vraagje onderhoudsberekening!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje onderhoudsberekening!

Mijn vraag is nou wat is mijn behoefte ik heb op elke site wel redelijke grote verschillende versies. ik heb samen met mijn bro-ho een voedingschema gemaakt dat wel klopt volgens hem en mij sowieso op kcal! maar dan nog eens klopt het wel met de vetten. want die vind ik al laag of word het zo meer een clean bulk ghehe!

mijn vraag dus wat is nou precies mijn onderhoud kan iemand mij misschien helpen met berekenen.

voedingsbehoefte zegt:

Lichaamsgewicht: 64 KG
    Lichaamsvet percentage: 9%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2636 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 128 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 59 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 399 Gram

excelsheet zegt:

Lichaamsgewicht: 63.7 KG
    Lichaamsvet percentage: 9.5%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2504 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 173 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 83 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 390 Gram

methode van harris benedict:

Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren) en dan activiteits niveau ik zeg 1.55

66+ 876.8+920-115.6x1.55= 2708Kcal

nou ik weet het niet meer graag hulp!
    mijn stats:
    184cm
    64kg
    17 jaar studentje maar fiets wel elke dag anderhalf uur en train 4x in de week. plus ik werk in de c1000 dit is vaak wel veel lopen
    Attached Files
    Last edited by Furryx94; 23-10-2011, 18:46. Reason: ik vergat mijjn excel sheet!

zouden jullie direct kunnen kijken naar mijn voedingschema of dit wel goed is! dan ben ik helemaal vrolijk school gaat weer beginnen. en dan kan ik weer goed van start en vooral met mijn tijden zeg maar! en is er iets wat ik kan eten na 6u vaak werk ik van 6tot eind 9u ongeveer is dat. en heb rond dat tijdstip wel honger en laatste maaltijd is kwark om 11u!

Comment

De laatste aanhouden:
      Bereken Jouw Caloriebehoefte

ga maar op ongeveer 40 cal per kilo lichaamsgewicht zitten om te bouwen zonder vet aan te zetten. Moet lukken.
      40 x 65 = 3000cal.
      excelsheet kan je wel een beetje als richtlijn pakken voor de EKV verdeling eventueel.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        De laatste aanhouden:
        Bereken Jouw Caloriebehoefte

ga maar op ongeveer 40 cal per kilo lichaamsgewicht zitten om te bouwen zonder vet aan te zetten. Moet lukken.
        40 x 65 = 3000cal.
        excelsheet kan je wel een beetje als richtlijn pakken voor de EKV verdeling eventueel.
        okee dan bedoel je met die 3000kcal dat is voor aankomen! om te bulken dus ik zit met mijn voedingschema nu wel goed om door te eten? en met dit schema zal ik wel groeien neem ik aan? en mijn behoefte zit wel op 2708?

Comment

Ik heb je voedingschema niet bekeken, weet dus niet wat je daar in hebt staan.
          Die 2708 zou idd je basis onderhouds behoefte zijn.

Met die 3000cal kan jij aankomen in spiermassa en als de voeding en training goed is wordt je er niet vet mee.

Comment

volgens mij heb ik fout gerekend zie ik 65 x 40 is natuurlijk geen 3000 maar 2600cal.

Mijn excuses.

Maar waar we op uitkwamen heb jij op jouw lengte wel nodig om goed te bouwen.

Comment

dan heb ik 400 kcal over om op te bouwen? als ik het zo zie en zit onderhouden op 2600?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X