hallo iedereen,
ik ben wat nieuw in het geheel van dieten met fitness daaraan verbonden.
ik ben al een tijdje aan het trainen en heb besloten dat het toch wel wat serieuzer mag.
ik ben 1m70 en weeg momenteel 78 kilo.
prioritair zou ik vetmassa kwijt willen, serieuzere spiermassa zou ik achteraf dan willen bijdoen achter dat mijn buikje weg is natuurlijk.
de bedoeling is dat ik 4 x per week krachttraining doe samen met 1 x per week zwemmen (lopen kan ik niet vanwege een zwakke knie).
dit is mijn voedingschema:
ontbijt:100 gr muesli + tas magere melk
1e tussendoor : 1/2 dosering mass fuel extreme + kellogs graanreep
middagmaal : 3 sneden brood of 75 gr rijst of past (ongekookt) + 200 gr groenten of kom soep + 100 gr kip,kalkoen,ham of vis.
2e tussendoor : 1/2 dosering mass fuel extreme + 1 stuk fruit (meestal appel)
avondmaal : 300 gr aardappelen of 75 gr rijst of pasta (ongekookt) + 200 gr groenten + 100 gr kip, kalkoen,ham of vis.
voor het slapen : 250 gr platte kaas met wat zoestof + 30 gr noten.
die shakes met mass fuel bevatten 75 gr poeder + 200ml melk.
dus zo drink ik er 2 per dag.
is dit een goed voedingsschema om vet te verbranden zonder spiermassa te verliezen?
en wat kan er eventueel beter?
ik ben wat nieuw in het geheel van dieten met fitness daaraan verbonden.
ik ben al een tijdje aan het trainen en heb besloten dat het toch wel wat serieuzer mag.
ik ben 1m70 en weeg momenteel 78 kilo.
prioritair zou ik vetmassa kwijt willen, serieuzere spiermassa zou ik achteraf dan willen bijdoen achter dat mijn buikje weg is natuurlijk.
de bedoeling is dat ik 4 x per week krachttraining doe samen met 1 x per week zwemmen (lopen kan ik niet vanwege een zwakke knie).
dit is mijn voedingschema:
ontbijt:100 gr muesli + tas magere melk
1e tussendoor : 1/2 dosering mass fuel extreme + kellogs graanreep
middagmaal : 3 sneden brood of 75 gr rijst of past (ongekookt) + 200 gr groenten of kom soep + 100 gr kip,kalkoen,ham of vis.
2e tussendoor : 1/2 dosering mass fuel extreme + 1 stuk fruit (meestal appel)
avondmaal : 300 gr aardappelen of 75 gr rijst of pasta (ongekookt) + 200 gr groenten + 100 gr kip, kalkoen,ham of vis.
voor het slapen : 250 gr platte kaas met wat zoestof + 30 gr noten.
die shakes met mass fuel bevatten 75 gr poeder + 200ml melk.
dus zo drink ik er 2 per dag.
is dit een goed voedingsschema om vet te verbranden zonder spiermassa te verliezen?
en wat kan er eventueel beter?