Voeding vs. gainer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding vs. gainer

Hello iedereen,

Zoals jullie kunnen zien ben ik hier nieuw op het forum en eveneens nieuw in het wereldje van de krachtsport.
    Ik hoop dat ik mijn vraag hier een beetje duidelijk stel en in het juist subtopic.

Naar aanraden van aantal personen die al tijd bezig zijn met fitness ben ik begonnen met een massgainer te nemen. (turbo mass gainer van performance) Mijn stats... 1.73-74 en een 60kg... De winkel waar ik de gainer kocht raadde me aan om deze op volgende tijdstippen te nemen:

- ochtend
    - 1.5u voor training
    - 0.5u na training

Andere raadde me aan om deze s'ochtends, smiddags en na training te nemen...
    Nu ben ik echter bezig met voedingsschema op te stellen maar door de gainer kom ik een pak boven het aantal khydraten dat ik per maaltijd zou dienen te nemen bij avondmaal. Eveneens eet ik s'avonds rond half 6 en ga ik rond 8 trainen... Met andere woorden shake rond 6u a 6.30u...
    Neem dat ik rond 9-10u gedaan heb met trainen en nog een keertje de gainer neem. Rond 11-11.30 probeer ik de slaap te vatten...

Wat is jullie ervaring en wanneer zou ik het best de gainer nemen?
    Hoop dat ik het beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.

Schema volgt zodra het af is. Doelstelling? Sportiever gebouwd ipv de panlat (of hoe je het ook mag noemen) dat ik nu ben

Alvast bedankt.

Gewoon doen wat op de pot staat beschreven.
    Een winkelier is niet altijd te vertouwen... Niet iedereen heeft er echt verstand van.

Soms komen sommige moment idd iets wat minder fijn uit. Zolang je de shake op krijgt is er geen probleem toch?

Daarnaast is je aantal KH aanzienlijk minder op niet trainingsdagen omdat je er dan 1 neemt? In de ochtend.. Je moet dus even je gemiddelde van de hele week aan KH bekijken

Comment

Gainer uit je schema doen en je behoeften vullen met echte voeding.

Comment

om het lullig te stellen: een juist voedingsschema heeft geen mass gainer nodig,
        die dingen zijn eigenlijk gewoon maaltijd vervangers voor mensen die niet aan hun voedings behoefte komen, je was beter geweest met een whey
        "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Originally posted by trayn View Post
          om het lullig te stellen: een juist voedingsschema heeft geen mass gainer nodig,
          die dingen zijn eigenlijk gewoon maaltijd vervangers voor mensen die niet aan hun voedings behoefte komen, je was beter geweest met een whey
          Ik ben het hiermee eens.
          Je moet je voeding niet aanpassen aan een supplement maar juist andersom.
          lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by flater2 View Post
            Gewoon doen wat op de pot staat beschreven.
            Een winkelier is niet altijd te vertouwen... Niet iedereen heeft er echt verstand van.

Soms komen sommige moment idd iets wat minder fijn uit. Zolang je de shake op krijgt is er geen probleem toch?

Daarnaast is je aantal KH aanzienlijk minder op niet trainingsdagen omdat je er dan 1 neemt? In de ochtend.. Je moet dus even je gemiddelde van de hele week aan KH bekijken
            Ow oké! Dat ga ik even bekijken als ik dat schematje verder afmaak... In de weekends zou ik s'ochtends eentje nemen en namiddag? Als ik s'ochtends niet vroeg wakker ben enkel namiddag... Maar als jullie zeggen 1x s'ochtend volg ik jullie raad natuurlijk op

Voorlopig eet ik hetvolgende. Allesbehalve wat het zou moeten zijn maar bon...

6.30u

- Gainer
            - 1 x Volkorenbrood met honing

10.00u

- 1 x Volkorenbrood met honing
            - Banaan

12.00u

- 5 boterhammen met kalkoen of kipfilet (wel uit pakje dus denk niet dat dit aan te raden is?)
            - Gainer (zou ik vanaf nu dan smiddags bijnemen)

15.00u

- 1 x Volkorenbrood
            - Appel

17.30-18.00u

- 3 aardappelen of rijst eventueel
            - Groentes (snijbonen, witte kool,... dagelijkse dingen)
            - Portie vlees (wit)

9-10u

- Gainer (na training)
            - Yoghurtje maar denk dit best te vervangen door magere plattekaas

Zoals jullie kunnen zien is dit allesbehalve wat het moet zijn en moet ik alles nog wat berekenen en uitrekenen adhv de site die jullie aanraden (voedingsbehoefte)

Alvast bedankt

Comment

hoeveel koolhydraten eiwit vet verhouding zit je dan? ik betwijfel of je genoeg eiwitjes en vetten hebt

ik weet niet of je de excel al gebruikt maar daar kan je het mee uitrekenen:
              http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

succes
              "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

hoeveel koolhydraten eiwit vet verhouding zit je dan? ik betwijfel of je genoeg eiwitjes en vetten hebt

ik weet niet of je de excel al gebruikt maar daar kan je het mee uitrekenen:
                http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

succes
                kga me zoals ik al gelezen heb proberen te houden aan de 60/20/20 regel... alleen die eiwitten en vetten zijn inderdaad een probleem zoals je ziet. Die excelsheet heb ik nog niet gebruikt. Keek enkel op watziterin.nl... Deze is wel handiger zo te zien. Kga het een keertje bekijken want heb al lang door dat het niet iets is dat je op 1 2 3 in elkaar steekt maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Alvast bedankt voor de reacties!

Comment

Wat is de gedachte achter 60/20/20, vind dat een hele rare verdeling eigenlijk...
                  "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

60 kh 20 eiwit 20 vet?? ja toch??? zit zelf op 40 30 30, voor aankomen kun je miss t beste 50 30 20 doen. iedere maaltijd rond de 20 gram eiwitten achterover drukken. tips hierin: ontbijt: melkpak i.c.m. veel brood en pindakaas (even zelf uitrekenen) ontbijt 2: halve bak kwark met banaan en nog wat fruit. lunch: 4 boterhammen met het hele pakje kipfilet. lunch 2: halve bak kwark. avondeten: 200 gram aardappel, 200 gram groente, 100 gram vlees. avondeten 2: half pak magere yoghurt, weightgainer.

NB: je kunt overdag ook een pak yoghurt drinken en per dag een halve bak kwark eten.
                    NB2: weightgainer in je laatste maal omdat je dan met genoeg koolhydraten gaat slapen. de mythe van het dik worden door koolhydraten voor t slapen gaan is lang geleden achterhaald;P.
                    "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                      Wat is de gedachte achter 60/20/20, vind dat een hele rare verdeling eigenlijk...
                      Ik dacht dat dit een standaard was volgens voedingsbehoefte.nl, daar spreken ze namelijk van 60/20/20 bij een voorbeeldschema om aan te komen. Blijkbaar is dit dus geen standaard Weer iets bijgeleerd.

Comment

Originally posted by klofijool View Post
                        60 kh 20 eiwit 20 vet?? ja toch??? zit zelf op 40 30 30, voor aankomen kun je miss t beste 50 30 20 doen. iedere maaltijd rond de 20 gram eiwitten achterover drukken. tips hierin: ontbijt: melkpak i.c.m. veel brood en pindakaas (even zelf uitrekenen) ontbijt 2: halve bak kwark met banaan en nog wat fruit. lunch: 4 boterhammen met het hele pakje kipfilet. lunch 2: halve bak kwark. avondeten: 200 gram aardappel, 200 gram groente, 100 gram vlees. avondeten 2: half pak magere yoghurt, weightgainer.

NB: je kunt overdag ook een pak yoghurt drinken en per dag een halve bak kwark eten.
                        NB2: weightgainer in je laatste maal omdat je dan met genoeg koolhydraten gaat slapen. de mythe van het dik worden door koolhydraten voor t slapen gaan is lang geleden achterhaald;P.
                        Inderdaad dat wou ik bedoelen. thx voor de tips! Dacht inderdaad dat koolhydraten voor het slapengaan niet super was voor het lichaam

Comment

Originally posted by Mrookie View Post
                          Inderdaad dat wou ik bedoelen. thx voor de tips! Dacht inderdaad dat koolhydraten voor het slapengaan niet super was voor het lichaam
                          wordt hier toch in t algemeen afgeraden, ik heb ook wel eens een docu gezien waar ze mensen 48uur in een lab observeerde en waaruit bleek dat je snachts zelfs meer kcal verbrande dan tijdens de training, heb em nooit terug gevonden op het net, heb er wel naar gezocht

maar tot ik er gedocumenteerde informatie over heb doe ik het op de klassieke manier

Comment

wordt hier toch in t algemeen afgeraden, ik heb ook wel eens een docu gezien waar ze mensen 48uur in een lab observeerde en waaruit bleek dat je snachts zelfs meer kcal verbrande dan tijdens de training, heb em nooit terug gevonden op het net, heb er wel naar gezocht

maar tot ik er gedocumenteerde informatie over heb doe ik het op de klassieke manier
                            ik kom mn bed niet uit zonder mn bak rijst om half 10 savonds.. 360 kcal uit carbs is nog niet echt wat je noemt mijn rustverbranding... laat staan als ik in een naverbranding zit:O...
                            "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by klofijool View Post
                              ik kom mn bed niet uit zonder mn bak rijst om half 10 savonds.. 360 kcal uit carbs is nog niet echt wat je noemt mijn rustverbranding... laat staan als ik in een naverbranding zit:O...
                              ik ga ook eens iets tussen mijn kwark ingooien, alles voor de wetenschap

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X