Even voorstellen en eerste voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen en eerste voedingsschema

Beste BN-ers! Als eerste allemaal bedankt voor het bijdragen aan de schat van informatie te vinden op dit forum. Bijzonder fijn dat iedereen zijn ervaringen en mening wilt delen met anderen.

Ik zal mezelf even voorstellen. 28 jaar oud, gematigd MTB-er en wil het liefste vanaf vorige maand donderdag mijn levenswijze wijzigen in de vorm van gezondere voeding en een fatsoenlijke workout. Momenteel weeg ik 65kg bij 1.74 en heb (ongeveer) een vetpercentage van 18%. Dit is gemeten op de Navy manier (omtr. nek taille, gewicht, lengte, leeftijd) en enigszins benaderbaar door wat geklungel met een huidplooimeter (4-punts). Naast 2x anderhalf uur Krav Maga wil ik dit graag aanvullen met BB. Als startend schema heb ik de 4-dagen split van Falstyr op het oog.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...en-schema.html

Mijn doel is om massa aan te zetten. Met 65kg ben ik bepaald geen zwaargewicht en het begint mij te storen. Met Krav Maga hoop ik coordinatie en stabiliteit te verbeteren, waarbij ik met BB kracht en omvang probeer te verhogen. Wat mij betreft is vetpercentage geen issue, alhoewel ik nu al vrij hoog zit. Het eerste doel is om spiermassa te winnen en daarbij natuurlijk de schema's volledig na te streven. Er is natuurlijk ook een datum. 1 augustus 2012 wil ik zo groot mogelijk zijn. ()

Ik heb afgelopen week even het voedingsschema ingevuld en meer informatie gezocht over hoe ik het beste mijn voeding in kan delen over de dag. Dit voedingsschema heb ik aan deze post toegevoegd. Graag zou ik willen weten of ik op deze manier goed op weg ben en waar verbeterpunten liggen. Met kantoorwerk en 5 dagen p/w trainen heb ik mijzelf ingeschat op activiteitsfactor 1.55. De KEV van 50/30/20 komt voor uit het feit dat ik kennelijk al voldoende vet heb.

Daarbij heb ik ook de vraag hoe ik mijn voeding moet organiseren wanneer ik 's ochtends train. Kan ik het pre-workout voedings tijdsstip dan moeiteloos verplaatsen naar de ochtend, of is dit een slecht plan? Hoe zit het exact met supplementen? Als ik mijn schema bekijk dan bestaat veel van mijn behoefte uit supps, is het beter om dat enkel als aanvulling te gebruiken bovenop de behoefte, of mag dat echt deel uit maken van de behoefte?

Allen alvast enorm bedankt! Overigens een zeer fijn forum.
    Attached Files
    Last edited by strtfr; 09-02-2012, 00:22.

Welkom

Comment

Bedankt!

Ik heb het schema net weer even doorgenomen, maar met 100ml melk / 100g havermout sla ik natuurlijk volledig de plank mis. Vanmiddag zal ik dit even aanpassen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X