Beste forumleden; advies gevraagd m.b.t. mijn schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beste forumleden; advies gevraagd m.b.t. mijn schema

Hallo mensen,

Eerst wil ik jullie bedanken voor de Excel en de nuttige informatie. Ik ben al veel te weten gekomen, maar toch blijft het soms moeilijk. Ik heb een poging gewaagd om een schema samen te stellen waar ik mij de komende maanden mee bezig wil houden.
    Wie van jullie is er bereid om hier wat op- of aanmerkingen op te geven zodat ik mijn schema definitief kan maken?

Ik ben momenteel 72KG en ben 1,83 meter en 25 jaar. Mijn doel is om te bulken en ongeveer rond de 80KG uit te komen. Ik doe twee keer in de week Krav Maga (woensdagavond en zaterdagmiddag) en ga door nog wat voor samenstellen zodat ik actief kan trainen. In de excel zijn de velden daarom leeg.

Zou 1 van jullie dit schema willen bekijken en wat tips willen geven?
    Mijn dank.

Groeten girov
    Attached Files

Op regels 10 tot 12 staat je target voor koolhydraten, eiwitten en vetten. Op regel 97 staat je dagtotaal van wat het werkelijk is. Qua totaal kcal kom je iets hoger uit dan je target is (3331 versus 3250). Maar wat me met name opvalt is dat je qua koolhydraten zoveel hoger uitkomt, en qua eiwitten veel lager uitkomt. Misschien dat je nog een beetje met de hoeveelheden zo hier en daar moet spelen om dichter bij je target uit te komen.
    Bovendien: koolhydraten eten (havermout) vlak voor het slapen gaan is inderdaad een goede manier om vet te worden. Ik begrijp dat je wilt bulken en gewicht wilt winnen. Maar moet dat lichaamsvet zijn?

Snij jij je brood zo dik dat twee sneetjes 140 gram weegt? En eet je pasta onder enige saus of vlees/groente?
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik wil inderdaad aankomen. Op zich mag dat best wat lichaamsvet zijn ja ipv spieren. Het is gewoon allemaal erg magertjes inderdaad.
      Heb jij suggesties wellicht? Ik heb al veel zitten zoeken, maar ik vind het wel moeilijk zo wat te wijzigen

Ik lust helaas ook helemaal geen vis dus ik kan niet een bakje tussen de middag eten oid. Bedankt voor je hulp iig

Een sneetje brood is toch ong 70 gram? Zoniet dan maak ik er 50 van. Pasta eet ik wel met saus ja, dat zal ik even wijzigen. Het was meer een indicatie aangezien ik natuurlijk niet elke dag pasta eet..

Comment

Originally posted by mafkees01 View Post
        Ik wil inderdaad aankomen. Op zich mag dat best wat lichaamsvet zijn ja ipv spieren. Het is gewoon allemaal erg magertjes inderdaad.
        Heb jij suggesties wellicht? Ik heb al veel zitten zoeken, maar ik vind het wel moeilijk zo wat te wijzigen

Ik lust helaas ook helemaal geen vis dus ik kan niet een bakje tussen de middag eten oid. Bedankt voor je hulp iig

Een sneetje brood is toch ong 70 gram? Zoniet dan maak ik er 50 van. Pasta eet ik wel met saus ja, dat zal ik even wijzigen. Het was meer een indicatie aangezien ik natuurlijk niet elke dag pasta eet..
        Ik kan de post niet meer wijzigen, maar ik heb een nieuwe versie gemaakt. Wellicht is dit een verbetering?
        Attached Files

Comment

Tja, als het je niet uitmaakt dat je zwaarder wordt door vet, dan maakt het niet uit wat je eet.
          Echter, als je krachttraining doet en wilt dat je spieren zich beter ontwikkelen dan is het belangrijk dat je ruim voldoende eiwitten eet. Eiwitten zijn de bouwstenen om spierweefsel aan te maken. Zonder bouwstenen geen huis.

Je nieuwe schema ziet er inderdaad al beter uit.

Ik woon niet in Nederland en weet dus niet hoe dik het brood gesneden wordt. Als je het zeker wilt weten moet je het even wegen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
            Tja, als het je niet uitmaakt dat je zwaarder wordt door vet, dan maakt het niet uit wat je eet.
            Echter, als je krachttraining doet en wilt dat je spieren zich beter ontwikkelen dan is het belangrijk dat je ruim voldoende eiwitten eet. Eiwitten zijn de bouwstenen om spierweefsel aan te maken. Zonder bouwstenen geen huis.

Je nieuwe schema ziet er inderdaad al beter uit.

Ik woon niet in Nederland en weet dus niet hoe dik het brood gesneden wordt. Als je het zeker wilt weten moet je het even wegen.
            Ik heb het inderdaad aangepast. Ik heb echter nogal wat kippenarmpjes dus daar mag best wat vet bij
            Anyway, ik heb idd Whey gehaald voor na het trainen. Doe geen krachttraining, maar wel een intensieve warming-up voordat ik begin met Krav Maga. Dat is een training die kracht combineert met conditie waarin je 30min. aardig fucked-up bent..
            Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik het bij dit schema even laat

Comment

volkoren brood weegt niet 70 gram per sneetje maar maar 35 gram, hangt natuurlijk van af maar gewoon appiehein sneetje brood is 30-35 gram. just saying. Verder welkom!
              What you put in you get out.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X