Noten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Noten

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen roasted cashewnoten en gewoon normaleop de voedingswaarde is namelijk amper verschil af te lezen.

Tweede vraag ik hoorde dat pindas geen noten maar peulvruchten waren en op zich zit er ook weinig verschil tussen pindas en cashewnoten als je kijkt naar de voedingswaarde
    What you put in you get out.

Ik zou voor de gewone gaan.
    Deze hebben iets minder vet? en iets meer eiw?
    Bij het verhitten (roasted nuts) wordt uit asparagine het acrylamide gevormd wat schadelijk kan zijn

Comment

Originally posted by Mateusz View Post
      Ik zou voor de gewone gaan.
      Deze hebben iets minder vet? en iets meer eiw?
      Bij het verhitten (roasted nuts) wordt uit asparagine het acrylamide gevormd wat schadelijk kan zijn
      Het scheelt misschien 1 gram ofzo maar roasted en beetje gekruid zijn lekkerder dus lijkt meniet zn groot probleem in een bulk schema.. toch
      What you put in you get out.

Comment

Ga voor de naturel. Duurder, maar minder zout.

Pinda's hebben als voordeel dat ze veel goedkoper zijn. Niet zo clean though.
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Originally posted by Juul94 View Post
          Het scheelt misschien 1 gram ofzo maar roasted en beetje gekruid zijn lekkerder dus lijkt meniet zn groot probleem in een bulk schema.. toch
          Er is wel degelijk verschil. Natuurlijk is het lekkerder roasted en gekruid maar ze zijn ook veel meer bewerkt en beduidend zouter. Zelf ga ik altijd voor de ongebrande noten.
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Voedingswaarde is niet het enige waar je je blind op moet staren. Zo bevatten walnoten weer veel omega-3 vetzuren. Pistachenoten veel vezels, pinda's veel foliumzuur, amandelen de minste verzadigde vetten en veel calcium en zo heeft iedere noot wel wat. Afwisselen zou ik zeggen.

Inderdaad is pinda geen noot, strikt (botanisch) bekeken is een walnoot dat ook niet en pistaches is een zaad evenals pecan. Cashew is geen noot en ook geen zaad... Over zaden gesproken, eet ook wat zonnebloempitten en pompoenpitten.

Alle noten en zaden worden makkelijker verteerbaar als je ze weekt in water of een andere vloeistof en een nachtje laat staan.

Smakelijk!

Comment

Originally posted by erikv View Post
              Pinda's hebben als voordeel dat ze veel goedkoper zijn. Niet zo clean though.
              waarom zouden pinda's niet clean zijn ??
              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

@ Pallas.

Eet zelf vaak een notenmix van het merk Krexx. Ongezouten uiteraard.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                  ja, dat vraag ik me dus ook af

Comment

Ik eet euroshopper pinda's, maar als je wel geld hebt (itt tot mij) dan zou ik variëren.
                    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      @ Pallas.

Eet zelf vaak een notenmix van het merk Krexx. Ongezouten uiteraard.
                      Die mix ken ik niet, maar ongezouten lijkt me prima als het ook ongebrand is.

Ik ben niet zo van het mixen, maar dat komt omdat ik wil oppassen met mijn voedselallergie. Ik ben de laatste jaren voor meerdere dingen allergisch gebleken. Het is voor mij daarom verstandiger om niet elke dag hetzelfde te eten van bepaalde voedingsmiddelen, vanwege de kruisreacties met bepaalde eiwitten. Het aloude advies, alles met mate en afwisselen is toch best aardig achteraf bezien.

Comment

Krexx is een merk van de Sligro, maar wordt ook bij Emte supermarkten verkocht. Goed product.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                          Er is wel degelijk verschil. Natuurlijk is het lekkerder roasted en gekruid maar ze zijn ook veel meer bewerkt en beduidend zouter. Zelf ga ik altijd voor de ongebrande noten.
                          en biologisch!!
                          zijn duurder maar de smaak is het de moeite waard
                          zijn niet veel duurder maar wel veel lekkerder!!
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by InfineGhost View Post
                            Soort vet. Persoonlijk nooit iets om gegeven, maar is in een ver verleden eens een aardige discussie over geweest. Dus vandaar even de vermelding
                            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

@ ErikV
                              Wat is er mis met het vet in pinda's???? Onverzadigde vetzuren zijn juist essentieel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X