1615 is toch veels te weinig joh.
Experimenteren met paleo-dieet
Collapse
X
-
Originally posted by Ellie View PostAch, ik ben ook maar een klein kruimeltje met een hoog VP.
Hoe ben je aan die wijsheid gekomen dat jouw onderhoudsniveau 1904 kcal is? Is dat een ervaringsfeit? Of is dat bepaald door een of andere (XLS) calculator?Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
nog eens over die verhouding 1/1/1 je bekijkt dit toch gewoon per dag, je moet toch niet bij elke maaltijd 1/1/1 hebben, eet je dan net voor het slapen 1/6de van al je koolhydraten?(indien je 6maaltijden eet)
is dit dan een goed idee als je vet wilt verliezen?
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostHaha!
Hoe ben je aan die wijsheid gekomen dat jouw onderhoudsniveau 1904 kcal is? Is dat een ervaringsfeit? Of is dat bepaald door een of andere (XLS) calculator?
Mijn behoefte kan sowieso niet erg hoog liggen: ik heb een lage vetvrije massa en ik zit het grootste deel van de dag.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostDat komt uit een calculator ja, deze: Bereken Jouw Caloriebehoefte
Mijn behoefte kan sowieso niet erg hoog liggen: ik heb een lage vetvrije massa en ik zit het grootste deel van de dag.
Of je zou bijzonder weinig spiermassa moeten hebben en extreem klein zijnFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostJa, maar vet kost amper onderhoud en 2000 kcals is gemiddelde voor een vrouw die de hele dag zit. Met trainen erbij klinkt het mij dus als laag in de oren.
Of je zou bijzonder weinig spiermassa moeten hebben en extreem klein zijnStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Kijk, dat bedoel ik dus. Al die calculatoren kunnen dan wel je BMR min of meer nauwkeurig schatten, van jouw dagelijkse activiteiten hebben ze geen verstand. En dus wordt dat dan maar benaderd door een of andere vermenigvuldigingsfactor te gebruiken. En die factor kan er dus behoorlijk naast zitten. Daarom vind ik het altijd het beste als je eerst proefondervindelijk je onderhoudsniveau bepaalt voordat je een of ander voedingsschema opstelt of aan een dieet begint.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Je hebt gelijk dat de activiteitsfactor lastig in te schatten is: iemand die de hele dag loopt en staat heeft ook zonder training al een hoger verbruik dan iemand die de hele dag zit. Ik zit echter het grootste deel van de dag op mijn krent, ben ik ook niet blij mee maar het is wel zo.
De 2e week van het dieet is bijna voorbij, nog 2 weken te gaan en dan zullen we de resultaten eens bekijkenStatus: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostKijk, dat bedoel ik dus. Al die calculatoren kunnen dan wel je BMR min of meer nauwkeurig schatten, van jouw dagelijkse activiteiten hebben ze geen verstand. En dus wordt dat dan maar benaderd door een of andere vermenigvuldigingsfactor te gebruiken. En die factor kan er dus behoorlijk naast zitten. Daarom vind ik het altijd het beste als je eerst proefondervindelijk je onderhoudsniveau bepaalt voordat je een of ander voedingsschema opstelt of aan een dieet begint.
Zonder schema kom je er nooit achter.
Comment
-
Originally posted by nibor76nl View PostDan zou je toch eerst een schema moeten maken en kijken of het klopt en wat je onderhoudsniveau is...
Zonder schema kom je er nooit achter.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Update na 2 weken dieet:
Ondanks de aanpassing in de inname van de kh nog steeds een maag die vulkaantje speelt. De medicijnen helpen niet veel, en er is nog steeds weinig eetlust. Omdat de maagzuurremmers nauwelijks helpen denk ik eerder aan een maagledigingsprobleem. Dit heb ik in het verleden al een paar keer eerder gehad. Het advies van de MLDS bij een maagledigingsprobleem is het verminderen van de hoeveelheid vetten in de voeding.
Met het paleo-dieet ben ik veel vetter gaan eten, om precies te zijn 160% van wat ik eerder aan vetten binnen kreeg. Het is heel goed mogelijk dat de klachten hierdoor veroorzaakt worden. Het paleo-dieet draait echter om een hoge vetconsumptie, omdat vet als de meest voedzame energiebron wordt gezien. Vanwege de aanhoudende klachten heb ik besloten om voortijdig te stoppen. Mijn gezondheid gaat nu toch echt voor.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Terugblikken op het dieet:
Goede ervaringen:
- Minder tot geen hongergevoel
- Smakelijke gerechten, niet een gevoel streng te lijnen
- Door de punten hierboven is het dieet gemakkelijk te volgen
- Dieet is niet erg duur mits er aanbiedingen gekocht worden
- Goed voor ontvochtiging: direct na de start van het dieet 1 kg vocht kwijtgeraakt
Slechte ervaringen:
- De porties zijn groot
- De voeding bevat veel vetten
- Het is moeilijk om aan je hoeveelheid koolhydraten te komen: er moet zeer veel groente en fruit gegeten worden
- De bovenstaande punten kunnen bij iemand met een verleden van maag/darmklachten op den duur een opleving van de klachten veroorzaken.
- De regels van het dieet zijn niet helemaal sluitend: knolgewassen en wortelen en peulvruchten zoals pinda's zijn niet per definitie cultuurgewassen. Deze kunnen ook gevonden worden in de vrije natuur.
Slotconclusie:
Hoewel ik zelf minder goed op dit dieet reageer zie ik wel kansen voor mensen die geen MDL-verleden hebben. Dit dieet lijkt me uitermate geschikt voor in een cut, omdat er zonder hongergevoel een behoorlijke calorie-reductie kan plaatsvinden. Het lijkt me minder geschikt voor mensen met een hoge calorie-behoefte, omdat het dan moeilijker wordt om aan je hoeveelheid koolhydraten te komen.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door bellafreyaIversun 12mg is a medication containing Ivermectin, widely used to treat parasitic infections in the body. It works by paralyzing and eliminating parasites,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
21 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
3 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Sumo safety bar goodmorning:
- 20kg 2x12
Erge stretch in hamstrings, hier even aan wennen, dus rustig opbouwen. Meer...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
3 dagen geleden -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment