hoe kan ik inschatten hoeveel calorien ik nodig heb op een dag?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe kan ik inschatten hoeveel calorien ik nodig heb op een dag?

hey,

ik zal maar meteen met de deur in huis vallen,

ik heb fysiek vrij zwaar werk (leveren en monteren van bureaumeubels)
    is dus vrij veel sleur en hef werk,
    draai dagen van 12-14u, daarna als ik thuis kom nog ff een uurtje tot anderhalf uur fitnissen,

op mijn vrije dag pak ik de koersfiets en ga met mijn maatjes trainen meestal een km of 60-70 (vrij intensief 33/u gemiddeld)

nu heb ik al zoveel gelezen over calorieen tellen, maar hoe bereken je het als je een onconventioneel leven leidt?

mijn voeding schema is niet bepaald een strak ding, maar zal proberen een benadering ervan te geven:

4-5u: schep wey met brinta in de shakebeker en een schepje jack 3d
    6u banaan en 2-4 boterhammen met kalkoensalami
    10u nog 2 boterhammen met k salami
    12u bak kwark met fruit en whey en havermout
    als ik thuis kom tegen een uurtje of 5-7: banaantje en een mars, paar mandarijntjes en een 3 gram super creatine van body en fit shop en 2gram beta aline en 2 capsules citruline
    half uurtje later trainen,
    dan whey met 2 gram creatine en 2 gram beta aline 2x citruline, schep glutamine
    groot bord spaghetti met kip fillet of blikje tonijn en groentjes,

en dan 6 tot 8 u proberen te slapen,

als ik met de koersfiets ga trainen is het smorgens havermout met suiker, mega groot bord
    vlak voor de training 5gr creatine 3gr beta aline en 2x citruline
    drinkbus met gewoon water en een drinkbus met glutamine.

maar wat moet ik nu eigenlijk eten als ik terug kom???
    meestal 2 banaantjes, een shake en een mars,
    tot ik na een uur fatsoenlijk eten door mijn keel kan krijgen.

ik ben 1.88m hoog
    en weeg 73kg

oja iedere week heb ik wel een junk dag,
    btw bij het fietsen neem ik ook glucosamine, kan ik dit trouwens met gewone voeding opvangen, had gehoord dat je veel vis moet eten voor je gewrichten maar dat heeft het juiste effect nog niet echt gehad.

maar hoe kom ik nu te weten hoeveel calorieen ik verbruik? en nu het winter is gebruik je toch automatisch meer om je lichaam op temperatuur te houden, nietwaar???

dank bij voorbaat om deze post te lezen
    "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

btw in hoeverre heeft een duursport als wielrennen invloed in spieropbouw/afbraak? ik had gehoord dat als je je benen traint dat je dan meer natuurlijk groeihormoon zou aanmaken, en langs de andere kant dat duursporten het spierweefsel dan weer zouden afbreken?
    "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Je kunt je verbruik inschatten met een aantal formules, bedenk wel dat het ook allemaal geen exacte wetenschap is. Er is een formule die ook werk meeneemt in de berekening: Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten Hopelijk kun je het zo inschatten.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
        Je kunt je verbruik inschatten met een aantal formules, bedenk wel dat het ook allemaal geen exacte wetenschap is. Er is een formule die ook werk meeneemt in de berekening: Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten Hopelijk kun je het zo inschatten.
        beestig, bedankt voor de info

Lichaamsgewicht: 73 KG
        Lichaamsvet percentage: 14.8%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3636 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 137 Gram
        Dagelijkse behoefte vetten: 81 Gram
        Dagelijkse behoefte koolhydraten: 590 Gram

dit is dan het resultaat

Comment

He daar

Een schatting maken is niet nodig, linkje; http://forum.bodynet.nl/attachments/...hema-leeg-.xls

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
            He daar

Een schatting maken is niet nodig, linkje; http://forum.bodynet.nl/attachments/...hema-leeg-.xls

tnx mate,

Comment

btw ziet het voedingsgewijs er redelijk uit?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X