Woksaus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoort te stinken, is gemaakt van vergiste vis/garnalen e.d.

Paar eetlepes is genoeg, wordt vaak met sojasaus gecombineerd of oestersaus (ook een paar eetlepes). Combineert ook goed met pepertjes/sambal en geeft een vietnamese/thaise tint aan je maaltje.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Ik heb nu van het merk Thai Kitchen een flesje vissaus gekocht.
      Het meurt best wel.
      Ik ken het verder ook helemaal niet, maar ik heb gelezen dat het in Thailand net zo veelvuldig wordt gebruikt in andere landen bijv. ketjap.
      Wel schijnt het erg zout te zijn dus je hebt er maar heel weinig van nodig.
      Ik ga het gewoon proberen.

Ashley, mocht je dit toevallig lezen, heb jij nog tips? Ik neem aan dat je het goed kent en ook dus gebruikt.
      Ik kom binnenkort eens ff proeven dan...

Comment

Geen idee qua woksaus...

En ik weet niet wat voor kruiden je gebruikt (dus waarschijnlijk is het nutteloos dat ik dat post)... Maar wat ik enorm lekker vind, is om de groentes te stomen mét italiaanse kruiden. Alleen de geur al

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
          Ik heb nu van het merk Thai Kitchen een flesje vissaus gekocht.
          Het meurt best wel.
          Ik ken het verder ook helemaal niet, maar ik heb gelezen dat het in Thailand net zo veelvuldig wordt gebruikt in andere landen bijv. ketjap.
          Wel schijnt het erg zout te zijn dus je hebt er maar heel weinig van nodig.
          Ik ga het gewoon proberen.

Ashley, mocht je dit toevallig lezen, heb jij nog tips? Ik neem aan dat je het goed kent en ook dus gebruikt.
          Ik heb die vissaus ook, maar die vind ik niet lekker.
          Ik koop mijn groente , kruiden sauzen etc bij de Xotus(ff googlen).
          Knoflook, tiparos(vissaus) zoete sojasaus, pepers(heet), oystersaus en palmsuiker.
          Van alles een beetje en oppassen met de vissaus want die is inderdaad heel erg zout.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Oké, dank u allen.
            Dat het meurt, kan dus inderdaad kloppen maar ik heb het nog niet geproefd. Ga dat morgen eens doen over mijn (wok) zalm met groente.

Zal even googlen op het merk dat je noemt, Ashley.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Alleen vissaus als smaakmaker is wat beperkt, beetje sambal en verse gember erbij zal veel verschil maken, maar weet niet of je dat hebt.

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                Alleen vissaus als smaakmaker is wat beperkt, beetje sambal en verse gember erbij zal veel verschil maken, maar weet niet of je dat hebt.

Sambal wel, verse gember niet.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

gemberpoeder of een beetje honing dan? (op het laatst anders verbrand het..)

Comment

Hier in Belgie verkopen ze Wok olies van International collection. Ingredienten: zonnebloem olie en kruiden. kh staan zelfs niet vermeld, enkel vetten wat normaal is bij olie. Best lekker om te wokken met groentjes en kip met een eitje erdoor en helemaal niet moeilijk! Ik gebruik de Thaise olie, ben er zeker van dat ze die in Nederland ook wel verkopen, als je wil trek ik er een fotootje van

Comment

Originally posted by Gorecki View Post
                      Ik gebruik de Thaise olie, ben er zeker van dat ze die in Nederland ook wel verkopen, als je wil trek ik er een fotootje van

Dat is lief maar als ze het hier niet verkopen, heb ik er niet zoveel aan.

@Emilio: gemberpoeder heb ik, honing ook. En verder moet je het niet te moeilijk maken want ik heb totaal geen gevoel voor koken, hoor!
                      Ik kook omdat ik moet eten.

Comment

Lekker metro ben ik weer bezig hè?
                        Is niet moeilijk joh! Gewoon de groenten en vis wokken zoals altijd, minuut of 3 voor het einde vissaus (2EL) en sambal erbij (1-2TL, naar smaak) en 1 minuut voor het einde honing (1EL) en een beetje citroen/limoensap (1EL).

Als je alles van te voren klaarzte moet het je echt wel lukken en anders komen we het wel een keer voordoen!

Comment

Gewoon vreten en niet zeuren :P ahhaha

Comment

[quote=emilio75;888984

Als je alles van te voren klaarzte moet het je echt wel lukken en anders komen we het wel een keer voordoen![/quote]

Wat een geweldig idee!
                            Bereid je dan wel voor op een mokkende puber die gromt "wat! alweer kip en groente!! %^$#$%^^&&***(&!!"

Ik ga het overigens wel eens proberen, hoor.
                            Die honing weet ik niet (suiker in mijn eten??? daarom wil ik juist die conimex niet ) maar sambal en gember(poeder) is het dan weer wel.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                              Gewoon vreten en niet zeuren :P ahhaha
                              Tssss, neem jij nog een oliebol, Tal!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X