Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Ik ben nog steeds bezig met een koolhydraatarm dieet. Maar ik kom steeds vaker dingen tegen over lage GI dieet of te wel koolhydraten toegestaan als ze maar trage/complexe/goede koolhydraten zijn. En wat zijn de ervaringen hiermee? Helpt het goed bij het afvallen? En wat zijn de dingen die dan toegestaan zijn?
Lage GI-dieet
Collapse
X
-
het GI dieet is bullshit.
het is wel handig de info ervan te gebruiken, maar het is van zoveel factoren afhankelijk hoe snel de carbs daadwerkelijk worden opgenomen. bijvoorbeeld eet je er vetten en eiwitten bij, heb je net gesport? eet je ze voor je naar bed gaat of bij het ontbijt? hoeveel? wat eet je er bij aan eiwitten en vet? en het verschilt zelfs van persoon tot persoon.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Originally posted by Viranelly View PostEr zijn een aantal onderzoeken gedaan die bewijzen dat de GI niets uitmaakt zolang de hoeveelheden hetzelfde zijn.'Half men, half animal, all dead!'
Comment
-
Originally posted by Milestone View PostHebben we het dan hier over het hele spectrum GI's? Dus 100 voor vrije vorm glucose en 30 voor sperziebonen?“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
GI waarden zijn berekend per consumptie op de lege maag
we eten de hele dag verschillende voedingstoffen die elkaar constant overlappen dat er geen peil op te trekken valt
de hoeveelheid carbs is vele malen belangrijker dan het type carbs.
Comment
-
Originally posted by Viranelly View PostGI waarden zijn berekend per consumptie op de lege maag
we eten de hele dag verschillende voedingstoffen die elkaar constant overlappen dat er geen peil op te trekken valt
Comment
-
Originally posted by Viranelly View PostGI waarden zijn berekend per consumptie op de lege maag
I noticed dat je in je andere posts het vaak over je buikvet had.. dat je problemen had dit weg te krijgen..
Ik ben het dan ook niet eens met jou beredenering en ben absoluut ervan overtuigd dat je wel rekening moet houden met de GI-index in je dieet en dat je je insuline niet de hele dag onnodig wilt laten pieken omdat je deze pieken beter kan gebruiken rond de trainingen en als je smorgens opstaat..
Vermoedelijk heeft deze kijk van jou op koolhydraten ook te maken met je "lastige" buikvet..
tis zo maar even een gedachtegang..
Ik weet dat het nu een hype is om heel hard te roepen dat de hoeveelheid belangrijker is dan wat je eet.. maar naar mijn idee is dit gewoon bullcrap.. wat betreft gewichts beheersing zal het zeker opgaan.. maar wat betreft lichaamsverhoudingen zeker niet.Last edited by Cidious; 13-08-2011, 14:41."The only thing worse than failing is not trying."
Comment
-
Originally posted by Cidious View PostVermoedelijk heeft deze kijk van jou op koolhydraten ook te maken met je "lastige" buikvet..
Vooral met zo'n dramatische vet-distributie als die van mij waardoor het enige vet rond mijn buik belandt.
Overigens consumeer ik bijna alleen maar """hoogwaardige""" carbs en gooi ik eens in de zoveel tijd een zoete junk-maaltijd in mijn schema.
Comment
-
-
mjah ook daar ben ik het niet mee eens.. ik zie het zo.. alles wat je sneller opneemt dan je kan verbranden.. slaat op.. en dus al vet.. ga je nou veel dingen eten met hoge gi, dan kan je lijf dat allemaal nooit zo snel verbranden.. en zet je dus meer vet aan..
Maargoed dit is mijn visie hierop.. ik kan het zelf niet wetenschappelijk onderbouwen maar heb wel artikelen hierover gelezen.
En betreft vinarelly zijn "dramatische vet-distributie".. heb ik geen flauw idee wat hij daar mee bedoeld.. distributie is het transporteren of verspreiden van iets he.. heb je het nu over de vetverspreiding in je lichaam ofzo?
Als het er op neer komt dat jij zegt dat je erg snel vet op slaat.. dan zeg ik: stel je dieet bij.. dan werkt het dieet wat je nu namelijk hanteerd niet goed voor jou.. er zijn 1000 en 1 verschillende manier om te dieten.. KEV verhoudingen, hoeveelheden, carb cycling etc etc.. dan denk ik dat jij de juiste manier van dieten nog niet gevonden hebt..
Ik weet dat het vet rond je middel een problematische zone is.. heb hier zelf ook last van gehad.. en zodra mijn vetpercentage stijgt zet het direct daar aan en krijg ik zo'n mooie band om mijn middel..
Persoonlijk vermoed ik dat jij dan nog niet laag genoeg in je vetpercentage hebt gezeten om het kwijt te raken en dat bulken op hogere vetpercentages voor jou niet ideaal is..
Maar tis allemaal maar gebaseerd op meerdere posts die ik van je langs heb zien komen.. pin me er niet op vast.. tis ook zeker niet aanvallend maar juist behulpzaam bedoeld.."The only thing worse than failing is not trying."
Comment
-
Waarom kom je met een heel verhaal aan als ik zeg dat ik nergens last van heb?
Ik kom van vetpercentage onder 10 af, was zo mager en droog dat de aderen bijna van mijn buik afsprongen, ook aan het eind van de dag nog.
Dat ik nu wat vet aanzet dat kan me niet zoveel schelen, alleen jammer dat het maar op een plek gebeurt. Maar wat doe je eraan he.
Ik zet juist erg langzaam vet aan, maar in een lange bulk is het onvermijdelijk en bovendien zit ik op maximaal 250 gram carbs met een schema van 3400 kcal.
Een gast als ik van net 70 kilo moet zich helemaal niet druk maken om vetpercentage maar gewoon van het leven genieten, goed eten en bikkelhard trainen.
End.
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment