jou pre/pwo meal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post
    in dit topic heb ik een informatieve tekst geschreven over glycogeen aanvulling en vetopslag. complexe koolhydraten en snelle suikers:
    http://forum.bodynet.nl/algemeen/435...vetopslag.html

een quote van het kopje over snelle suikers na de training:

----------------------------------

Ik heb een flink aantal topics waarin ik het woord dextrose noem doorgekeken, en ik zeg meestal dat dextrose en koolhydraten in het algemeen na de training aan te raden is/zijn. Mits je zorgt dat je niet je totale glycogeen opslag capaciteit overschrijdt en mits het past binnen je totale kcal en E/K/V.

Ook in de oude topics heb ik die mening. Verder als ik zeg dat koolhydraten niet nodig zijn na de training, dan leg ik uit in welke situatie dat is, en welke invloeden daarbij in die situatie een rol spelen:

ik leg hier dus duidelijk uit wanneer ik denk dat het wel of niet nodig is.
    ---------------------------

Naar mijn mening doet cidious het gewoon goed (en wat goed werkt voor hem).

sorry kleine bump. kwam me eige topic tege via google .P

oke dynobet ik denk dat ik dan voor de zekerheid ook maar gewoon snelle suikers bij mn whey isolaat gooi.

vraag is dan nog hoeveel? ik heb ergens een post van 3xl gelezen die zegt dat je na een kt je spiercellen te beschadigd zijn om grote hoeveelheden glucose op te nemen. hoeveel is hier dan van belang en welke vorm? dextrose, maizena???

alvast bedankt.
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
      sorry kleine bump. kwam me eige topic tege via google .P

oke dynobet ik denk dat ik dan voor de zekerheid ook maar gewoon snelle suikers bij mn whey isolaat gooi.

vraag is dan nog hoeveel? ik heb ergens een post van 3xl gelezen die zegt dat je na een kt je spiercellen te beschadigd zijn om grote hoeveelheden glucose op te nemen. hoeveel is hier dan van belang en welke vorm? dextrose, maizena???

alvast bedankt.
      Hoeveel, en of je het wel of niet moet nemen, is afhankelijk van den soort training, intensiteit van je training, je koolhydraat inname een aantal uur voor de training, kh inname voor workout, kh inname tijdens workout, kh inname in maaltijd die je eet na de training. Cutten? bulken?

je kan niet zomaar stellen dat een bepaalde hoeveelheid wel of niet nodig is. het is namelijk afhankelijk van het totaalplaatje.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hoeveel, en of je het wel of niet moet nemen, is afhankelijk van den soort training, intensiteit van je training, je koolhydraat inname een aantal uur voor de training, kh inname voor workout, kh inname tijdens workout, kh inname in maaltijd die je eet na de training. Cutten? bulken?

je kan niet zomaar stellen dat een bepaalde hoeveelheid wel of niet nodig is. het is namelijk afhankelijk van het totaalplaatje.
        oke stel ik eet over de dag veel botterhammen op me werk en me laatste maaltijd is 4 boterhammen en bijv halve bak kwark. Dan uurtje later trainen. na trainen whey. uur daarna avond eten met aardappels etc. is het dan nodig? oja ben aan het bulken!

Comment

dyno?

Comment

dyno?
            dat zegt hij toch!
            het licht aan je behoeftes, als je die haalt is het al goed.
            als jij 200 gram carbs neemt rond je training maakt het niet uit of je er 50 voor en 150 na doet of andersom, als je maar 200gram haalt. doe waar jij je goed bij voelt. ik zelf doe het meeste erna omdat ik van veel koolydraten sloom en futloos wordt en dat wil je niet voor het trainen ook is je insuline gevoeligheid na het trainen een stuk hoger dan ervoor.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
              dat zegt hij toch!
              het licht aan je behoeftes, als je die haalt is het al goed.
              als jij 200 gram carbs neemt rond je training maakt het niet uit of je er 50 voor en 150 na doet of andersom, als je maar 200gram haalt. doe waar jij je goed bij voelt. ik zelf doe het meeste erna omdat ik van veel koolydraten sloom en futloos wordt en dat wil je niet voor het trainen ook is je insuline gevoeligheid na het trainen een stuk hoger dan ervoor.
              ja oke maar als je alleen op je eiwit-iname wilt letten, en gewoon over de dag heen zoveel mogelijk koolhydraten eet in de vorm van brinta brood aardappelen etc.

dan is het wel makkelijk om te weten hoeveel carbs je ongeveer het beste kunt pakken na het trainen en of het suikers of complexe koolhydraten moeten wezen.

Comment

ja oke maar als je alleen op je eiwit-iname wilt letten, en gewoon over de dag heen zoveel mogelijk koolhydraten eet in de vorm van brinta brood aardappelen etc.

dan is het wel makkelijk om te weten hoeveel carbs je ongeveer het beste kunt pakken na het trainen en of het suikers of complexe koolhydraten moeten wezen.
                ik neem 300gram carbs per dag, ik neem al 100 bij het ontbijt en 50 voor het trainen 100 na het trainen de overige 50 zijn uit groentes bij maaltijden als ik niet train.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  ik neem 300gram carbs per dag, ik neem al 100 bij het ontbijt en 50 voor het trainen 100 na het trainen de overige 50 zijn uit groentes bij maaltijden als ik niet train.
                  die 100 gr na trainen zijn complexe? en direct na je WO?

Comment

Ha die BB's

Ik heb pas in een onderzoek gelezen dat vetten 2 uur PRE en 2 uur POST workout enorm veel energie aan je lichaam onttrekken dus bij voorkeur beter de vetten bij het ontbijt en niet rondom de workout innemen.

Bamibel

Comment

ok richard ik ga proberen je antwoord te geven. Wat is je kcal behoefte? Hoeveel gram koolhydraten eet je op trainingsdagen?

hoeveel maaltijden eet je per dag, en hoeveel gram koolhydraten bevat elke maaltijd. En waaruit haal je de koolhydraten bij elke maaltijd.

als je me antwoord hierop geeft, dan kan ik je een concreet advies geven.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ok richard ik ga proberen je antwoord te geven. Wat is je kcal behoefte? Hoeveel gram koolhydraten eet je op trainingsdagen?

hoeveel maaltijden eet je per dag, en hoeveel gram koolhydraten bevat elke maaltijd. En waaruit haal je de koolhydraten bij elke maaltijd.

als je me antwoord hierop geeft, dan kan ik je een concreet advies geven.
                        mijn kcal behoefte zit volgens mij rond de 3300 kcal. onderhoud is zo.n 3000 kcal als ik het goed heb. ik wil bulken dus vandaar de 3300 kcal. heb het via de katch mc ardle formule een x berekent op Giant!.com.

meestal bereken ik mijn koolhydraat behoefte door eerst de eiwitten te bereken (lichaamsgewicht x 2-2,5 gr) en de vetten (1 gr per kg bw als ik het goed heb).

de rest is dan meestal voor de koolhydraten volgens de sticky.s.

Om eerlijk te zijn weet iki nog niet precies hoeveel koolhydraten ik precies nodig heb maar probeer er zoveel mogelijk te eten aangezien ik niet bang ben dik te worden.
                        Eiwitten wel al op orde.

Koolhydraat bronnen zijn brinta in de morgen en veel brood op me werk (bouwvakker). avond eten aardappels en groente. daarna meestal trainen en daarna slapen.

eet tijden meestal :

-6.00
                        -10.00
                        -13.00
                        -15.00
                        -19.00

hoop dat ik je genoeg info heb kunnen geven! en thnx voor je tijd

Comment

mijn kcal behoefte zit volgens mij rond de 3300 kcal. onderhoud is zo.n 3000 kcal als ik het goed heb. ik wil bulken dus vandaar de 3300 kcal. heb het via de katch mc ardle formule een x berekent op Giant!.com.

meestal bereken ik mijn koolhydraat behoefte door eerst de eiwitten te bereken (lichaamsgewicht x 2-2,5 gr) en de vetten (1 gr per kg bw als ik het goed heb).

de rest is dan meestal voor de koolhydraten volgens de sticky.s.

Om eerlijk te zijn weet iki nog niet precies hoeveel koolhydraten ik precies nodig heb maar probeer er zoveel mogelijk te eten aangezien ik niet bang ben dik te worden.
                          Eiwitten wel al op orde.

Koolhydraat bronnen zijn brinta in de morgen en veel brood op me werk (bouwvakker). avond eten aardappels en groente. daarna meestal trainen en daarna slapen.

eet tijden meestal :

-6.00
                          -10.00
                          -13.00
                          -15.00
                          -19.00

hoop dat ik je genoeg info heb kunnen geven! en thnx voor je tijd
                          Je geeft niet aan hoeveel koolhydraten je op welk eetmoment neemt, nog geef je aan hoeveel koolhydraten je verdeeld over de dag eet. Ik kan je dus eigenlijk niet echt een antwoord geven dat afgestemd is op jouw situatie.

een minder vaag antwoord is: probeer eens 40g dextrose na de training te nemen. probeer dit een tijdje en kijk hoe dit bevalt. Je kan vervolgens altijd nog verhogen of verlagen.

Comment

Je geeft niet aan hoeveel koolhydraten je op welk eetmoment neemt, nog geef je aan hoeveel koolhydraten je verdeeld over de dag eet. Ik kan je dus eigenlijk niet echt een antwoord geven dat afgestemd is op jouw situatie.

een minder vaag antwoord is: probeer eens 40g dextrose na de training te nemen. probeer dit een tijdje en kijk hoe dit bevalt. Je kan vervolgens altijd nog verhogen of verlagen.
                            hmm okee 40 gram. Dat kan je gewoon mixen met whey he? en eventueel ook creatine bij die shake in?

Comment

hmm okee 40 gram. Dat kan je gewoon mixen met whey he? en eventueel ook creatine bij die shake in?
                              ik mix het idd met mijn whey. als je creatine gebruikt kun je die er ook bij doen.

Comment

ik mix het idd met mijn whey. als je creatine gebruikt kun je die er ook bij doen.
                                oke thnx man, las laatst in het B&F topic dat je beter je crea niet met whey combineert :S zou zelf eigg ook niet weten waarom.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X