jou pre/pwo meal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

1,5-2 uur voor training:

80 gram zilvervlies rijst (landurige energie)
    20 gram witte rijst (wat snellere energie om spieren alvast goed voor te laden)
    200 gram groente (altijd groene groente meestal gecombineerd met wortel)
    xxx gram kip/vis/rund (ligt aan de eiwitwaarde van het product hoeveel gram ik neem.. zorg dat ik elke maaltijd minimaal 40 gram binnenkrijg, genoeg eiwitten voor de training)
    10 gram kokosolie (oxideert niet en kan meteen om worden gezet in bruikbare energie)

of

120 gram havermoutmeel (langdurige energie)
    30 gram casseine (langzame eiwitten voor om over de training te ondersteunen)
    25 gram whey iso (snelle eiwitten als aanvulling op de langzame)
    3 gram kaneel (om bloedsuiker stabiel te houden houden en vetreserves als energie aan te spreken tijdens training)
    5 gram walnoot olie (omdat ik bij elke maaltijd een klein beetje onverzadigde vetten neem)

Direct voor training:

Stuk fruit of AA Pro energy drankje (soort vruchtensapje met wat extra stofjes)
    10gram EAA's of BCAA's (ligt eraan of ik cut of bulk)

Tijdens training:

2 liter water (geen vochtinname.. geen pomp..)
    2 citroenen (omdat het de vetverbranding zou stimuleren.. het smaakt iig lekker fris en houdt me actief en scherp)
    20 gram dextro (tegen het midden van de trainng heb ik appart flesje met beetje dextro.. om ook laatste oefeningen gefocust door te tekomen)

Direct na training:
    2 scoops magnificent (omdat het een compleet product is en fakking lekker smaakt..)
    5 gram glutamine (om dosis in magnificent aan te vullen)
    5 gram creatine (om dosis in magnificent aan te vullen)

20-30 min na trainnig:
    45 gram whey isolaat (Deed er voor heen nog wel eens wat casseine bij.. zou eiwitsynthese verhogen.. merkte geen verschil dus nu gewoon meer whey en merk WEL verschil.)

1 uur na training:
    100 gram zilvervlies rijst (gelijdelijke aanvulling van glycogeen voorraden)
    20 gram witte rijst (nog wat snellere aanvulling van glycogeen voorraden)
    xxx gram kip/vis/rund (zelfde verhaal als preworkout over de hoeveelheid. afhankelijk van de voedingswaarde.)
    200 gram groente (altijd zoveel mogelijk groen)
    10 gram olijfolie (healthy fats)
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Simo View Post
      Stel je neemt veel carbs na je training, loop je niet het risico dat het omgezet wordt in vet? Want na de training lig ik dan lui op de bank.
      dat ligt eraan hoeveel carbs.. en wat voor carbs.. en wat je behoefte is..

Maar ik laad flink na met carbs altijd na de training en ben er nog niet echt dik van geworden.. niet als ik gewoon op mijn algehele kcal inname let.. en daarnaast schreeuwd mijn lijf na de training gewoon om cals..

Comment

Originally posted by Cidious View Post
        1,5-2 uur voor training:

80 gram zilvervlies rijst (landurige energie)
        20 gram witte rijst (wat snellere energie om spieren alvast goed voor te laden)
        200 gram groente (altijd groene groente meestal gecombineerd met wortel)
        xxx gram kip/vis/rund (ligt aan de eiwitwaarde van het product hoeveel gram ik neem.. zorg dat ik elke maaltijd minimaal 40 gram binnenkrijg, genoeg eiwitten voor de training)
        10 gram kokosolie (oxideert niet en kan meteen om worden gezet in bruikbare energie)

of

120 gram havermoutmeel (langdurige energie)
        30 gram casseine (langzame eiwitten voor om over de training te ondersteunen)
        25 gram whey iso (snelle eiwitten als aanvulling op de langzame)
        3 gram kaneel (om bloedsuiker stabiel te houden houden en vetreserves als energie aan te spreken tijdens training)
        5 gram walnoot olie (omdat ik bij elke maaltijd een klein beetje onverzadigde vetten neem)

Direct voor training:

Stuk fruit of AA Pro energy drankje (soort vruchtensapje met wat extra stofjes)
        10gram EAA's of BCAA's (ligt eraan of ik cut of bulk)

Tijdens training:

2 liter water (geen vochtinname.. geen pomp..)
        2 citroenen (omdat het de vetverbranding zou stimuleren.. het smaakt iig lekker fris en houdt me actief en scherp)
        20 gram dextro (tegen het midden van de trainng heb ik appart flesje met beetje dextro.. om ook laatste oefeningen gefocust door te tekomen)

Direct na training:
        2 scoops magnificent (omdat het een compleet product is en fakking lekker smaakt..)
        5 gram glutamine (om dosis in magnificent aan te vullen)
        5 gram creatine (om dosis in magnificent aan te vullen)

20-30 min na trainnig:
        45 gram whey isolaat (Deed er voor heen nog wel eens wat casseine bij.. zou eiwitsynthese verhogen.. merkte geen verschil dus nu gewoon meer whey en merk WEL verschil.)

1 uur na training:
        100 gram zilvervlies rijst (gelijdelijke aanvulling van glycogeen voorraden)
        20 gram witte rijst (nog wat snellere aanvulling van glycogeen voorraden)
        xxx gram kip/vis/rund (zelfde verhaal als preworkout over de hoeveelheid. afhankelijk van de voedingswaarde.)
        200 gram groente (altijd zoveel mogelijk groen)
        10 gram olijfolie (healthy fats)
        waarom je whey 30 min. na het trainen?
        If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
          waarom je whey 30 min. na het trainen?
          Omdat die eerst magnificent neemt voor zijn insuline piek en daarna dus de whey(broscience)

Comment

[quote=talalelh15;880456]Omdat die eerst magnificent neemt voor zijn insuline piek en daarna dus de whey(broscience)[/quote

broscience jah, naar mijn weten kun je de creatine gewoon door je whey shake gooien

Comment

crea door de whey.. bleh.. zonde van me whey..

maargoed is broscience of geen bro science.. voor mij werkt het.. en omdat ik de shakes zo mooi verdeel kan ik ook echt uurtje na mijn trainnig dikke maaltjid wegbunkeren.. als ik alles in 1 keer neem wil ik me nog wel eens te opgeblazen voelen..

Ik geloof er wel in eerst zo snel mogelijk je glycogeen aan te vullen met carbs ipv je kostbare eiwitten daaraan verstoken.. your body needs energy.. mijn beredenering is als je er dan eiwitten achteraan gooit ziet je lichaam dat net zo goed als energiebron als dat ik vetten of carbs naarbinnen had gewerkt.. beetje zonde van de kostbare eiwitten..

Dus mijn opinie is om eerst energie voorraad aan te vullen en dan pas bouwstoffen.. de pepto pro en de bcaa's uit de magnificent gebruikt ik tenslotte al als buffer om spierafbraak verder tegen te gaan.. mijn spieren krijgen die aminozuren tenslotte al en hoeven dan niet die uit de spier te trekken..

half uur erna als mijn lijf weer beetje op op peil is.. dikke whey shake erin om eiwitsynthese lekker omhoog te gooien en voldoende bouwstoffen erin om de overige aminozuren in mijn lijf van de magnificent compleet te maken tot volledige eiwitmoleculen.

Broscience indeed.. maar klinkt mij logischer in de oren dan iets anders.. en voor mij werkt het..
              Last edited by Cidious; 18-10-2011, 14:33.

Comment

crea door de whey.. bleh.. zonde van me whey..

maargoed is broscience of geen bro science.. voor mij werkt het.. en omdat ik de shakes zo mooi verdeel kan ik ook echt uurtje na mijn trainnig dikke maaltjid wegbunkeren.. als ik alles in 1 keer neem wil ik me nog wel eens te opgeblazen voelen..

Ik geloof er wel in eerst zo snel mogelijk je glycogeen aan te vullen met carbs ipv je kostbare eiwitten daaraan verstoken.. your body needs energy.. mijn beredenering is als je er dan eiwitten achteraan gooit ziet je lichaam dat net zo goed als energiebron als dat ik vetten of carbs naarbinnen had gewerkt.. beetje zonde van de kostbare eiwitten..

Dus mijn opinie is om eerst energie voorraad aan te vullen en dan pas bouwstoffen.. de pepto pro en de bcaa's uit de magnificent gebruikt ik tenslotte al als buffer om spierafbraak verder tegen te gaan.. mijn spieren krijgen die aminozuren tenslotte al en hoeven dan niet die uit de spier te trekken..

half uur erna als mijn lijf weer beetje op op peil is.. dikke whey shake erin om eiwitsynthese lekker omhoog te gooien en voldoende bouwstoffen erin om de overige aminozuren in mijn lijf van de magnificent compleet te maken tot volledige eiwitmoleculen.

Broscience indeed.. maar klinkt mij logischer in de oren dan iets anders.. en voor mij werkt het..
                het gaat tog niet om de smaak ? het is tog veel makkelijker om gewoon 1 pwo shake te pakken!

en dat wat betr koolhydraten als eerst na de training is volgens mij ook niet zo belangrijk aangezien je VOOR de training veel complexe pakt en Na de training weer. Er zitten dan volgens mij genoeg in je systeem

Comment

het gaat tog niet om de smaak ? het is tog veel makkelijker om gewoon 1 pwo shake te pakken!

en dat wat betr koolhydraten als eerst na de training is volgens mij ook niet zo belangrijk aangezien je VOOR de training veel complexe pakt en Na de training weer. Er zitten dan volgens mij genoeg in je systeem
                  oh Jah joh? hmm volgens mij als ik lekker zwaar traing verbrand ik zo 500-750 kcals in 1 training.. die haal ik volgens jou uit dat beetje complexe koolhydraten voor en na
                  de training?

Zo werkt het niet voor mij.. dan ben ik helemaal kapot na de training..

Ik verstook gewoon veel cals.. altijd al gedaan.. en carbloading werkt voor mij.

Comment

oh Jah joh? hmm volgens mij als ik lekker zwaar traing verbrand ik zo 500-750 kcals in 1 training.. die haal ik volgens jou uit dat beetje complexe koolhydraten voor en na
                    de training?

Zo werkt het niet voor mij.. dan ben ik helemaal kapot na de training..

Ik verstook gewoon veel cals.. altijd al gedaan.. en carbloading werkt voor mij.

wat jij wil..

Comment

wat jij wil..
                      Sowieso wat ik wil.. is it bugging you? doe nie zo kinderachtig joh.. met je "wat jij wil.."

We voeren toch een discussie over een bepaald onderwerp en leggen aan elkaar uit hoe we het zelf doen en wat voor ons werkt.. en dan krijg je je gelijk niet en ga je dat soort dingen rondgooien?

Omdat iemand iets anders doet dan jij is het niet per definitie fout.. gewoon anders..

Ik zeg jou toch ook niet dat hoe jij je meals plant fout is.. gewoon jouw manier.. deze werkt goed voor mij..

Comment

Sowieso wat ik wil.. is it bugging you? doe nie zo kinderachtig joh.. met je "wat jij wil.."

We voeren toch een discussie over een bepaald onderwerp en leggen aan elkaar uit hoe we het zelf doen en wat voor ons werkt.. en dan krijg je je gelijk niet en ga je dat soort dingen rondgooien?

Omdat iemand iets anders doet dan jij is het niet per definitie fout.. gewoon anders..

Ik zeg jou toch ook niet dat hoe jij je meals plant fout is.. gewoon jouw manier.. deze werkt goed voor mij..

ik probeer je alleen maar uit te leggen dat al die "simpele suikers" waarschijnlijk niet echt nodig zijn. Aan een aantal posts van dynobet heb ik dat geconcludeert.

hij zegt namelijk dat wanneer je voor en na je wo veel complexe carbs neemt het niet echt nodig is om extra snelle suikers na je training te nemen.

Zou je mischien aardig wat geld besparen tog?

Comment

ik probeer je alleen maar uit te leggen dat al die "simpele suikers" waarschijnlijk niet echt nodig zijn. Aan een aantal posts van dynobet heb ik dat geconcludeert.

hij zegt namelijk dat wanneer je voor en na je wo veel complexe carbs neemt het niet echt nodig is om extra snelle suikers na je training te nemen.

Het zou een optie zijn. Maar heb het al geprobeerd. Ik vaar beter bij goed wat snelle carbs naarbinnen anders ben ik helemaal kapot na de training.. Zodra ik mjn snelle carbs erin gooi voel ik me weer vollopen en herstellen en ben ik lang niet zo verrot als zonder..

Daarnaast stijgt mijn vetpercentage er niet van.. heb zelfs het idee dat ik droger word.. mits rest van mjn voeding ook scherp is natuurlijk..

maargoed zoals ik al zei.. ieder zjin eigen methodes.. ik voel me hier prima bij.. en naast mij zjn er nog hele volksstammen die het zo doen.. en er ook goed bij varen..

Tis ook een kwestie van persoonlijke voorkeur en gevoel.. en sommige dingen zijn misschien placebo.. das soms moeilijk te achterhalen.. maar als de resultaten goed zijn dan is het goed..

Comment

60 a 100gram rijst hang van me training af.
                            300gram koolvis
                            1 tomaat

na traine

20a 30gram why.
                            30-a 40gram maizena
                            1 multi vit
                            1 vit min c

na het traine.

50 a 70gram rijst
                            200 a 250gram groente
                            300 gramkoolvis

Rijst voor engerie,
                            eiwitten omdat iedereen dat nodig heef.
                            Groente voor de vitemine en vezels.

De multi en vit c neem na het traine omdat ik las dat je lichaam na het traine.
                            Beter je voedingsstoffen opneemt.

Comment

in dit topic heb ik een informatieve tekst geschreven over glycogeen aanvulling en vetopslag. complexe koolhydraten en snelle suikers:
                              http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html

een quote van het kopje over snelle suikers na de training:
                              Waarom na de training snelle carbs?
                              na de training is de snelheid waarmee je lichaam glucose kan verwerken hoger. dus is het mogelijk om ook koolhydraten te nemen die snelle glucose ter beschikking geven. zo kun je optimaal gebruik maken van de snellere glycogeen synthese. En op deze manier kunnen maximale glycogeen voorraden bereikt worden.

een potentieel nadeel van snelle koolhydraten na de training ligt bij de hoeveelheid. neem je teveel snelle carbs, dan kun je nog steeds met de aanvoer de synthese snelheid overschreiden. En of dit gebeurt is onder andere afhankelijk van de hoeveelheid koolhydraten die je voor of tijdens de training hebt gehad. en of deze snel of langzaam waren.
                              ----------------------------------

Ik heb een flink aantal topics waarin ik het woord dextrose noem doorgekeken, en ik zeg meestal dat dextrose en koolhydraten in het algemeen na de training aan te raden is/zijn. Mits je zorgt dat je niet je totale glycogeen opslag capaciteit overschrijdt en mits het past binnen je totale kcal en E/K/V.

Ook in de oude topics heb ik die mening. Verder als ik zeg dat koolhydraten niet nodig zijn na de training, dan leg ik uit in welke situatie dat is, en welke invloeden daarbij in die situatie een rol spelen:

Om dat allemaal ook nog eens in perspectief te bekijken:
                              het gaat niet alleen om maizena of dextrose (of welk ander product met snelle koolhydraten). het gaat om het totaalplaatje aan koolhydraten dat je neemt enkele uren voor de training, in je pre workout shake, tijdens de training en in je post workout shake en je maaltijd een uur tot anderhalf uur na de post workout shake.

Als iemand ruim voldoende koolhydraten heeft gegeten in de periode voor zijn training, in de pre workout fase en tijdens de training. dan is er tijdens het trainen een constante aanvoer van glucose geweest, en zijn glycogeen voorraden nog vrij vol. Er is dan na de training weinig behoefte om deze aan te vullen. carbs in de post workout shake zijn dan wellicht niet nodig. je zou dan volstaan met carbs tijdens de eropvolgende maaltijd.

Als iemand twee uur voor zijn training een gemiddelde protie carbs bij zijn maaltijd neemt. Geen koolhydraten in zijn pre workout shake of tijdens zijn workout neemt. dan is er wellicht wel een behoefte aan koolhydraten in de post workout shake. (tevens afhankelijk van de duur van de training).
                              ik leg hier dus duidelijk uit wanneer ik denk dat het wel of niet nodig is.
                              ---------------------------

Naar mijn mening doet cidious het gewoon goed (en wat goed werkt voor hem).
                              Last edited by dynobet; 20-10-2011, 08:38.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

voor de training:

80 gr Basmati (ook in de cut)
                                200 gr kipfilet gekookt (geen toevoegingen)
                                sperziboontjes fijn gesneden 100 gr (geen toevoegingen)
                                Glas water met creatine ethyl ester, beta-alanine

Na de training:

Whey isolaat met magere melk, of water (ook in de cut pak ik wel eens melk)
                                + Appel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X