is SHOARMA gezond?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• is SHOARMA gezond?

Ik heb vandaag wat zelf gemaakte shoarma (schaap) genomen. en kan niet echt de voedingswaarde ervan vinden. en zit in de clean bulk. dus ben even benieuwd.
    Never send a boy to do a mans job!

haha ik vraag het me af
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Er zijn zat moslims die erg groot zijn en ook goed afgetrainde, dus moet geen probleem zijn schapenvlees. Alleen opletten met brood en saus. Of zelf een goede saus maken waarbij je weet wat er in zit.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

zit gewoon boordevol eiwitten. Ook met vetten, daarom vinden veel mensen het ongezond. Maar vetten heb je gewoon nodig. Oppassen met de pitabroodjes en saus. Maar shoarma is gwn een goede eiwitbron.
        Failure is your friend

Comment

@ marnop en el magico. thanks. ik eet het zonder brood en zonder saus. gewoon lekker gebakken met wat peper en knoflook en olijfolie. alleen vroeg me af wat de voedingswaarde ervan is?

Comment

Hier heb je een overzicht met de voedingswaarden van lamsvlees: lamsvlees producten
            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Bij ons in de supermarkt verkopen ze shoarma rollade plakjes voor op je brood te doen. Volgens mij is dat varkenvlees.

Comment

Originally posted by Welkom View Post
                Bij ons in de supermarkt verkopen ze shoarma rollade plakjes voor op je brood te doen. Volgens mij is dat varkenvlees.

Als het besneden varken is.....maar idd dat is gewoon varkensrollade met shoarma kruiden.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                  Hier heb je een overzicht met de voedingswaarden van lamsvlees: lamsvlees producten
                  Shoarma staat er niet tussen.

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                    Shoarma is de kruiden erop, en je zegt zelf dat het van lam is

Comment

Als het gaat om lams/schapen vlees van goede kwaliteit is het best te doen. Saus en brood inderdaad weglaten.

Comment

Staat er wel tussen ^_^

shoarma
                        Van oorsprong is shoarma altijd afkomstig van lammeren of schapen. De reepjes worden gesneden van de malsere delen van het lam en van een speciale kruiding voorzien. Het vlees is lekker op een broodje in kombinatie met rauwe gesneden andijvie.

voedingswaarde
                        energie 780kJ/187 kcal
                        eiwit / vet 20 gr. / 12 gr.
                        koolhydraten 0 gr.
                        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                          shoarma is gewoon lam of schaap in reepjes, stukjes of plakjes met kruiden.
                          Dus gewoon naar de waardes van lam of schaapvlees kijken.

Comment

Schaap/lamp is gewoon vetter. Maar volwassen schaap is toch een stuk vetter dan lamsvlees? Of was het nu andersom (maar dat lijkt me niet logisch).
                            En volwassen schaap zal wel goedkoper zijn (en dus ook vaker in de shoarma)?

Mn ma heeft altijd als richtlijn: alles wat rent/vliegt/zwemt is prima.
                            Denk dat het wel aardig klopt. Varkens (en wilde zwijnen) rennen niet. Kippen (en struisvogels) vliegen niet echt, maar rennen wel, ect.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Shoarma is de kruiden erop, en je zegt zelf dat het van lam is
                              Lees mijn post is nog een keer. lummel. en nee het zijn geen kruiden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X