onze vleeskip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BlondSound View Post
    Ik eet al 15 jaar geen vlees ongeveer,gewoon omdat ik het gevoelsmatig niet vind kunnen.Maar ik heb geen problemen ermee dat een ander vlees eet.Al zou ik biologisch wel het beste vinden .

Meeste vlees dat wij eten komt dus uit Ierland he.....de biologische en niet biologische runderen lopen in hetzelfde weiland.

Ik hoop wel dat je dan als vegetariër ook de eieren en zuivel en vis niet neemt, daar sterven nogal wat dieren voor namelijk.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@Marnop,ja vind ik ook,een hond kan niet kiezen ,en het is een dier dus....is trouwens niet eens veel duurder.Moets alleen een extra vriezer kopen haha.Ze komen het thuis afleveren dus sla je groot in!

Comment

Originally posted by STED View Post
        een dier staat in mijn ogen op 1 lijn met groente of fruit. Het is een product wat geschikt is bevonden voor voedselconsumptie van de mens. Als we een kip kunnen manipuleren dat het efficienter gebruikt word ( zoals met groente en fruit ) vind ik dat prima. Anders zouden er 3 kippen moeten sterven voor dezelfde hoeveelheid voedsel.
        Hier ben ik het duidelijk niet mee eens. Veel van de 'verbeteringen' maken niet beter, maar enkel sneller en makkelijker produceerbaar. Bijna altijd ten koste van de kwaliteit. En wat is er mis met 3 kippen die een goed leven hebben gehad die doodgaan? Liever 3 kippen die goed geleefd hebben dood dan 1 met een rotleven in mijn optiek.

Ze zouden gewoon een wet aan moeten nemen... dat je alleen vlees mag eten van dieren die je zelf hebt geslacht Meteen bijna heel Nederland vegetarisch :P Niet dat ik voor vegetarisch ben hoor. Verre van.
        Maar je krijgt dan in ieder geval weer een besef waar je eten vandaan komt.

Originally posted by gain is pain View Post
        mensen met een kut leven zoeken verbetering.
        Zat mensen die hun gewoon door blijven sukkelen in hun zielige bestaan hoor.

Originally posted by marnop View Post
        biologisch vlees voor de hond is prima, er zijn ook idioten die laten hun hond vegetarisch eten........dierenbeulen, honden worden daar ziek van.
        Mee eens. Dit is gewoon zielig en onnatuurlijk.
        Fear is the mind killer

Comment

Geitenmelk en geitenkaas, voor elke geboren geit 1 bokje dood(net als bij melkkoeien en bij legkippen is het aantal haantjes groter dan het aantal hennetjes)
          Maar wat doen we met de bokjes...die geven geen melk:
          http://www.youtube.com/watch?v=gHz4I...eature=related

Comment

Ik zit te Fokken sorry.

Elke dier verdiend een goed leven en dan heeft hij het naar ze zin en dan............vreet je hem op!
            Face your demons...........

Comment

Ja zo is het wel

Comment

Kwam deze video vandaag tegen:

MeatVideo.com - The video the meat industry doesn't want you to see.

Vreselijk om te zien dat het er zo aan toe kan gaan..

PS. niet voor mensen met een zwakke maag

Edit: Vind het ook ongelooflijk dat die mensen dat zonder een klein beetje berouw doen..
                Last edited by usher; 17-10-2011, 22:47.
                A man's gotta do what a man's gotta do

Comment

Originally posted by usher View Post
                  Kwam deze video vandaag tegen:

MeatVideo.com - The video the meat industry doesn't want you to see.

Vreselijk om te zien dat het er zo aan toe kan gaan..

PS. niet voor mensen met een zwakke maag

Edit: Vind het ook ongelooflijk dat die mensen dat zonder een klein beetje berouw doen..

Het is zeker geen filmpje voor mensen met een zwakke maag.
                  ik heb ook niet alles gekeken, werd me wat te erg bij de koeien en de kalfjes......holy fuck wat gaan ze tekeer op kalfjes.....alleen vanwege de melk......
                  Dit is ook wat de vegetariërs moeten zien die wel zo nodig allerlei zuivelprducten willen hebben en eieren.
                  Kijk het filmpje en zie of je echt wel zo goed bezig bent.

Comment

Tiere aus ganzjähriger Freilandhaltung wachsen in artgerechter Haltung auf. Sie leben im Herdenverband, können arteigene Verhaltensweisen ausführen und passen sich je nach Rasse gut an die Witterungsverhältnisse an. Zusätzlich setzen diese Tiere in der Regel Fleisch von ausgezeichneter
                    Qualität an.

Diese Faktoren führen zu einem Wettbewerbsvorteil sofern eine gute
                    Vermarktungsstrategie besteht, denn das Fleisch kann zu höheren Preisen vermarktet werden als herkömmliches Fleisch von Rindern.

Die Schlachtung der Tiere jedoch, kann die beschriebenen Vermarktungsvorteile negativ beeinflussen
                    und dadurch relativieren. Das Einfangen und die Herausnahme aus der gewohnten Umgebung, das Zusammentreffen mit fremden Menschen und Artgenossen sowie die transportbedingten Zwangsmaßnahmen verursachen nicht selten Erregungs- und Angstzustände. Auch die Umstände auf
                    den Schlachtbetrieben verursachen Stress bei den Tieren, was häufig eine schlechtere Fleischqualität zur Folge hat.

Die Erregung der Tiere ist verantwortlich für sichtbare Mängel wie Verletzungen, aber auch für zunächst nicht erkennbare Mängel in der Fleischbeschaffenheit, die sich beispielsweise als DCB-Fleisch oder DFD-Fleisch (dark, firm, dry) identifizieren lassen.

Weisen die Tiere ein defizit auf und leiden aufgrund von Stressoren. Der pH - Abfall bleibt aus und es kommt zu keiner
                    Säuerung des Fleisches. Die Folge: DCB- oder DFD-Fleisch. Das Fleisch kann in der Qualität so sehr gemindert sein, dass es häufig nicht mehr zum Verzehr geeignet ist. Das Schlachtverfahren kann also
                    große Einflüsse auf die Qualität des Fleisches haben, welche sich in der Folge auf die Wirtschaftlichkeit auswirken können.
                    niet iedereen zijn duits zal even goed zijn, dus bij deze een korte samenvatting. De gevolgen van stress die optreed bij het vangen van de dieren, contact met vreemden (bij vangen/transport), de manier van transport en de omstandigheden tijdens het slachten, hebben een zeer grote invloed hebben op de kwaliteit van het vlees.

Hoe meer stress het dier heeft, hoe slechter de kwaliteit van het vlees. Als we dan even na gaan denken. Zouden dieren meer stress hebben als je ze met 10000 stuks in een te kleine ruimte samengooit? zouden dieren meer stress hebben als ze geen daglicht en frisse buitenlucht krijgen? zouden dieren meer stress hebben wanneer ze voedsel krijgen wat ze eigenlijk van nature nooit zouden eten?
                    ----------------------------------------------

als we het hebben over gezondheid. Denkt er iemand serieus dat vlees wat op deze manier onder deze omstandigheden voortgekomen is, gezond is? De meesten proberen altijd zo gezond mogelijk te eten. volkoren producten, voldoende gezonde vetzuren, we proberen eigenlijk zo gezond mogelijk te leven, maar aan de andere kant eten we wel massaal deze troep. dat snap ik niet.

Misschien ben ik verwend, omdat mijn opa vroeger zelf in wild gehandeld heeft, en naderhand daarnaast ook een poeliers zaak gehad heeft. En dat ik dus meestal heerlijk vlees te eten kreeg, en dat ik dus weet hoe vlees van goede kwaliteit hoort te smaken.

De beste kwaliteit biefstuk uit de supermarkt, is gewoon taai en heeft weinig smaak. De kip is droog, en heeft weinig smaak, en is enkel met genoeg kruiden nog lekker te maken. Ossehaas van daar is ook nooit lekker mals. gehakt zit vol met water, kun je eerst water gaan afscheppen. en ga maar door.

Kijk de horeca, die kan inkopen bij zaken als ISPC. daar hebben ze zeer zeker nog vlees van top kwaliteit. betaal je dan ook 20-40 euro per kilo voor.

een interessant artikel van jack jongeneel, de keurslager van de ISPC:
                    Mals vlees met smaak is automatisch met gezondheid en diervriendelijkheid verbonden. Dat is kort de filosofie over de kwaliteit van vlees van Jack Jongenelen. De horecaslager van ISPC verkondigt het al jaren: kwaliteit wint altijd. Met eigen delenimport van het hele dier lukt het hem om rund- en lamsvlees in Europa vierkant te verwaarden. Zijn denken in couverts leidt tot zeer gericht inkopen door slager en restaurateur.
                    hele artikel: Kwaliteit wint altijd
                    ---------------------------------

Mijn opa aan mijn stiefvaders kant (niet de wild handelaar), had een aantal lichamelijke klachten, waaronder vrij heftige jicht. Op advies van een oude bekende van hem, heeft hij (samen met de buren) een hele koe ergens van een boerenhof met vrijlopende koeien gekocht. Wij hebben toen ook nog flink wat vlees gekregen daarvan, en zoon hele grote vriezer (zoon bak) zat helemaal vol. Hij heeft gewoon net als voorheen evenveel vlees gegeten, maar zijn klachten zijn volledig verdwenen (jicht en de andere klachten). Het kan toeval zijn, of niet...
                    --------------------

Ikzelf ben overigens ook geen "heilige" op dit gebied. Ben namelijk ook niet altijd in staat om altijd de beste keuzen te maken (als student met niet al te veel geld). maar probeer het wel regelmatig te doen. Ik ga wel een keertje minder stappen, Koop niet die hele dure merk kleding (of beperk het tot 1-2 dingen die ik echt heel mooi vind), etc etc. Het is een kwestie van keuzes maken.
                    Last edited by dynobet; 17-10-2011, 23:28.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      De discussie is nog niet leuk genoeg jongens....laten we de vegetariërs er bij betrekken.
                      Indien er hongersnood uitbreekt eet ik de vegetariërs op. Het vlees zal wel een hoge BV hebben.

Trouwens, die vegetariërs zijn niet bepaald brandschoon. Om soya te verbouwen worden ook hele lappen regenwoud omgewalst, waardoor allerlei dieren het loodje moeten leggen. Nogal ironisch, aangezien zij juist soya eten om dieren te redden.
                      Last edited by inferno_0666; 17-10-2011, 23:32.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                        Indien er hongersnood uitbreekt eet ik de vegetariërs op. Het vlees zal wel een hoge BV hebben.

Trouwens, die vegetariërs zijn niet bepaald brandschoon. Om soya te verbouwen worden ook hele lappen regenwoud omgewalst, waardoor allerlei dieren het loodje moeten leggen. Nogal ironisch, aangezien zij juist soya eten om dieren te redden.
                        Er zijn ook genoeg vegetariers die geen soya eten. Eerlijk gezegd is het echt goor. dan eet ik liever groenten
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Aanraders met betrekking tot dit onderwerp: The Omnivore's dilemma (boek) en Food Inc. (documentaire).
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            Er zijn ook genoeg vegetariers die geen soya eten. Eerlijk gezegd is het echt goor. dan eet ik liever groenten
                            Geloof dat de vega's die geen soja eten hun eiwitten uit bepaalde algen of zeewier halen. Misschien heeft iemand een bron?
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

@Dyno. Tja, je zou toch haast stroper worden
                              Fear is the mind killer

Comment

jezus,, zinloos....

niet bestemd voor zwakke magen.
                                http://www.youtube.com/watch?v=aGkH9UQuYAg

5.13
                                Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop