Tips voor huidig voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor huidig voedingschema

Hallo allemaal!

Hier mijn voedingschema dagelijks etc.
    wat tips/variatie in voeding zou top zijn.

Ontbijt: 4x volkorenbrood + pindakaas (of gebraden kipfilet plakjes) (geen boter) + 250 ml melk + 30g eiwitshake
    middag: zelfde als ontbijt behalve geen eiwitshake
    rond 3 uur: cup a soupje
    avond: normaal avondeten + sla (rond de 400 kcal) moeders opgedragen om veel kip/vis te maken , eet geen frituur/lasagna/junkfood etc.
    voor sport 19:00: : water + limonadesiroop + creatine (of melk + eiwit + creatine)
    na sport 21:30 : melk + eiwit

ik kom dagelijks op zo'n 2200 kcal, en voor eiwit zit ik op 140 gram

Stats: 20 jaar, 1.85 m, man, 81 kilo, bf 13.5%(volgens weegschaal sportschool)

Thanks!
    BP: 90/DL:130/SQ:125

Edit: Sorry, mijn vraag is al beantwoord, stond onderaan in de laatste zin.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Dag Catty,

Even een paar vragen voor het overzicht: zou je je voedingsschema kunnen omzetten in onze Excelsheet? Die staat hier: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
      Dan kunnen we iets beter beoordelen hoe de verhoudingen zijn.

Qua hoeveelheden denk ik dat je schema niet genoeg is afgestemd op je behoefte. Je hebt bijvoorbeeld een vetvrije massa van 70 kg, daarmee zou je minstens 70*2,5= 175 g eiwitten moeten binnenkrijgen. Ook het aantal cal lijkt me wat laag. Je kunt je behoefte ook uitrekenen in de Excelsheet.

Ik zou zeggen: zet het even om en bereken je behoefte, en dan kijken we er graag nog een keer naar. Wees trouwens niet gefrustreerd als het de eerste paar keren niet helemaal lukt, het voedingsschema is een van de lastigste dingen om op te stellen. Succes, en als je hulp nodig hebt horen we het wel
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Hallo Ellie,

Zie bijgeleverd excel file, heb op dit moment alleen voeding ingevuld.
        EDIT: mijn doel is vp naar 9% te brengen, circa 5% omlaag dus. vandaag de zuinigheid op kcal gebruik.
        daarnaast doe ik 3x per week 1 uur fanatiek squash en dan nog 1/1.5 uur 2 spiergroepen trainen met dumbells
        Last edited by GeneralIx; 12-05-2012, 22:56.

Comment

meer info:
          dagelijks fietsen naar stage, 8.5 km heen, 8.5 km terug (tempo rond 15 km/h)
          naar sportschool meestal fietsen 's avonds is 5 km heen, 5 terug.
          sportschool: maandag, dinsdag,woensdag, donderdag van 19:00 tot 21:15

Comment

iemand al ideeën voor meer variatie, of veranderingen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X