rijst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rijst

hallo bn'ers
    ik wil mijn brood smiddags vervangen door rijst.
    normaal eet ik smiddags 4sneden brood (120g). waarvan dan 50g kholy.
    maar als ik dan rijst wil gaan eten smiddags en mijn kholydraten hetzelfde wil houden moet ik maar 70g rijst eten ? kan dit kloppen ? lijkt me nogal weinig.

grtzz

70g ongekookte rijst, is na het koken wellicht 160-200g. en ja dat klopt dus wel ongeveer.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Valt wel mee hoor, er komt ook nog je vlees of vis bij en eventuele groentes. Wordt dan evengoed wel een redelijke hap eten hoor.
      Bij die rijst komt ook nog eens ongeveer 100gram water, dus is al 50gram meer dan je brood. En dan dus nog je vlees of vis en groente.

Maar je hebt het nu over 1 maaltijd, en de andere maaltijden?
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Valt wel mee hoor, er komt ook nog je vlees of vis bij en eventuele groentes. Wordt dan evengoed wel een redelijke hap eten hoor.
        Bij die rijst komt ook nog eens ongeveer 100gram water, dus is al 50gram meer dan je brood. En dan dus nog je vlees of vis en groente.

Maar je hebt het nu over 1 maaltijd, en de andere maaltijden?
        bedankt voor je snelle reactie
        op het gebied van kholy eet ik s'ochtens 100g brinta , smiddags zal dan nu die bruine rijst worden en bij men avondmaal eet ik 120 - 130g bruine rijst. voor de rest eet ik een banaan sochtends en een appel door de dag .
        en ja ind uit groenten en vlees haal ik ind ook kholydraten , maar het verbaasde me gewoon dat 70g zo weinig leek.

Comment

Even klein vraagje..
          dien je de rijst eigenlijk ongekookt of gekookt in te vullen in het excel-sheet?
          A man's gotta do what a man's gotta do

Comment

Originally posted by usher View Post
            Even klein vraagje..
            dien je de rijst eigenlijk ongekookt of gekookt in te vullen in het excel-sheet?
            Gekookt, want zo eet je hem ook.

Maar effe serieus, als jij je rijst gekookt afweegt, dan vul je hem gekookt in, weeg je hem ongekookt af. (Iets wat de meesten doen) dan pak je de ongekookte waardes. Zo moeilijk is het toch niet?
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
              Gekookt, want zo eet je hem ook.

Maar effe serieus, als jij je rijst gekookt afweegt, dan vul je hem gekookt in, weeg je hem ongekookt af. (Iets wat de meesten doen) dan pak je de ongekookte waardes. Zo moeilijk is het toch niet?
              Hè hè zover was ik ook nog wel..
              Maar als je zilvervliesrijst aanvinkt en het aantal gram invoert komen de voedingswaarden eruit rollen, en vroeg me af waarvan die keuze in de tabel van uitgaat (gekookt/ongekookt)

Snap dat je het ook gewoon zelf in kan vullen, maar vroeg het me gewoon af.
              A man's gotta do what a man's gotta do

Comment

Originally posted by usher View Post
                Hè hè zover was ik ook nog wel..
                Maar als je zilvervliesrijst aanvinkt en het aantal gram invoert komen de voedingswaarden eruit rollen, en vroeg me af waarvan die keuze in de tabel van uitgaat (gekookt/ongekookt)

Snap dat je het ook gewoon zelf in kan vullen, maar vroeg het me gewoon af.
                Ah zo, dan heb ik het verkeerd begrepen. Excuses.

Normaal zijn de waardes altijd ongekookt. Dit kun je nog eens controleren door naar het aantal kcal/100g te kijken. Is dat bijna 400, dan is het ongekookt. Ik vond het trouwens al vreemd dat je gekookte waardes in kon vullen.

Comment

De waarde qua kcal van een product veranderd niet, gekookt of ongekookt. Dus 50g rijst zal de zelfde waardes houden ongeacht of het gekookt is.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                    De waarde qua kcal van een product veranderd niet, gekookt of ongekookt. Dus 50g rijst zal de zelfde waardes houden ongeacht of het gekookt is.
                    Tenzij het water opneemt, dan is de 'dichtheid' ineens anders.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                      Tenzij het water opneemt, dan is de 'dichtheid' ineens anders.
                      edit: had een reply gezet maar die klopte niet helemaal.sorry
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X