TKD vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TKD vraag

Ik ben iemand die slecht tegen kh kan en ik wil daarom gaan experimenteren met TKD, aangezien een constante stroom kh over de dag verdeeld mij problemen opleverd.
    ik heb er het een en ander over gelezen en ik wil vruchtensap gaan nemen 30 minuten voor de KT, die ik altijd in de ochtend doe. Na de KT zouden m'n insuline levels weer moeten verlagen, maar aan de hand daarvan heb ik een vraag:

Hoe zit het met vet inname over de rest van de dag? Kan ik gewoon zo eten zoals ik dat op pure keto doe?
    createmybody.net

Niemand hier die ooit TKD heeft gedaan?
    createmybody.net

Comment

Originally posted by phormicola View Post
      Ik ben iemand die slecht tegen kh kan en ik wil daarom gaan experimenteren met TKD, aangezien een constante stroom kh over de dag verdeeld mij problemen opleverd.
      ik heb er het een en ander over gelezen en ik wil vruchtensap gaan nemen 30 minuten voor de KT, die ik altijd in de ochtend doe. Na de KT zouden m'n insuline levels weer moeten verlagen, maar aan de hand daarvan heb ik een vraag:

Hoe zit het met vet inname over de rest van de dag? Kan ik gewoon zo eten zoals ik dat op pure keto doe?
      lees de keto bijbel:
      http://membres.multimania.fr/robody3...genic_Diet.pdf

PS. Ik weet zeker dat er manieren van eten zijn die minder extreem zijn als keto waar je ook goed op zult reageren. Tussen veel koolhydraten eten verdeeld over de dag en KETO gaan zit een groot grijs gedeelte. de kunst is om te onderzoeken waar in dat grijze gedeelte jij het beste kunt gaan zitten (zodat je een maximale hoeveelheid koolhydraten kunt nemen, zonder dat dit een nadelig effect voor je heeft).
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dankjewel! Precies wat ik nodig had, ik zit het nu al te lezen.
        createmybody.net

Comment

Dynobet ook namens mij bedankt voor het delen van deze link. Ik ben hier erg blij mee, heb ook interesse in TKD. Ik ben namelijk al tegen de muur aangelopen door laag in koolhdraten te gaan en toch gewoon te willen blijven trainen. En wat lees ik hier:
          "However, a diet devoid of carbohydrates is unable to sustain high-intensity exercise performance although low-intensity exercise may be performed. For this reason, individuals who wish to use a ketogenic diet and perform high-intensity exercise must integrate carbohydrates without disrupting the effects of ketosis."

Wie weet waag ik nog weer een (betere, slimmere) poging als ik TKD eens goed heb bestudeerd!

Comment

Originally posted by Pallas View Post
            Dynobet ook namens mij bedankt voor het delen van deze link. Ik ben hier erg blij mee, heb ook interesse in TKD. Ik ben namelijk al tegen de muur aangelopen door laag in koolhdraten te gaan en toch gewoon te willen blijven trainen. En wat lees ik hier:
            "However, a diet devoid of carbohydrates is unable to sustain high-intensity exercise performance although low-intensity exercise may be performed. For this reason, individuals who wish to use a ketogenic diet and perform high-intensity exercise must integrate carbohydrates without disrupting the effects of ketosis."

Wie weet waag ik nog weer een (betere, slimmere) poging als ik TKD eens goed heb bestudeerd!
            Elke dag bijna hetzelfde eten en wegen/meten. Dat is een goede methode.

Comment

Mijn persoonlijke voorkeur bestaat niet uit een tkd. Ik denk dat mensen de makkelijkste weg moeten nemen die effectief is voor hun.

Als je dan perse keto wilt gaan kies dan voor een ckd. En volg alles qua training en voeding tot op de letter.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

En waarom zou ckd dan beter zijn? Dan heb je toch 5 dagen minder energie of heb ik dat verkeerd?
                Ik heb nu net 2 dagen keto achter de rug en de derde dag kon ik de training al niet meer aan (en ben ik dus weer kh gaan eten). Ik kan me niet voorstellen dat je dan gewoon nog drie dagen door moet ploeteren totdat je weer gaat refeeden.
                createmybody.net

Comment

Originally posted by phormicola View Post
                  En waarom zou ckd dan beter zijn? Dan heb je toch 5 dagen minder energie of heb ik dat verkeerd?
                  Ik heb nu net 2 dagen keto achter de rug en de derde dag kon ik de training al niet meer aan (en ben ik dus weer kh gaan eten). Ik kan me niet voorstellen dat je dan gewoon nog drie dagen door moet ploeteren totdat je weer gaat refeeden.
                  Je training moet ook afgestemd worden op je ketogene dieet. Bij een ckd train je dag 1 en 2. Rust dag 3-4-5. Dag 6-7 carb loaden (waarbij je net voor de carbload een fullbody training moet doen). Dus dat valt wel mee.

Wat is eigenlijk je kcal behoefte, gewicht, vet% en wat voor ekv eet je de laatste dagen / weken? En wat is je doel?

Comment

BF% heb ik nog niet laten meten, ik zie dat je ook in DH woont, dus misschien weet jij een goede plek om dat op te laten meten?
                    M'n kcal behoefte zou rond de 2300 moeten zijn, maar ik krijg het echt niet weg, ik zit meestal rond 2000kcal. De laatste keer dat ik me heb gewogen woog ik 72 kilo (bij lengte van 1,78m), dat zal nu wel iets meer zijn.
                    Op ketodagen eet ik 35/5/60 op niet-ketodagen eet ik 35/50/15, hoe lager ik de vetten hou bij een hoge kh consumptie hoe beter ik me voel en andersom op ketodagen.
                    Mijn doel is strakker/droger worden. Ik heb geen wedstrijd ambities of de behoefte heel buff te worden
                    createmybody.net

Comment

stel ik zou uitgaan van een behoefte van 2200 kcal, en er rekening mee houdend dat je doel is om je vet% te verlagen, zou ik het als volgt doen:

dag 1: 2200 kcal: e150, k300, v44
                      dag 2: 1700 kcal: e150, k100, v77
                      dag 3: 1700 kcal: e150, k100, v77
                      dag 4: 2200 kcal: e150, k300, v44
                      dag 5: 1700 kcal: e150, k100, v77
                      dag 6: 1700 kcal: e150, k100, v77
                      dag 7: 1700 kcal: e150, k100, v77

dag 1 en dag 4 doe je een fullbody training.
                      dag 3 en dag 6 doe je een 45 minuten cardio op lage tot gemiddelde intensiteit.

op de low carb dagen verdeel je je voeding als volgt:
                      5 maaltijden per dag. elke maaltijd bevat: e30, k20, v15.
                      Je eet dan bijvoorbeeld om 8:00, 11:00, 14:00, 17:00, 20:00.

op je refeed/krachttrainings dagen verdeel je je voeding ook evenredig over de dag, met een kleine piek in KH rondom je training en bij het ontbijt. dus bijv 40-50g bij elke maaltijd. rondom je training is dit 1.5-2x zoveel.

als je het erg weinig KT vind (2x per week), of je houd niet van fullbody. kun je ook 3x per week trainen. je zou dan in een split of UB/Lb systeem kunnen trainen, en de lichtste KT dag in kunnen lassen op bijvoorbeeld dag 5.

maargoed dit is 1 van de vele mogelijkheden die er zijn.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X