Vet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vet?

Ik had een vraagje over "vetten".

Ik hoor verschillende beweringen over vet. Het 1 is dat je juist vetten moet eten om lichaamsvet te laten verbranden. En het ander wat ik hoor is dat vet juist niet goed is.

Ik raak hierdoor best wel in de war. Ikzelf eet rond de 60/80 gram vet per dag.

Kan iemand mij misschien hierover wat opheldering geven?

Originally posted by TopShotta View Post
    Ik had een vraagje over "vetten".

Ik hoor verschillende beweringen over vet. Het 1 is dat je juist vetten moet eten om lichaamsvet te laten verbranden. En het ander wat ik hoor is dat vet juist niet goed is.

Ik raak hierdoor best wel in de war. Ikzelf eet rond de 60/80 gram vet per dag.

Kan iemand mij misschien hierover wat opheldering geven?
    Je hebt verzadigde vetten (slecht) en onverzadigde vetten (goed). Onverzadigde vetten zitten vooral in noten en vis. Dit is goed en is ook nodig voor een goed voedingsschema. verzadigde vetten als chips chocolade enz, zijn slecht, deze worden omgezet in lichaamsvet, dacht ik zo Die moet je dus zoveel mogelijk vermijden.

Groet
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Het is niet direct zo dat verzadigde vetten omgezet worden in lichaamsvet, een teveel aan calorieën vertaalt zich in te veel lichaamsvet. Vet wordt in je lichaam gebruikt voor o.a. de opbouw van cellen en de aanmaak van hormonen. Ook zorgen ze voor de opname van vetoplosbare vitamines. Zorg daarom dat je voldoende vet in je voeding hebt, 60 tot 80 gram is niet ongewoon. Kies bij voorkeur voor producten met onverzadigde vetten zoals noten, oliën en vis. Daarnaast krijg je nog verzadigde vetten binnen uit zuivelproducten en vlees.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
        Je hebt verzadigde vetten (slecht) en onverzadigde vetten (goed). Onverzadigde vetten zitten vooral in noten en vis. Dit is goed en is ook nodig voor een goed voedingsschema. verzadigde vetten als chips chocolade enz, zijn slecht, deze worden omgezet in lichaamsvet, dacht ik zo Die moet je dus zoveel mogelijk vermijden.

Groet
        Niks mis met verzadigd vet, zolang je niet teveel neemt.

Comment

Originally posted by Viking18 View Post
          Niks mis met verzadigd vet, zolang je niet teveel neemt.
          oke, wist ik niet. Mij is geleerd qua vetten altijd onverzadigd, is gezonder..
          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post

Groet
            Dit is onzin. Lees dit als je meer wil weten:

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ones-part.html
            Train hard or go hormone

Comment

30% verzadigd en 70% onverzadigd nemen per dag, mits je totale intake goed is zul je niet vet worden
              189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
              Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

ok dus als ik zo begrijp mag ik 30% verzadigd dus van vlees e.d. en 70% onverzadigd. In pindakaas zit er nog 1, ik ben alleen de naam ervan vergeten.

Comment

Originally posted by TopShotta View Post
                  In pindakaas zit er nog 1, ik ben alleen de naam ervan vergeten.
                  Als je transvet bedoelt, zou ik een ander merk pindakaas kiezen.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Haha in pindakaas zitten geen transvetten, misschien bedoel je meervoudig onverzadigd en enkelvoudig onverzadigd? In pindakaas is de verhouding Verzadigd-onverzadigd wel ongeveer 30-70, of 20-80, zoiets. Ik houd zelf weinig rekening met die 30-70% regel omdat in de meeste producten die vet bevatten die ik eet die verhouding wel ongeveer 30-70 is.
                    189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                    Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

@ mauke

hoe kom je aan die 30/70 verhouding?
                      sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ja ik bedoelde idd de meervoudige en enkelvoudige. Zyn die slecht of goed voor je?

Comment

Originally posted by kojak View Post
                          @ mauke

hoe kom je aan die 30/70 verhouding?
                          vraag ik me ook af. Ik heb verschillende stukken gelezen waarin 50/50 wordt aangehouden als optimale inname voor het bouwen van spiermassa.

waarbij er ook een bepaalde balans moet zijn tussen alle onverzadigde vetzuren. (Er is ook verschil tussen allemaal verschillende soorten verzadigde vetzuren. en ook daar dient een balans plaats te vinden).
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            vraag ik me ook af. Ik heb verschillende stukken gelezen waarin 50/50 wordt aangehouden als optimale inname voor het bouwen van spiermassa.

waarbij er ook een bepaalde balans moet zijn tussen alle onverzadigde vetzuren. (Er is ook verschil tussen allemaal verschillende soorten verzadigde vetzuren. en ook daar dient een balans plaats te vinden).
                            Hmmm het is dus toch een stukkie ingewikkelder...

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ones-part.html

Dit is een leuk begin om wat inzicht te krijgen
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X