Trage stoelgang (metabolisme?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trage stoelgang (metabolisme?)

Heb de laatste tijd last van een erg trage stoelgang, terwijl ik eerst juist een vrij regelmatige stoelgang had.

Dit komt vooral doordat ik een aantal weken terug veel meer ben gaan eten, i.v.m. met aankomen (+training). (1.82cm, 56kg nu)
    Sinds ik daarvoor eigenlijk te weinig at, heb ik waarschijnlijk een vrij traag metabolisme. Probleem nu alleen is dat mijn stoelgang schijnbaar totaal ontregeld is.

Ik drink veel thee, 's ochtends koffie, heb Natuurlijke Stoelgang-thee van Zonnatura aangeschaft, lijnzaad en eet sowieso vrij veel vezelrijke voeding. (Havermout, fruit, volkorenbrood...)

Heeft iemand wellicht wat tips voor mij? Is er nog iets wat ik kan doen? Of moet mijn lichaam gewoon erg lang wennen en duurt dit een paar maanden?

misschien drink je minder maar minder naar de wc gaan door meer eten lijkt me sterk

het zou kunnen dat je nu gezond eet dat je lichaam meer bouwstoffen opneemt wat op zijn beurt minder feces produceert?
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
      misschien drink je minder maar minder naar de wc gaan door meer eten lijkt me sterk

het zou kunnen dat je nu gezond eet dat je lichaam meer bouwstoffen opneemt wat op zijn beurt minder feces produceert?
      Hmm, ben eigenlijk ook meer gaan drinken denk ik.

Voorheen at ik al wel gezond (wel te weinig), maar at uit me zelf al volkorenbrood, havermout en nauwelijks fastfood, chips en snoep.

Wel ben ik sindsdien veel meer eiwitten gaan eten, en gewoon over het algemeen veel meer. Zou dit niet de oorzaak kunnen zijn? Anders weet ik het ook niet meer

Comment

Je hebt oplosbare vezels (groente fruit bonen haver) en onoplosbare vezels (noten, gedroogde pruimen abrikozen zilvervliesrijst aardappels). Beide heb je nodig maar onoplosbare vezels activeren de darm en nemen vocht op, die kun jij denk ik goed gebruiken, neem daar dus wat meer van en kijk of het helpt.

Bijvoorbeeld wat kleingesneden abrikozen (onoplosbaar) door je havermoutpap (oplosbaar). Een sinaasappel (oplosbaar) bij je handje noten (onoplosbaar).

Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen omdat ik niet weet wat je eerst at in vergelijking met je huidige eetpatroon.

Comment

Veel spinazie, brocolli en bloemkool eten. Daarnaast zorgen dat je genoeg vetten binnenkrijgt.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Mocht dat alles geen soelaas bieden: kijken of je arts je bijvoorbeeld movicolon kan voorschrijven.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

ontbijtkoek is goed voor je stoelgang of anders metamesiel via huisarts
              Ga als de sodemieter van die wipkip!!!.......nou is papa!!!

Comment

Originally posted by Jamin View Post
                heb Natuurlijke Stoelgang-thee van Zonnatura aangeschaft,

Gooi die troep maar weg. Daar zit behoorlijk wat senna in en dat is de pest voor je darmen. En zo te lezen werkt het nog niet eens bij je ook.
                Het komt vast vanzelf goed als je lekker hoog in de vezels blijft.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by alco View Post
                  ontbijtkoek is goed voor je stoelgang of anders metamesiel via huisarts
                  Metamucil. Of lactulose. Ontbijtkoek is weer niet nuttig.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zoals adon1s al zei, eet wat meer goede vetten. Olijfolie, pindakaas, zalm, makreel, amandelen, eigeel etc. Daarbij ook veel water drinken (3L) en gegarandeerd dat er weer wat gaat stromen zo niet, dan zeker je huisarts opzoeken
                    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

je eten goed kauwen is ook belangrijk.
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                        Gooi die troep maar weg. Daar zit behoorlijk wat senna in en dat is de pest voor je darmen. En zo te lezen werkt het nog niet eens bij je ook.
                        Het komt vast vanzelf goed als je lekker hoog in de vezels blijft.
                        Oh, jammer.. Maar nee, het schijnt inderdaad weinig goeds te doen. Ik merkte het wel aan mijn maag, nadat ik het voor de eerste keer had genomen, maar i.v.m. de werkelijke stoelgang draagt het tot nu toe niets bij.

Allemaal bedankt voor de tips! Zit helaas weinig vooruitgang in. Laatst een laxeermiddel genomen (poedertje), volgende ochtend wel op het toilet maar niks denderends (haha, toilet-stories oh yeah), en sinds dien ook niks meer.

Ik zal wel een paar kilo zwaarder wegen onderhand, epic gains! hehe

Comment

Originally posted by Jamin View Post
                          Oh, jammer.. Maar nee, het schijnt inderdaad weinig goeds te doen. Ik merkte het wel aan mijn maag, nadat ik het voor de eerste keer had genomen, maar i.v.m. de werkelijke stoelgang draagt het tot nu toe niets bij.

Allemaal bedankt voor de tips! Zit helaas weinig vooruitgang in. Laatst een laxeermiddel genomen (poedertje), volgende ochtend wel op het toilet maar niks denderends (haha, toilet-stories oh yeah), en sinds dien ook niks meer.

Ik zal wel een paar kilo zwaarder wegen onderhand, epic gains! hehe
                          Je kunt je darmen ook masseren. Ontspan je buikspieren, zorg dat je lekker warm bent, in een warm bad werkt goed, of een hittepit er op. Je moet vrij diep masseren. Kijk even hoe je dikke darm loopt op een anatomie-plaatje. Massagebewegingen met de klok mee.

Comment

Maar toch vind ik het wel gek eigenlijk........
                            Juist met een goed voedingspatroon met voldoende vezels en vocht zou het eigenlijk beter moeten gaan in plaats van slechter zoals nu.
                            En hoe lang is dit nu precies zo?
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ik heb jaren lang op bekkenbodemtherapie gezeten(achteraf weinig mee opgeschoten aangezien het probleem niet hierin zat) wat ze me wel verteld hebben,is dat je darmen een kwartier na je maaltijd het meest actief zijn,en dus je stoelgang ook het best

heb zelf gemerkt dat dat ook zo is.
                              je kan ook oefeningen doen terwijl je op de wc zit zoals,naar voren en naar achteren bewegen en van links naar rechts,dit actieveert je darmen ook weer iets meer
                              Ga als de sodemieter van die wipkip!!!.......nou is papa!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X