onze vleeskip

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pinada View Post
    Aanraders met betrekking tot dit onderwerp: The Omnivore's dilemma (boek) en Food Inc. (documentaire).
    Wel leuke docu, alleen totaal anders dan ik had verwacht.
    Die standpunten over de fta en de farmers market, maar ook de genetisch gemanipuleerd voeding (soja in het bijzonder) zit wel wat in, maar zijn dingen die ik vaker heb gehoord.
    Die Carl Lanore op Superhumanradio is daar ook altijd zo fel op tegen. Net als 'natuurlijke' voeding. Aangezien er genoeg 'gezonde' producten met veel vezels zijn, die cellulosic bevatten. Ofwel hout. Of silica, wat gewoon zand is.

Alleen uuhm dat verhaal over e coli... Volgens mij is er nooit getest of e coli ook op gezonde/niet ziekmakende voeding voorkomt. Kans is aanwezig dat het van nature meer voorkomt dan we denken, maar dat het lang niet altijd een ziekmaker is?

Originally posted by dynobet View Post
    Nice ik hou van wild. mijn opa handelde er vroeger in, en ik ging daar elk weekend hert, fazant, ree of wild konijn eten.
    Lekker! Alleen uuhm... was het niet oppassen voor je kiezen?

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post

Alleen uuhm dat verhaal over e coli... Volgens mij is er nooit getest of e coli ook op gezonde/niet ziekmakende voeding voorkomt. Kans is aanwezig dat het van nature meer voorkomt dan we denken, maar dat het lang niet altijd een ziekmaker is?
      Het komt normaliter voor in alle warmbloedige organismen, dus ook bij mensen. Ongewoon is het dus niet. Wel is het zo dat enkele varianten voedselvergiftiging veroorzaken bij mensen. Buiten het lichaam leven deze bacteria niet zo lang.

Het E coli is een indicatororganismen. Dat betekent dat sporen van dit bacteria in je eten betekent dat het in aanraking is gekomen met poep.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Even heel kort gezegd, maar alles komt in aanraking met (poep)bacteriën. Die bacteriën zijn overal te vinden, van de badkamer tot de afstandsbediening tot de deurklink tot de keuken. Handen wassen verwijdert nu eenmaal niet alle bacteriën, en je krijgt ze ook mee van buiten. Gelukkig hebben we daar een afweersysteem voor, onder andere bestaande uit je eigen huidbacteriën. En als je gewoon de normale keukenhygiëne in acht neemt dan is de kans op een voedselvergiftiging erg klein.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Het komt normaliter voor in alle warmbloedige organismen, dus ook bij mensen. Ongewoon is het dus niet. Wel is het zo dat enkele varianten voedselvergiftiging veroorzaken bij mensen. Buiten het lichaam leven deze bacteria niet zo lang.

Het E coli is een indicatororganismen. Dat betekent dat sporen van dit bacteria in je eten betekent dat het in aanraking is gekomen met poep.
          Tot zover het beeld dat een lokale boederij (met natuurlijke bemesting) gezonder is

Comment

Originally posted by Ellie View Post
            Even heel kort gezegd, maar alles komt in aanraking met (poep)bacteriën. Die bacteriën zijn overal te vinden, van de badkamer tot de afstandsbediening tot de deurklink tot de keuken. Handen wassen verwijdert nu eenmaal niet alle bacteriën, en je krijgt ze ook mee van buiten. Gelukkig hebben we daar een afweersysteem voor, onder andere bestaande uit je eigen huidbacteriën. En als je gewoon de normale keukenhygiëne in acht neemt dan is de kans op een voedselvergiftiging erg klein.
            Jazeker, daar heb je helemaal gelijk in. Ik moet nu plotseling denken aan de pepermunjes in het schaaltje van die vriendelijke dame bij het toilet. Maar het gaat om de hoeveelheid en er wordt met normen gewerkt. Althans, dat is de bedoeling want je weet het maar nooit met die halve criminelen van de voedingsindustrie. Een hoeveelheid die binnen de norm valt is toch wat anders dan een halve keutel in een pak Brinta.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X