onze vleeskip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mocht ik iets dubbel posten; ik ben te lui om het hele topic door te lezen.

Op welke methode je jezelf ook voedert, het heeft altijd wel een slechte impact op de natuur. Dat is niet alleen met mensen zo, maar ook met dieren. Lotka-Volterra heeft daar iets mooi's voor bedacht: Het jager-prooi model: PREDATOR-PREY DYNAMICS Elke consument (planteneten of vleeseter) belast ofwel direct, ofwel indirect de natuur, door het eten van de producenten (planten). Dit is een systeem met negatieve feedback, net zoals ons hormoonsysteem: Komen er teveel jagers, dan zal het de capaciteit van productie overbelasten, waardoor er dus voedseltekorten ontstaan. Als gevolg hiervan zal er onder de jagers een massale hongersnood uitbreken, waardoor de populatie gereduceerd wordt, en de prooien kans krijgen om te herpopuleren. Wij mensen kunnen onze omgeving manipuleren door te fokken, bossen aan te leggen, nieuwe olievelden aan te boren, etc. Hierdoor kunnen wij veel langer blijven doorgroeien, ondanks dat we volgens 'het systeem' al lang hadden moeten inkrimpen. Het enige probleem is dat de klap op de lange termijn alleen maar groter wordt...

Oftewel: blijft u allen consumeren zoals u nu doet, op den duur zal het feedback systeem toch ervoor zorgen dat men weer in evenwicht komt. Nu alleen maar hopen dat wij het zelf niet meer meemaken.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Best bizar, maar had niet veel anders verwacht eigenlijk. Alleen als 't werkelijk onder je neus wordt gedrukt dan besef je hoe erg het is. Maar mijn kip smaakt altijd prima en ik ga er ook niet minder kip op eten.

Ignorance is bliss
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ignorance is bliss^^ helemaal mijn filosofie, maar voor sommige mensen niet het meest verstandige:P

Comment

Originally posted by Pinada View Post
          Het boek en de docu overlappen elkaar voor het grootste deel. Het boek gaat wat meer in op de gevolgen van de praktijken in de vleesindustrie voor de kwaliteit van het vlees. Mede naar aanleiding van het boek ben ik rundvlees gaan kopen van wilde runderen .
          zag net een website waar je wild rundvlees kan kopen. je moet wel minimaal 8 kilo kopen. je krijgt dan van alle stukken van het rund een beetje (naargelang de samenstelling van het rund). je betaalt 13 euro per kilo.

Is op het moment geen vlees beschikbaar, maar kan vanaf 16 november weer bestellen,zit erover na te denken, maar dan moet ik ook een nieuwe vriezer kopen
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik werk in een vleesverwerkings bedrijf. Daar gaan soms ook kratten met hele stukken vlees naar de supermarkt of slagers. Ben alleen bang dat het van dezelfde koe komt als waar de hamburgers en al dat spul van gemaakt word.

Mocht het toch van wild vlees komen en ze verkopen particulier dan zou dat ook nog een optie kunnen zijn.

Comment

Originally posted by STED View Post
              Ik werk in een vleesverwerkings bedrijf. Daar gaan soms ook kratten met hele stukken vlees naar de supermarkt of slagers. Ben alleen bang dat het van dezelfde koe komt als waar de hamburgers en al dat spul van gemaakt word.

Mocht het toch van wild vlees komen en ze verkopen particulier dan zou dat ook nog een optie kunnen zijn.
              heb al besloten dat ik 16 kilo ga bestellen. Mijn ouders hebben zoon diepvries waar makkelijk 200 kilo vlees in zou passen. ik doe 12 kilo bij hun in de vriezer, en 4 kilo bij mij. En eens in de zoveel tijd als ik toch op bezoek ben, neem ik een aantal kilos mee.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                zag net een website waar je wild rundvlees kan kopen. je moet wel minimaal 8 kilo kopen. je krijgt dan van alle stukken van het rund een beetje (naargelang de samenstelling van het rund). je betaalt 13 euro per kilo.

Is op het moment geen vlees beschikbaar, maar kan vanaf 16 november weer bestellen,zit erover na te denken, maar dan moet ik ook een nieuwe vriezer kopen
                Ja ik bestel ook dat soort vleespakketten. Degene die ik bestel komen van runderen van de Veluwe. Die leven gewoon op de Veluwe, grazen hun eigen eten bij elkaar, worden niet bijgevoerd en krijgen geen preventieve medicijnen et cetera. Als de kudde te groot wordt, wordt er een x aantal dieren afgeschoten en dat vlees wordt verkocht. De opbrengst wordt dan weer gebruikt om de Veluwe te onderhouden.

Ik mik het inderdaad allemaal in de vriezer, maar bij mij past dat ook gemakkelijk.

Wat wel apart is, is de smaak van het vlees. Het is echt niet te vergelijken met rundvlees dat je in de supermarkt koopt. Kan zijn dat je er even aan moet wennen .
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Wat wel apart is, is de smaak van het vlees. Het is echt niet te vergelijken met rundvlees dat je in de supermarkt koopt. Kan zijn dat je er even aan moet wennen .
                  Ik snap dat smaak omschrijven lastig is, maar kan je het misschien toch proberen? Is het malser ofzo? Ben wel benieuwd naar hoe 'echt natuurlijk' vlees smaakt!
                  Laissez Faire

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
                    Ik snap dat smaak omschrijven lastig is, maar kan je het misschien toch proberen? Is het malser ofzo? Ben wel benieuwd naar hoe 'echt natuurlijk' vlees smaakt!
                    Het is malser, maar dat is meer textuur dan smaak. Qua smaak is het veel euhm... voller, sprekender, krachtiger. Doet denken aan daadwerkelijk wild.
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Krijg dr honger van!

Originally posted by Maasproductions View Post
                      Op 1:50 worden ze besproeit door een mix van test/deca/dbol.

OT : Volgens mij gebeurd dit niet in ons landje, wel?
                      Geef mij ook zo'n douche!

Comment

Het is malser, maar dat is meer textuur dan smaak. Qua smaak is het veel euhm... voller, sprekender, krachtiger. Doet denken aan daadwerkelijk wild.
                        Nice ik hou van wild. mijn opa handelde er vroeger in, en ik ging daar elk weekend hert, fazant, ree of wild konijn eten.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=KZNcmogvbeQ
                          kijk dit:
                          Never send a boy to do a mans job!

Comment

@beat-boxer,
                            altijd goed dergelijke filmpjes, maar:
                            Voor dat filmpje zou je een topic moeten openen over de verspilling van voedsel in onze cultuur.
                            Zoals vlees in de supermarkt dat op de exacte datum is en niet meer mag worden verkocht, maar wordt weggegooid.
                            Dagelijks wordt er in ons land duizenden kilo's goede voeding weggegooid en vernietigd. Zelfs rechtsreeks uit fabrieken gaan hele partijen de vuilstort op, omdat er een verkeerd etiket op zit of net te weinig in de potjes of wat dan ook..........en wat te denken van fruit en groente wat een iets andere vorm of kleur heeft............kleinere kromme komkommers mogen van de EU niet worden verkocht, tomaten die niet helemaal rond zijn ook niet......wordt dus allemaal vernietigd.....tonnen met goede voeding gaan er verloren door vreemde regeltjes.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              Nice ik hou van wild. mijn opa handelde er vroeger in, en ik ging daar elk weekend hert, fazant, ree of wild konijn eten.
                              Heerlijk. Wou dat ik zo'n Opa had Ik hou ook wel van wild. Ben altijd fan van deze tijd van het jaar dat je in restaurants enzo weer lekker wild kan krijgen.

Ja ik bestel ook dat soort vleespakketten. Degene die ik bestel komen van runderen van de Veluwe. Die leven gewoon op de Veluwe, grazen hun eigen eten bij elkaar, worden niet bijgevoerd en krijgen geen preventieve medicijnen et cetera. Als de kudde te groot wordt, wordt er een x aantal dieren afgeschoten en dat vlees wordt verkocht. De opbrengst wordt dan weer gebruikt om de Veluwe te onderhouden.

Ik mik het inderdaad allemaal in de vriezer, maar bij mij past dat ook gemakkelijk.

Ja, dat zal wel. Ik verbaas mij er ook elke keer weer over hoeveel smaak verschil er zit tussen biologische groenten en van de supermarkt. Al dat opgefok van voedsel komt de smaak duidelijk niet ten goede.

Hebben jullie toevallig links daarvoor? Plekken waar grasfed 'wild' rundvlees te bestellen is? Heb ik wel interesse in. Zeker niet ook zoiets voor kip?
                              Fear is the mind killer

Comment

Gisteren iemand bij toeval de keuringsdienst van waarde gezien op tv? Was wel een goeie aflevering over "mager" spek. De supermarkten bedonderen ons door ons voor te liegen dat spek minder dan 20% vet bevat.
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X