katabole toestand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• katabole toestand

Hallo,

Mijn ontbijt bestaat nu uit een flink bord brinta, banaan en ongeveer 0,4 L melk voor de brinta. Maar is dit wel genoeg om mezelf uit de katabole toestand te helpen?
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Kzou er nog lekker een whey shake voor pakken of erdoor knikkeren..

Je kan na de nacht wel wat snelle eiwitjes gebruiken..

Voeg je aan de maaltijd die je nu hebt nog wat whey to of ervoor dan ben je zo goed als compleet.. dikke multivitamine erbij en goan goan goan..

Persoonlijk heb ik zelf niet genoeg aan 1 bordje brinta.. voor mij geld minimaal 120-150 gram havermout en 40 gram whey 10 gram caseine en wat mct olie om muh lijf weer lekker op gang te helpen.. en zelfs dan zit er tussen mijn ontbijt en mijn 2e maaltijd veel minder tijd dan tussen de rest van mijn maaltijden.. na mijn ontbijt eet ik meestal na 2 uur alweer.. ipv 2,5-3 uur..

Moraal van dit verhaal.. gewoon lekker laden smorgens bij je ontbijt.. gooi je ook nog klein handje rozijnen door je brinta dan heb je helemaal een knaller.. niet teveel..
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

enkele tientallen grammen koolhydraten en eiwitten zijn genoeg om je uit de katabole toestand te helpen. de vraag is maar net hoelang deze meal je daarbij helpt.

je lichaam wordt katabool als de aanvoer van nutrienten minder is als wat er verbrand en/of verbruikt wordt. de een neemt een heel klein ontbijt, en eet een uur later een tweede ontbijt. de ander neemt heel veel, en eet dan 3 uur niet tot de volgende maaltijd.

als je in een cut bent, moeten er ook perioden in de dag zitten dat je catabool bent, anders kun je geen vetmassa verliezen. catabool betekent dat je lichaam energie vrijmaakt uit energie reserven in het lichaam.

dus je ontbijt kan perfect zijn, en het kan het ook niet zijn. dat is afhankelijk van jouw persoonlijke doelen, en van het grotere totaalplaatje van je voeding (en eventuele training).
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

"how do you like your eggs in the morning" liedje komt bij mij op

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          enkele tientallen grammen koolhydraten en eiwitten zijn genoeg om je uit de katabole toestand te helpen. de vraag is maar net hoelang deze meal je daarbij helpt.

je lichaam wordt katabool als de aanvoer van nutrienten minder is als wat er verbrand en/of verbruikt wordt. de een neemt een heel klein ontbijt, en eet een uur later een tweede ontbijt. de ander neemt heel veel, en eet dan 3 uur niet tot de volgende maaltijd.

als je in een cut bent, moeten er ook perioden in de dag zitten dat je catabool bent, anders kun je geen vetmassa verliezen. catabool betekent dat je lichaam energie vrijmaakt uit energie reserven in het lichaam.

dus je ontbijt kan perfect zijn, en het kan het ook niet zijn. dat is afhankelijk van jouw persoonlijke doelen, en van het grotere totaalplaatje van je voeding (en eventuele training).
          Dankjewel.
          Ik neem op een trainingsdag 2 uur later 3 boterhammen bruin, 2 met kipfilet en tonijn en 1 met pindakaas. Op rustdagen na 2,5 uur. Doel is massa. Is dit dan goed zo? Groet

Comment

qua koolhydraten zit je wel goed. bij ontbijt misschien een 20g whey erbij, bij de tweede maaltijd bijvoorbeeld 2 hele eieren?

zorg wel dat je macros blijven kloppen.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

qua koolhydraten zit je wel goed. bij ontbijt misschien een 20g whey erbij, bij de tweede maaltijd bijvoorbeeld 2 hele eieren?

zorg wel dat je macros blijven kloppen.
              Oke, dankjewel. Whey gebruik ik nog niet, binnekort wel mee beginnen.

2de maaltijd heb ik mijn eiwitten al vol door kipfilet en tonijn, ook een goed alternatief?

Comment

ja, dan kun je eventueel 2 eitjes pakken bij je eerste maaltijd

Comment

ja, dan kun je eventueel 2 eitjes pakken bij je eerste maaltijd
                  Net 4 extra eitjes gekookt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X