Patat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Patat

Ik had even een vraagje, is patat echt zo slecht?
    Want het wordt gebakken in vet, dus dan kan het je vetten toch aanvullen? Een beetje mayo dan is het toch goed voor je vetten?
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Transvet........

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
      Ik had even een vraagje, is patat echt zo slecht?
      Want het wordt gebakken in vet, dus dan kan het je vetten toch aanvullen? Een beetje mayo dan is het toch goed voor je vetten?
      Dat kan natuurlijk niet. Zou mooi zijn.
      Je hebt vetten en vetten he. Noten e.d zijn goede vetten en nootzakelijk.
      En transvetten en die kan je beter laten.
      Of je moet weer een buikje willen
      geloof dat met 1 friet met een paar miljoen vetcellen worden geboren
      BF dus.

Comment

Originally posted by nathalie74 View Post
        Dat kan natuurlijk niet. Zou mooi zijn.
        Je hebt vetten en vetten he. Noten e.d zijn goede vetten en nootzakelijk.
        En transvetten en die kan je beter laten.
        Of je moet weer een buikje willen
        geloof dat met 1 friet met een paar miljoen vetcellen worden geboren
        BF dus.
        Oke, en ik heb nog nooit een buikje gehad hoor
        Welke producten zitten veel transvetten in?

Comment

Frituurvet natuurlijk.
          En alles wat er in is gebakken.
          Ik eet het nooit.

Comment

slecht voedsel

met patat gaat het niet zo zeer om de veten maar meer om de grote hoeveelheden koolydraten die even snel wordt opgenomen als witbrood. en snele koolydraten in combi met vetten is altijd nog slechter.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

De Gevaren van Transvet, (gedeeltelijk) Gehard(e) Olie, Vet - YouTube

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                slecht voedsel

met patat gaat het niet zo zeer om de veten maar meer om de grote hoeveelheden koolydraten die even snel wordt opgenomen als witbrood. en snele koolydraten in combi met vetten is altijd nog slechter.
                Oke, en wat versta jij allemaal onder slecht voedsel? Bijv. koeken, snoep, snacks enz?

Comment

Oke, en wat versta jij allemaal onder slecht voedsel? Bijv. koeken, snoep, snacks enz?
                  juist.
                  vaak zitten in kant en klare sauzen en dressings ook transvetten, ook in die biddons met boter zoals die van becel waarvan ze zeggen dat het gezonde vetten bevat zit transvet.
                  “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Vetten als in patat is i.m.o. echt één van de slechtste keuzes om aan je vetten te komen, net als een zak chips. Ongezonde vetten. Als je je vetinname wilt verhogen kijk dan liever naar onverzadigde vetten (ongebrande nootjes, pindakaas, lijnzaadolie, etc)
                    Ik kijk altijd meewarig naar al die rijen mensen die bijvoorbeeld bij Manneken Pis zo'n hele zak frietekes met een flinke dot mayo naar binnen schuiven op de Damrak in A'dam.. Die fastfood eetcultuur wordt je overal behoorlijk opgedrongen, maar gelukkig ben ik daar niet meer gevoelig voor, ja in m'n jeugd nog wel, toen ik nog onwetend was haha

Comment

Je kan je friet ook zelf snijden en dan bakken in de oven, in kokosolie of dergelijke frituren en dan heb je gezonde friet

Comment

Oke, ik begrijp ut Ik snapte dit deel van de vetten niet helemaal, bedankt!

Comment

Heeft iemand een betrouwbare GI-waarde van patat? Ik kom namelijk ook 40 tegen op diverse sites, wat het wat betreft GI-waarde prima zou maken. Het vet zou de opname van de carbs vertragen, vandaar de lage waarde.

Wel bevat patat veel carbs per gewichtseenheid omdat er veel vocht verdampt is bij de bereiding en er dus concentratie plaatsvind.

Ben benieuwd of deze info klopt, dan zou het dus meevallen als (junk-)maaltijd. Bij eten van een beperkte hoeveelheid zou het dus geen enorme vetmaker hoeven te zijn aangezien de carbs relatief traag worden opgenomen. Dit uiteraard even afgezien van de transvetten.

Iemand hier een mening (met onderbouwing) over?

Comment

Aardappels in padjes snijden, laagje olijfolie en bakken maar
                            Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                              juist.
                              vaak zitten in kant en klare sauzen en dressings ook transvetten, ook in die biddons met boter zoals die van becel waarvan ze zeggen dat het gezonde vetten bevat zit transvet.
                              Ik gebruik die, maar op de fles staat <1 transvetten op 100gr dus valt op zich reuze mee, of zou het toch beter zijn om toch in olijfolie te bakken (Vlees dan)
                              If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X