clean bulk if

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• clean bulk if

Buffels en buffelets Ik wil zodra ik de 87 kg heb gehaald (met hoplijk een bf van 15% met me cut, beginnen gaan cleanbulken if style (intermittent fasting) s

Ik eet dan in een tijdsbestek van 8 uur: tussen 11:00 en 19:00, om vervolgens 16 uur te vasten van 19:00 tot 11:00.

Meal 1: 30 gram whey 250 ml magere melk 125 gram havermout
    500 gram magere kwark 15 gram cashewnoten

Meal 2: 30 gram whey 250 ml magere melk 125 gram havermout
    15 gram cashewnoten

Meal 3: 200 gram kipfilet 125 gram rijst 100 gram groentes
    Daarnaast nog per dag een cappuccino (addict) zonder suiker a 90 kcal

Totaal: 2850 kcal E: 249 K:330 V:45 gram

Ik eet dan op onderhoud/ misschien 100 kcal erboven (volgens MensHealth - Bereken je caloriebehoefte )

Tevens neem ik 2 visolie caps en 2 muli vit caps per dag.
    Daarnaast wil ik nog een goede zuivere creatine gaan gebruiken (1 waarvan je zo min mogelijk vocht vast houdt)

Eiwitten lijken me dan ruim in orde zo.
    Moet ik nog meer kh en vetten toevoegen? en dus toch wat boven mijn calorie behoefte gaan eten?

Nog verdere tips?
    -Train to be a motherfucker-

Ter info: momenteel weeg ik 95 kg bij 17%

Comment

product keuze is wel goed,
      vetten moeten minstens naar 90 gram en liefts meer, vervang deze voor koolydraten. verder zou ik 3 maaltijden verdelen over 5 minstens 5 per dag en voor het slapen nog een bak kwark. if is imo verre van ideaal het is meer een noodgreep voor mensen die niet anders kunnen.
      je kunt je eiwitten nog wel wat verhogen naar 3x je BW,

gooi er bijvoorbeeld wat hele eieren bij en eet eens vette vis, olijfolie, avocado en voeg bijvoorbeeld 100gram walnoten erbij(goed voor 65 gram gezonde vetten!), en eet wat minder rijst en havermout.
      Last edited by maar7en8; 16-11-2011, 16:34.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Diced View Post
        Buffels en buffelets Ik wil zodra ik de 87 kg heb gehaald (met hoplijk een bf van 15% met me cut, beginnen gaan cleanbulken if style (intermittent fasting) s

Ik eet dan in een tijdsbestek van 8 uur: tussen 11:00 en 19:00, om vervolgens 16 uur te vasten van 19:00 tot 11:00.

Meal 1: 30 gram whey 250 ml magere melk 125 gram havermout
        500 gram magere kwark 15 gram cashewnoten

Meal 2: 30 gram whey 250 ml magere melk 125 gram havermout
        15 gram cashewnoten

Meal 3: 200 gram kipfilet 125 gram rijst 100 gram groentes 500 gram magere kwark
        Daarnaast nog per dag een cappuccino (addict) zonder suiker a 90 kcal

Totaal: 2850 kcal E: 249 K:330 V:45 gram

Ik eet dan op onderhoud/ misschien 100 kcal erboven (volgens MensHealth - Bereken je caloriebehoefte )

Tevens neem ik 2 visolie caps en 2 muli vit caps per dag.
        Daarnaast wil ik nog een goede zuivere creatine gaan gebruiken (1 waarvan je zo min mogelijk vocht vast houdt)

Eiwitten lijken me dan ruim in orde zo.
        Moet ik nog meer kh en vetten toevoegen? en dus toch wat boven mijn calorie behoefte gaan eten?

Nog verdere tips?
        Deze was ik vergeten erbij te zetten, wel al mee geteld in de berekeningen!
        Ik zal in elk geval nog wat vetten toevoegen in de vorm van noten of vis, en havermout naar 110 gram per maaltijd ofzo ff kijken.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          vetten moeten minstens naar 90 gram en liefts meer, vervang deze voor koolydraten. verder zou ik 3 maaltijden verdelen over 5 minstens 5 per dag en voor het slapen nog een bak kwark. if is imo verre van ideaal het is meer een noodgreep voor mensen die niet anders kunnen.

gooi er bijvoorbeeld wat hele eieren bij en eet eens vette vis, olijfolie, avocado en voeg bijvoorbeeld 100gram walnoten erbij(goed voor 65 gram gezonde vetten!), en eet wat minder rijst en havermout.
          hmm ja en idd als de voordelen opwegen tegen nadelen van if om 5/6x per dag te eten verdeel ik dit gewoon in kleinere meals, ik doe nu ook if om te cutten en vind het wel lekker makkelijk (misschien wat gemakkelijk gedacht) maar t werkt wel prima, omdat ik niet de hele dag hoef te denken aan eten en wanneer ik weer moet eten.
          Verder hoor ik van vele mensen en onderzoeken dat het verschil van 3x per dag eten of 6x per dag eten (uiteraard bij exact dezelfde inname qua nutriënten) nihil is.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post

"Kunnen" moet "willen" zijn en waarom 6 maaltijden in een window van 8 uur? wat is de meerwaarde ervan?......ik eet in IF ook altijd maar 2 á 3 maaltijden.
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
              "Kunnen" moet "willen" zijn en waarom 6 maaltijden in een window van 8 uur? wat is de meerwaarde ervan?......ik eet in IF ook altijd maar 2 á 3 maaltijden.

Ik ging ervan uit dat hij bedoelde "gewoon" old fashion 6 maaltijden per dag zonder window en dus geen if..

Maar ik wil nog steeds eerst eens weten wat dan echt het voordeel is van 6 maaltijd per dag ipv 3,2 of zelfs 1 grote.
              Maaltijd timing schijnt overrated te zijn evenals maar zoveel gram eiwitten per x op kunnen nemen en dat het "beter" is voor je stofwisseling/metabolisme schijnt ook al ontkracht te zijn.

Comment

Bij welke gym train je trouwens, stadsgenoot

Comment

Bij welke gym train je trouwens, stadsgenoot
                  sportenfitness markerkant
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

sportenfitness markerkant
                    nice, wil daar misschien ook naartoe. Zit nu bij Spartacus.

Comment

verder is me schema in orde?

Comment

omdat ik niet de hele dag hoef te denken aan eten en wanneer ik weer moet eten.
                        kijk, jij snapt het, het leven wordt leuker wanneer je niet op frequentie gaat letten

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                          kijk, jij snapt het, het leven wordt leuker wanneer je niet op frequentie gaat letten
                          Ja daar ben ik zeker wel achtergekomen de laatste maanden.
                          In het begin dacht ik dat ik zou vergaan van de honger als ik niet iedere 3 uur eet.
                          Maar dat valt 100% mee.
                          En in de tijd dat ik niet eet, slaap ik 7/8 uur en daarnaast de overige uren nog mooi tijd om me op andere/belangrijkere zaken te focussen dan eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X