Voedingschema Check en Comment!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingschema Check en Comment!

Hier mijn voeding schema.Ik weeg 100 kilo, vet% weet ik niet.denk wel 21/22% ongeveer.ik heb gekeken naar behoefte calculator, maar de ene berekent 2164Kcal.onderhoud en die hier online staat zegt 3011Kcal. als Cut...Ik train 4 dagen in de week.eene dag UB andere dag LB dan dag rust.op rust dagen eet ik wat minder Koolh. en geen PWO. liefst wil ik wat droger worden maar toch ook men spieren beetje opbouwen,na 1 week ben ik al 1 kilo kwijt.Op of aanmerkingen zijn van harte welkom! groetjes Ben
    Attached Files

Maak je de brinta en havermout aan met water?
    createmybody.net

Comment

jazeker doe ik gewoon met water..melk geeft alleen meer callorien die ik niet kan gebruiken(in mijn schema).

Comment

niemand op of aanmerkingen?ziet er dan goed uit of moet ik toch meer eten?

Comment

Help alsjeblieft

Help!
          ik zit al de hele tijd te tobbe hoe ik een voedings schema moet maken en weet echt niet wat nou precies goed is en wat mijn behoefte is?

ik eet nu sochtends
          09:30
          4 volkoren boterramme met kipfilet + om de dag 2 eieren
          manderijnen
          Drinken Water

13 : 00
          3boterammen kipfilet
          3 boterammen kaas
          Blikje tonijn

17:00 / 18:00
          Pasta's of Rijst
          of wat de pot schaft.

9:00 na het trainen
          Kwark of rijst/ komkommer

als dit niet goed is heeft iemand dan misschien een voorbeeld?
          alvast bedankt!

Comment

voorbeeld.....kijk naar mijn voeding schema?!?!?

Comment

Ben, klopt de berekening wel?
              297*4 + 231*4 + 56*9 = 1188+924+531 = 2643 kcal.
              In je spreadsheet staat een dagtotaal van 2834 kcal. Dat is een verschil van 200 kcal.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by henryvaillant View Post
                Help!
                ik zit al de hele tijd te tobbe hoe ik een voedings schema moet maken en weet echt niet wat nou precies goed is en wat mijn behoefte is?

ik eet nu sochtends
                09:30
                4 volkoren boterramme met kipfilet + om de dag 2 eieren
                manderijnen
                Drinken Water

13 : 00
                3boterammen kipfilet
                3 boterammen kaas
                Blikje tonijn

17:00 / 18:00
                Pasta's of Rijst
                of wat de pot schaft.

9:00 na het trainen
                Kwark of rijst/ komkommer

als dit niet goed is heeft iemand dan misschien een voorbeeld?
                alvast bedankt!
                Maak je eigen topic aan.
                What you put in you get out.

Comment

uhm.Ik heb op deze site gekeken Bereken Jouw Caloriebehoefte Bij Harris-benedict ingevuld dat ik 99 kilo weeg, 181 (cm) ben, 26 jaar en Activiteitsniveau 3(ga 5 dagen in de week naar sportschool) dan kom ik uit op een BMR van 2151 en een ondehoud van 3334...dit lijkt me wel beetje veel.met mijn schema tik ik zeker de 3000 Kcal. aan, want de olijf olie waar ik mee bak tel ik niet mee en soms eet ik een beetje meer.Wat raden jullie mij aan zo blijven eten en als ik een kilo per week ongeveer af val zo door blijven gaan of toch schema aanpassen en meer of minder eten!!?!?!?

Comment

Als ik naar de activiteitfactor in de excel sheet van 1 van de stickys kijk, is het hoogste 1,9.
                    En jij vult al in 3?
                    Misschien dat je daar de fout in gaat?
                    1,55 is de activiteitsfactor voor gemiddelde sport 3 / 5 keer per week, misschien kun je proberen die sheet uit de stickys in te vullen?

Comment

Ik had het ook van die andere site waar ik die link van had geplaatst...ik heb het nu gedaan via die exel sheet van de sticky en volgens de Harris-benedict methode moet ik 3000 cal. eten voor cut dus ik denk dat ik wel goed zit met mijn dieet.Mijn vet moet van men schema alleen klein beetje omhoog maar ik tel de olijf olie niet mee waar ik mee bak, dus ik neem aan dat het zo goed zit.

Comment

kijk maar
                        Attached Files

Comment

je moet kiezen uit het rijtje 3 betekent dan 1.55
                          1.55 kan je zelf niet intikken.

Comment

Originally posted by henryvaillant View Post
                            je moet kiezen uit het rijtje 3 betekent dan 1.55
                            1.55 kan je zelf niet intikken.
                            Tuurlijk kan je wel 1.55 intypen, bij mij in ieder geval wel hoor
                            If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Originally posted by Benji NL View Post
                              uhm.Ik heb op deze site gekeken Bereken Jouw Caloriebehoefte Bij Harris-benedict ingevuld dat ik 99 kilo weeg, 181 (cm) ben, 26 jaar en Activiteitsniveau 3(ga 5 dagen in de week naar sportschool) dan kom ik uit op een BMR van 2151 en een ondehoud van 3334...dit lijkt me wel beetje veel.met mijn schema tik ik zeker de 3000 Kcal. aan, want de olijf olie waar ik mee bak tel ik niet mee en soms eet ik een beetje meer.Wat raden jullie mij aan zo blijven eten en als ik een kilo per week ongeveer af val zo door blijven gaan of toch schema aanpassen en meer of minder eten!!?!?!?
                              Die berekeningen zijn slechts benaderingen en zoals je al merkt kan je de uitkomst sterk beïnvloeden met die activiteitsfactor. Die formules zijn alleen bedoeld als hulp voor mensen die voor het eerst met een schema aan de gang gaan.
                              Wat je het beste kunt doen is inderdaad het schema een paar weken volgen en je maten en gewicht bijhouden. Na 1 a 2 maanden kan je dan de trend beoordelen en zien of je goed zat met je schema, of dat je wat moet fine tunen: een beetje meer van dit en een beetje minder van dat. Tegen die tijd begin je jezelf ook beter te kennen en heb je die formules niet meer nodig.
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X