allereerste voedingschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• allereerste voedingschema

Hallo,

ik heb mijn allereerste voedingsschema gemaakt.

Ik ben 1.90m en ik weeg 70kg. Mijn vetpercentage weet ik niet maar ik ben vrij mager en een ectomorph.

Ik train 5 dagen in de week en ik voetbal 3 dagen in de week.

Ik ben voor mijn onderhoud uitgegaan van 3000 kcal. Hier ben ik ongeveer 500 kcal boven gaan zitten. Verder moet ik nog wat verzinnen voor de dagen dat ik voetbal. iemand een idee? Ik ben van plan om dan 100 gram rozijnen hiervoor te eten.

Ik zou graag willen dat er is kritisch naar gekeken wordt en ik sta open voor tips.

alvast bedankt.
    Attached Files

Cornflakes zit niet heel veel in, je kan beter smorgens brinta nemen met eventueel een beetje whey er doorheen.

Je kan voor de training denk ik beter een banaantje nemen en eventueel wat water gemengd met dextrose, krijg je meer energie van dan wat rozijntjes.

Voor het slapen gaan zou ik overigens 500 gram kwark nemen in plaats van 200 gram, 200 gram is een beetje weinig.

Comment

ik ben door omstandigheden niet in staat brinta te nemen. heel vervelend.

Maar cornflakes is toch ook wel goed? of kan ik beter musli of iets nemen?

En hoe zit het met workoutmeal, moet ik een deel hiervan voor de workout en een deel erna?

Comment

Originally posted by neymar View Post
        neem havermout , drink je in een paar tellen weg en heeft bijna dezelfde voedingswaarden als brinta (:
        ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

hmm oke ik zal er naar kijken, en wat vind je verder van m'n voedingsschema?

Comment

Maar cornflakes is toch ook wel goed? of kan ik beter musli of iets nemen?

En hoe zit het met workoutmeal, moet ik een deel hiervan voor de workout en een deel erna?
            Cornflakes kan perfect, ik heb zonet mijn voedingschema afgehaald van mijn instructuur ( ex bodybuilder ). Je verhoudingen zitten ongeveer wel goed als je 14 % vet zou hebben ipv 18 zou nog beter zijn.

grtzz
            Eat clean and train hard...

Comment

dus jij zegt eigenlijk dat ik mijn vet nog omlaag moet gooien??? maar veel mensen zeggen dat je vet wel redelijk hoor moet zitten rond de 20% van alle calorieën.

Maar wat vind je verder van m'n schema?

Comment

dus jij zegt eigenlijk dat ik mijn vet nog omlaag moet gooien??? maar veel mensen zeggen dat je vet wel redelijk hoor moet zitten rond de 20% van alle calorieën.

Maar wat vind je verder van m'n schema?
                Die procenten telling is toch onzin man, kijk gewoon hoeveel kcal je binnen moet krijgen. Dan doe je 3 gram eiwitten x lichaamsgewicht & 1,5 gram x lichaamsgewicht, overige kcals aanvullen met koolhydraten
                ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

oh en bij die avondmaaltijd en die rozijntjes... dat is +/- 150 gram kh vlak achter elkaar... je kan die veel beter verdelen over de hele dag, bijvoorbeeld bij die maaltijden waar je 2 boterhammen eet veranderen naar 4 boterhammen

Comment

maar ik woon nog bij m'n ouders en ik eet dus elke avond iets anders. Ik weet dus niet wat ik hiervoor moet invullen.. Is dit een goed gemiddelde wat ik heb genomen?

Comment

gemiddelde is meestal 500 a 600 kcal idd.
                      Tenzij je lasagna/pizz oid eet, dan moet je even kijken hoeveel erop staat (vaak 1000 Kcal).

Comment

nee dat eet ik eigenlijk nooit, dus wat ik voor voedingswaarde voor avondmaaltijd heb genomen is wel oke??

Verder heb ik nog een vraag over niet trainingsdagen. Dan eet ik dus geen trainingsmeal en krijg ik dus minder calorien binnen. Is dit erg en moet ik dus een vervangende maaltijd nemen? Of maakt het niet uit omdat ik ook minder calorieën verbrand?

Comment

heeft iemand hier een antwoord op?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X