Massa kweken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Massa kweken

Ik wil meer massa kweken alleen het probleem is dat ik geen grote eter ben. Dit is wat ik ongeveer per dag eet.

7.00 Whey concentrate shake

8.30 3 plakken ontbijtkoek + between

10.00  pistolettje met ham of kipfilet + banaan

12.30  pistolletje met soep of ham/kipfilet, yoghurt.

15.00 magere kwark 225 gr

16.00 magere kwark 225 gr

18.00 rijst of aardappelen met kip of vlees

20.00 trainen

22.30 magere kwark 225 gr

Ik weet dat dit niet genoeg is om te groeien maar heeft iemand suggesties wat ik nog zou kunnen aanvullen? Ik kan niet proppen als ik geen honger heb.

Stats: 1.89 m, 85 kilo, ft?

Greetingz Kroesuway

Ziet er nog niet echt goed uit nee. Je hebt best veel eetmomenten. Misschien is het wat om maar 5x per dag te eten, maar dan een grote maaltijd. Probeer bijv. als ontbijt eens brinta met die whey concentrate, lijnzaadolie en melk.
    Dan later 2 broodjes met kipfilet en die 225 gram kwark en nog een handje noten. enz.

Ik weet niet of dit de oplossing voor je is, maar omdat je minder eetmomenten hebt heb je misschien wel meer honger. En als je echt honger hebt kan je meestal wel aardig wat eten.

Misschien hebben anderen voor je wat andere tips, maar je zou dit eens kunnen proberen.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Probleem is dat ik 's ochtends geen hap door mijn keel krijg. Als ik dan ga eten zit ik al op mijn werk. Heb dan geen tijd om zoveel te eten. Maar je hebt gelijk, ik moet op de een of andere manier meer gaan eten. Die noten kan ik zeker wel toevoegen, en nog een maaltijd na de training met een shake mischien?

Greetingz Kroesuway

Comment

Zou ik jou geval 's ochtends dan een shake als maaltijd nemen. Dit doe ik zelf ook, uit tijdgebrek. Dit neem ik dan:
        100 gram havermout met 20 gram eiwitpoeder (choco) + een banaan en 500 ml melk. Dit in de blender of staafmixer en in 5 minuten heb je een maaltijd naar binnen.
        Of: 50 gram brinta met 20 gram eiwitpoeder, 2 eetlepels lijnzaadolie en 500 ml melk. Dit in de blender, staafmixer of shake beker.

Na de training zou ik dextrose nemen (0.8 gram x je lichaamsgewicht = voor jou dus zo'n 70 gram) en zo'n 30 gram whey eiwit.

Als laatste maaltijd neem je nu al kwark, dat is prima. Zou zelf 500 gram nemen, en hier nog een lepel lijnzaadolie of handje noten aan toevoegen. Dit ivm de tragere opname van het eiwit.

Comment

Ok thanx Keep it Real. Ik ga dit proberen, kijken of ik aankom. Neem je trouwens ook shakes 's avonds op dagen dat je niet traint?

Comment

Ontbijten kun je leren, net als meer eten trouwens.
            Uiteraard kun je qua ontbijt doen wat KeepItReal zegt is zeker een optie. Als je toch vast voedsel wilt hebben 's ochtends, wat indien mogelijk zeker de voorkeur heeft, is het gewoon een kwestie van opbouwen. Al begin je maar met fruit of een paar hapjes van het één of ander.

Hoe je meer leert eten is eigenlijk vrij eenvoudig. Je kunt beginnen op ieder willekeurig punt, afhankelijk van waar je nu staat qua voeding.

1. Eet heel vaak kleine beetjes, liefst ieder uur. Een appel, een liga, wat dan ook. Maar echt ieder uur iets.
            2. Na een paar dagen is je lichaam hieraan gewend en krijg je een beetje honger na een uur. Blijf op dezelfde tijden eten maar neem iets meer. Bijvoorbeeld een boterham.
            3. Na weer een paar dagen gewenning ga je minder vaak eten, bijvoorbeeld iedere anderhalf uur, maar wel meer eten bij iedere 'maaltijd'. Bijvoorbeeld twee boterhammen.
            4. Stap drie kun je herhalen zo vaak als nodig is. Dus steeds iets meer tijd tussen de eetmomenten, waarbij je wel steeds meer per keer gaat eten.
            5. Dit hou je vol tot je uitkomt op 6-7x per dag een maaltijd, ongeveer om de 2,5 uur, in de hoeveelheden die voor jou persoonlijk wenselijk zijn. (Voor vrouwen geldt dat 5-6x per dag, ongeveer om de 3 uur meestal voldoet)

Weet niet of je dit voedingsschema ook echt volgt en hoe lang al, maar de kwark zou mijn neus uitkomen...  
            Zou zeker meer vetten toevoegen en ook proberen wat meer brood ofzo te eten, vis zou ook erg goed zijn.

Succes in ieder geval en laat eens weten hoe je schema uiteindelijk wordt.  

Comment

Bedankt voor de tip Miss S! Ik ga er aan werken.
              Greetingz Kroesuway

Comment

Volgens mij eet je veel te schoon voor iemand die massa wil kweken.

Mi kun je met weinig moeite je calorieen boosten.

Ipv de whey-shake sóchtends zou je een wight-gain shake kunnen nemen (wel 1 met whey als eiwitbestanddeel).

Je zou gedurende de dag van die doosjes rozijnenen kunnen eten; dat gaat er altijd in en levert de nodige calorieen (en mineralen).

Vervang de magere kwark op zijn minst door halfvolle en voeg er honing of stroop aan toe.

Over je drinken vermeld je niks; maar ook hier kun je eenvoudig de nodige (gezonde) calorien vandaan halen. Drink vruchtensap en volle melk. Geen water og light drankjes.

Zo kun je met weinig aanpassingen in de eetpatroon toch behoorlijk wat meer calorieen innemen.

Als ik je eetschema zie, lijkt het me dat je met name op de eiwitten let. Bedenk wel dat als je lichaam niet genoeg koolhydraten en vet binnenkrijgt, dat de eiwitten dan als alternatieve brandstof door je lichaam gebruikt zullen worden ipv als bouwstof.

Kortom; als je echt massa wil aanzetten eet je mi te mager.
                Blijf met je poten van dat toetsenbord; GA TRAINEN!!!

Comment

Ben het niet helemaal met je eens bicepsman. Hij zal van jou tips wel massa aanzetten, maar niet de juiste massa, eerder vet dan spieren. Het is toch wel bewezen dat een calorie geen calorie is. Het gaat erom uit welke producten je je calorien haalt.

Zou gewoon schoon blijven eten, je doel is immers spiermassa aanzetten en zo min mogelijk vet. Uiteindelijk moet het vet wat je in je bulk aangezet hebt er toch weer af.

Comment

Ter nuancering:

Ongecontroleerd bulken leidt inderdaad alleen maar tot vervetting. Als ik het eetschema van kroesuway zie denk ik echter dat-ie gewoon te weinig calorieen inneemt voor een bodybuilder van 85 kg. Aangezien hij mi al wel voldoende eiwit binnenkrijgt met al die kwark en kipfilet en hij haast geen eenvoudige suikers of uberhaupt vet binnenkrijgt, denk ik dat hier wel wat van toegevoegd kan worden.

Maar op zich heb je gelijk Keepitreal; niet elke calorie is gelijkwaardig voor een bodybuilder. Ik beveel hem dan ook niet aan om onbeperkt te gaan bulken. Zoals Kroeuway aangeeft is hij een kleine eter; het is dan op zich makkelijker om wat meer calorien toe te voegen uit hoogcalorische voedingsmiddelen als honing of rozijnen dan het eten van nog meer laag-calorische voedingsmiddelen.

Overigens denk ik dat uit een oogpunt van gezonde voeding ook te weinig groente en fruit in zijn schema zit.
                    Blijf met je poten van dat toetsenbord; GA TRAINEN!!!

Comment

Ben het voor het grootste deel toch eens met bicepsman, ik zeg ook wel dat hij niet moet beginnen met alle vettigheid te eten, maar iemand met een hoog metabolisme en die het moeilijk heeft om te eten mag gerust iets vetter eten, we weten ook niet wat hij dagelijks doet en hoeveel kcal hij nodig heeft. Zou toch maar een weight gainer aanschaffen en deze zeker dagelijks drinken,en beginnen met kleine maaltijden te eten en vaker per dag zodat je lichaam hieraan gewend raakt

Grtz
                      stil growing

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (bicepsman @ Sep. 08 2004,22:41)]Ter nuancering:

Ongecontroleerd bulken leidt inderdaad alleen maar tot vervetting. Als ik het eetschema van kroesuway zie denk ik echter dat-ie gewoon te weinig calorieen inneemt voor een bodybuilder van 85 kg. Aangezien hij mi al wel voldoende eiwit binnenkrijgt met al die kwark en kipfilet en hij haast geen eenvoudige suikers of uberhaupt vet binnenkrijgt, denk ik dat hier wel wat van toegevoegd kan worden.

Maar op zich heb je gelijk Keepitreal; niet elke calorie is gelijkwaardig voor een bodybuilder. Ik beveel hem dan ook niet aan om onbeperkt te gaan bulken. Zoals Kroeuway aangeeft is hij een kleine eter; het is dan op zich makkelijker om wat meer calorien toe te voegen uit hoogcalorische voedingsmiddelen als honing of rozijnen dan het eten van nog meer laag-calorische voedingsmiddelen.

Overigens denk ik dat uit een oogpunt van gezonde voeding ook te weinig groente en fruit in zijn schema zit.
                        Ok, bedankt voor je uitleg   Op die manier ben ik het met je eens.

Dat van te weinig groente en fruit is idd ook een goede tip.

Comment

Bedankt dat julie de tijd nemen, om het een en ander uit te leggen. 's avonds krijg ik wel de nodige groentes binnen, van spercibonen, doperwten, spinazie en andijvie. ik drink sinds kort meer dan 2 liter water per dag en eet niet al te veel fruit, alleen 's ochtends een banaan. Ik ben sinds kort bezig met mijn eetschema. Hiervoor at ik veel vet, zoals patat, kroket, gehaktbal, lekker makkelijk en lekker op je werk maar wel het nodige vet rond mijn buik gekregen. Ben nu bezig dit vet weg te krijgen. Elke training 30 minuten cardio en buikspieroefeningen. Kan 30 minuten cardio wel als ik massa wil kweken? train 3 x per week. Eet na de training ook nog een maaltijd, bruine rijst met bonen en kip.
                          Greetingz Kroesuway.

Comment

begrijp ik hieruit dat ik beter niet heledag water kan drinken maar inplaats daarvan fruitdrankjes moet gaan drinken

Comment

Zou niet weten waarom hoor. Tussendoor een fruitdrankje oké maar zeker niet als vervanging voor water.

Greets...
                              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X