shake 18 34 0

10:00 1appel 14
            50gram cashewnoten 11 10 26
            1 blikje tonijn op olie 0 26 11

11:30 2kommen soep 3 2 1
            250gr kwark 10 25 1

14:00 1snee roggebr 20 1 -
            appelstroop 8 - -
            50gram cahewnoten 11 10 26

16:00 Appel 14 1
            1 snee roggebr 20 1 -
            appelstroop 8 - -

17:30 300gr groente 2 11
            kabeljauwfilet 1 23 -

19:00 trainen

20 1/2 water
            40gram druivensuiker
            2 theelepels kaneel

21:30 250 gram 10 25 1
            3 anans 15 0 0

kan dus niet veel koolhydraten toevoegen, zeker bij het avond eten wil ze het niet omdat het dan al later op de dag is.
            Ik heb daarom in de middag maaltijden roggebrood toegevoegd zodat er toch een beetje koolhydraten in gaan voor de training.Ik twijfel wel over roggenbrood, omdat ik misschien iets moet toevoegen met een lagere gi index omdat ze pas rond 19:00 traint.

Graag jullie reactie

p.s haar stats 1.80
            gewicht 70
            bf 21

Haar doel is om een slank strak in het vel zittend lichaam te krijgen

Comment

o ja ze gaat natuurlijk heel langzaam hier naar toe opbouwen.

Grtz..

Comment

Vind het een goed schema zo hoor. Mis alleen nog het fruit, daar zitten ook gelijk weer wat koolhydraten in  

Leuk dat je je vriendin helpt met haar voeding.
                Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ziet er al een heel stuk beter uit Harold, hoop dat ze er goed op gaat!
                  Ben zelf wel een voorstander van wat meer koolhydraten maar je kunt niet alles hebben hè...

Comment

Gaat goed komen Harold !
                    Alias Homer Simpson ...

Comment

en misschien als ze op dit nivo zit kan je der nog een stukkie opvoeren.

suc6

mazzl
                      Who's the Chef

Comment

Ik heb ook altijd het idee dat je met aardappelen rijst en brood heel dik wordt. Op den duur raak je gewoon in de war met al dat afvallen en dieeten.

Comment

@ Cindy , het beste is dat je even je behoefte uitrekent en hiervan een 200 kcal afneemt, probeer dit over een hele dag te verdelen, hoe meer maaltijden je eet hoe hoger je metabolisme zal draaien waartdoor je ^meer zal verbranden.

Grtz
                          stil growing

Comment

@Cindy maak even een topic aan met je vragen, is voor jezelf ook duidelijker als je alle antwoorden op een rijtje hebt staan.

Grtz.

Comment

Hoi Harald...

Ik ben vandaag op de sportschool geweest en moet je dit eens zien www.cardo.nl en dan downlouds en dan cardo weight concept. Ik denk als ik daaraan ga beginnen al een heel eind op weg ben.

Groetjes Cindy.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X