(CLEAN)BULKEN: HELP! (Diabetispatiënt)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (CLEAN)BULKEN: HELP! (Diabetispatiënt)

**** Ik zal beginnen bij het begin..
    Ik heet Elia, ben 21, werk als postbode en ben diabetespatiënt. Ik ben 1m70 en ben een lichaamstype Endomorph, ben 'zwaargebouwd', en kom makkelijk vet aan. Een jaar geleden, toen ik begon te trainen woog ik 83kg en na zon jaar droogtrainen heb ik besloten om te gaan bulken.

Momenteel weeg ik 78kg, met vetpercentage 15,5%. Wel heb ik nog een zwembandje, maar volgens mij ligt dit aan de manier waarop ik eet, en ik hoop dat met een zware trainingsschema en juiste voeding dat laatste vet ervan af gaat.

Het trainingsschema dat ik zou willen beginnen is:
    PRRS Training - Erics FDFS Sample Routine
    (als je even naar onder scrolt zie je een trainingsschema)

Mn Training: Maandag=borst+tri -- Woensdag= rug+bi -- Vrijdag= schouders+benen, en buik: 3oef na elke training. Maar waarschijnlijk zal ik een 4de dag bijtrainen als ik dit schema zal volgen.

Als diabetispatient heb ik het moeilijk om de juiste balans te vinden tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. Ik heb koolhydraten nodig om m'n suiker op peil te houden. Op internet heb ik verschillende calculators gebruikt, maar ze geven me ook telkens andere getallen weer. Ik weet ook dat er een verschil moet zijn op training en niet-trainingsdagen.

Als postbode begint mijn dag heel vroeg (03u snachts), dus denk ik dat ik meer kleine maaltijden nodig heb?

Daarom zou ik graag jullie hulp willen met uit te rekenen hoeveel en wat ik nodig heb om spiermassa bij te komen. Ik zou willen weten hoeveel grm of kcal ik nodig heb om te groeien zonder terug vet bij te komen. Kortweg Cleanbulken..

M'n dag ziet er meestal als volgt uit:

03u: 45gr havermout met 200gr magere yoghurt of halfvolle melk + 2kiwi's
    06u: 2mandarijnen of 100gr yoghurt met bosvruchten
    08u: Volkoren broodje (+/- 35gr) ofwel 2 rijstwafels met kipfilet
    10u: fijngesneden selder en 1 tomaat met fettakaas of mozzarella en eventueel 1 rijstwafel
    12u: sla mix met magere kipfilet of tonijn // Trainingsdagen: 90 à 100 gr volkorenpasta
    14u:fruitmix (avocado, papaja, ananas) of 2 kiwis // Trainingsdagen: samen met eiwitshake
    16u: handvol amandelen en rozijnen met brikje alpro-soja melk
    18u: warme maaltijd: vis of vlees met broccolimix of sla
    20u: 2 rijstwafels met philadelphia-smeerkaas of 1 appel

Kan iemand me aub een vertrouwelijke calculator geven, die me duidelijk kan zeggen hoeveel kcal of grm van koolhydraten, eiwitten en vetten?? En hoe begin ik aan bulken? 500kcal extra per dag?

Al jullie hulp is gewardeerd, alvast bedankt!
    Groetjes en het beste voor allen!

Welkom Elia,

Voor meer informatie over voedingsschema's kun je terecht in dit topic: Wegwijzer voor nieuwe leden - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Je leert daar snel een voedingsschema opstellen dat helemaal is aangepast aan jouw eigen behoefte.
    Qua diabetes vind ik het lastig om je een advies te geven, omdat ik er te weinig verstand van heb.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X