onze vleeskip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik had al gezegd dat ik vond dat kippen niet onnodig hoeven te lijden, maar bij deze voor de duidelijkheid nog maar eens.

Wij zijn ook dieren en zijn het meest succesvol geweest. Dit geeft ons zoals sf01 als zei de vrijheid om andere soorten te behandelen zoals we willen. Of dit goed/fout is, is een moralistische kwestie, subjectief. Mensen die gaan claimen dat het zus of zo moet, irriteren mij.
    Laissez Faire

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
      Dat merk je ook wanneer je rundvlees eet in een Argentijns of Braziliaans restaurant, dat is van veel betere kwaliteit.

Ik heb soms het idee dat het vlees dat hier in de supermarkten wordt verkocht van afgedankte melkkoeien of hoogbejaarde fokstieren afkomstig is.

Het meeste vlees dat we hier in NL kopen komt uit Ierland.
      Onze oude melkkoeien gaan voornamelijk naar Spanje. Meeste zou trouwens wel hier in NL worden geslacht, maar dus daarna rechtstreeks naar Spanje.
      Dit vlees is daar ook veel duurder dan ons importvlees uit Ierland.

Slechts enkele keurslagers in NL kopern rechtreeks eigen koeien bij de boer of op markten en laten die lekker opfokken.
      De meeste slachtkoeien daarvan lopen vnl buiten. Je komt wel eens een stukje weiland tegen met slechts een paar koeien, vaak dikbillen, die zijn dan ws van een slager in de buurt.

http://www.youtube.com/watch?v=SBn2c...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=-ekIsKp9Ikc
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@gainispain
        Ik zie kippen ook niet als product van ons 'brein', dat heeft niks met hoe we hun hoeven behandelen te maken.
        Laissez Faire

Comment

@gainispain
          Ik zie kippen ook niet als product van ons 'brein', dat heeft niks met hoe we hun hoeven behandelen te maken.
          Laissez Faire

Comment

GIP wat geeft jou het recht om te bepalen dat we deze kippen niet zo mogen behandelen maar ze uberhaupt wel mogen eten? er zijn ook mensen die zeggen dat we helemaal geen dieren moeten eten. Dus wat is nou goed fatsoen? het op jouw manier doen? komt wel erg goed uit of niet.

Comment

Originally posted by STED View Post
              GIP wat geeft jou het recht om te bepalen dat we deze kippen niet zo mogen behandelen maar ze uberhaupt wel mogen eten? er zijn ook mensen die zeggen dat we helemaal geen dieren moeten eten. Dus wat is nou goed fatsoen? het op jouw manier doen? komt wel erg goed uit of niet.
              vriend ik zeg toch niet dat je geen kip moet eten ofwel? ik heb een hekel aan mensen die zeggen dat ze boven een dier staan..

zoals dierenmishandeling zonder nut, van oudsher mishandelen dieren geen andere dieren voor de lol, maar dieren doden om te eten of om zichzelf te beschermen.

ik eet toch ook gewoon de kip, ik verbied niks.. komop zeg...

ohja en wat geeft jou het recht om een dier wel zo te behandelen?
              Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by STED View Post
                Precies! Zo simpel is het; er is geen absolute waarheid over wat juist/onjuist is.
                Laissez Faire

Comment

Kunnen we ze maar beter snel opeten...............
                  Face your demons...........

Comment

De discussie is nog niet leuk genoeg jongens....laten we de vegetariërs er bij betrekken.

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
                      Ik had al gezegd dat ik vond dat kippen niet onnodig hoeven te lijden, maar bij deze voor de duidelijkheid nog maar eens.

Wij zijn ook dieren en zijn het meest succesvol geweest. Dit geeft ons zoals sf01 als zei de vrijheid om andere soorten te behandelen zoals we willen. Of dit goed/fout is, is een moralistische kwestie, subjectief. Mensen die gaan claimen dat het zus of zo moet, irriteren mij.
                      Helemaal mee eens. Het zijn morele kwesties. Dit maakt het trouwens niet perse subjectief. Je uitgangspunt speelt een grote rol hierin. Maar zoals ik al zei... dat is een andere discussie. Laat ik het hierbij laten... mensen die zeggen dat je niet mag zeggen of iets goed of fout is. Die vinden dat je niet mag vinden dat iets absoluut is. Of vinden dat mensen die claimen dat het zus en zo moeten irritant vinden... vind ik irritant

Blijkbaar mag je niet vinden dat iets op een bepaalde manier is. Maar mag je wel vinden dat je niet mag vinden dat het op een bepaalde manier is. Beetje meten met 2 maten in mijn ogen.

Ik denk dat iedereen die hiervoor open staat beseft en erkent dat hoe wij met dieren omgaan niet 'okay' is. Maar uit gemakszucht, etc denken we hier maar niet al te veel over na. Of maken ons er vanaf met excuses. Hierin heb ik het trouwens niet perse over jou... maar over mijzelf.
                      Fear is the mind killer

Comment

Ik eet al 15 jaar geen vlees ongeveer,gewoon omdat ik het gevoelsmatig niet vind kunnen.Maar ik heb geen problemen ermee dat een ander vlees eet.Al zou ik biologisch wel het beste vinden .Want het is toch vreselijk hoe het er aan toe kan gaan.Mijn honden eten sinds een paar maanden biologisch vlees haha.

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                          vriend ik zeg toch niet dat je geen kip moet eten ofwel? ik heb een hekel aan mensen die zeggen dat ze boven een dier staan..

zoals dierenmishandeling zonder nut, van oudsher mishandelen dieren geen andere dieren voor de lol, maar dieren doden om te eten of om zichzelf te beschermen.

ik eet toch ook gewoon de kip, ik verbied niks.. komop zeg...

ohja en wat geeft jou het recht om een dier wel zo te behandelen?
                          een dier staat in mijn ogen op 1 lijn met groente of fruit. Het is een product wat geschikt is bevonden voor voedselconsumptie van de mens. Als we een kip kunnen manipuleren dat het efficienter gebruikt word ( zoals met groente en fruit ) vind ik dat prima. Anders zouden er 3 kippen moeten sterven voor dezelfde hoeveelheid voedsel.

Comment

Mensen met een kut leven willen toch ook eerder dood
                            Face your demons...........

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                              Mensen met een kut leven willen toch ook eerder dood
                              mensen met een kut leven zoeken verbetering.
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                                Ik eet al 15 jaar geen vlees ongeveer,gewoon omdat ik het gevoelsmatig niet vind kunnen.Maar ik heb geen problemen ermee dat een ander vlees eet.Al zou ik biologisch wel het beste vinden .Want het is toch vreselijk hoe het er aan toe kan gaan.Mijn honden eten sinds een paar maanden biologisch vlees haha.

biologisch vlees voor de hond is prima, er zijn ook idioten die laten hun hond vegetarisch eten........dierenbeulen, honden worden daar ziek van.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X