stijgend vetpercentage

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stijgend vetpercentage

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel aan het bulken en ben al goed op weg, was in november 68 kg en ben nu 74 kg. Dit is dus ongeveer 6 kg in 4 maand. In het begin snapte ik het nog niet helemaal, maar ben in de maand januari en februari 3,5 kg aangekomen.

Ik fiets elke dag ongeveer 13 km naar school, dus 26 km.

Maandags: volleybal (120 minuten)
    dinsdags: Fitness
    woensdag: fitness
    donderdag:volleybal (120 minuten)
    vrijdag: fitness
    zaterdag: 1x in de 2 week volleybal, anders fitness

Door deze bulk is mijn vetpercentage ook gestegen.
    zou ik dit tegen kunnen gaan door meer cardio te doen/koolhydraten te verlagen, of moet ik het gewoon laten stijgen en er later in een keer weer afcutten?

Groet, Rickbeen
    Attached Files
    Last edited by Rickbeen; 05-03-2012, 18:20.
    Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
    People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
    BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Misschien bulk je te hard. Beetje vet is ok, maar als het 50/50 is dan zou ik de kcal een beetje verlagen.
    Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
      Misschien bulk je te hard. Beetje vet is ok, maar als het 50/50 is dan zou ik de kcal een beetje verlagen.
      oke, en hoe kan ik het beste dan mijn voedingschema veranderen, één maaltijd weghalen, bijvoorbeeld melk met brinta om half 4, of wat minder brood eten ofzo?

Opzich valt het nog beste mee, maar ik wil niet eindigen met een vet% van 18+, dat gebeurt ook niet zo snel, maartoch

Comment

4000+ kcal voor 74kg is ook vrij veel. Ik ben 86kg en zal rond de 3100 zitten. Eiwitten zijn hoog (discussie blijft of je zo hoog hoeft te zitten, maar zit zelf ook hoog in de eiwitten) en ik zou wat KH schrappen. Eigenlijk moet je je onderhoudt uitvinden en daar iets boven gaan zitten. Via die formule komt er bij jou 3155 uit, waarom dan die 4023?
        Train hard or go hormone

Comment

4000+ kcal voor 74kg is ook vrij veel. Ik ben 86kg en zal rond de 3100 zitten. Eiwitten zijn hoog (discussie blijft of je zo hoog hoeft te zitten, maar zit zelf ook hoog in de eiwitten) en ik zou wat KH schrappen. Eigenlijk moet je je onderhoudt uitvinden en daar iets boven gaan zitten. Via die formule komt er bij jou 3155 uit, waarom dan die 4023?
          Ik zat eerst rond de 3500 maar kwam weinig tot niets aan in gewicht. toen heb ik de brinta met melk of half 4 ingeslast, en ben eigenlijks steeds meer gaan eten. Nu vulde ik het schema in kwam ik er dus ook achter dat ik wil hoog zit. vind zelf hoog in eiwitten wel belangrijk, omdat mijn herstel dan sneller is.

Comment

Hoe lang heb je die 3500 geprobeerd? Vergeet niet dat spiermassa opbouwen een traag proces is hè? Ging je wel in kracht vooruit? Hoe was je BF? Was die misschien iets gezakt?
            Train hard or go hormone

Comment

Hoe lang heb je die 3500 geprobeerd? Vergeet niet dat spiermassa opbouwen een traag proces is hè? Ging je wel in kracht vooruit? Hoe was je BF? Was die misschien iets gezakt?
              Ik heb dat niet heel lang geprobeerd, inderdaad. Maar zoals ik zei in mijn vorige post, eigenlijks was het onbewust dat ik meer ging eten, en toen kwam ik wel aan. Dat hb ik dus volgehouden. ik ga wel wat in kracht voor uit, maar dat gaat natuurlijk ook langzaam. mijn BF is toen denk ik gelijk gebleven, heb het nog nooit gemeten, want zit niet bij een gym. Doe het allemaal via de spiegel, en anderen laten beoordelen via foto's.

Bedankt voor je reacties by the way

Comment

haal er bijv. 200kcals vanaf.
                dat is 1400kcals per week en staat gelijk aan 0,2 kilo per week aan gewicht.
                als je vet% te snel stijgt betekend dat waarschijnlijk dat je bij het weglaten van die 200kcals gewoon even veel spiermassa wint maar minder vet.

meer kcals betekent niet meteen meer groei!!
                waarschijnlijk licht het aantal kcals wat jij nodig hebt voor max. spiergroei wat lager dan je nu eet.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  haal er bijv. 200kcals vanaf.
                  dat is 1400kcals per week en staat gelijk aan 0,2 kilo per week aan gewicht.
                  als je vet% te snel stijgt betekend dat waarschijnlijk dat je bij het weglaten van die 200kcals gewoon even veel spiermassa wint maar minder vet.

meer kcals betekent niet meteen meer groei!!
                  waarschijnlijk licht het aantal kcals wat jij nodig hebt voor max. spiergroei wat lager dan je nu eet.
                  oke, dankjewel zou ik dan een maaltijd skippen of bij bepaalde maaltijden minder eten?

Comment

Vetten als noten en olien vermijden. Zitten onverzadigde vetten in. En de suikers wat meer verminderen

Comment

Originally posted by Supermocro View Post
                      Vetten als noten en olien vermijden. Zitten onverzadigde vetten in. En de suikers wat meer verminderen
                      Wat = er mis met onverzadigde vetten volgens jou dan ????

Comment

Wat een bullshit, denk dat als je vp te snel omhoog gaat je gewoon je totale inname iets moet verminderen toch? Hoe heb je je vp gemeten trouwens?
                        Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                          Wat een bullshit, denk dat als je vp te snel omhoog gaat je gewoon je totale inname iets moet verminderen toch? Hoe heb je je vp gemeten trouwens?
                          Heb je dat nou tegen mij of tegen supermocro? Ja klopt, dat kan. maar je kunt ook meer cardio gaan doen, en ik vraag wat het beste is. Niet gemeten, maar kijkend naar de spiegel en vragen aan mensen doormiddelvan foto's.

Comment

Originally posted by Supermocro View Post
                            Dat is zulke fucking harde bullshit. Onverzadigende vetten zijn juist goed voor je. En welke suikers moet ik verminderen dan? Waar zitten suikers in?

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                              oke, dankjewel zou ik dan een maaltijd skippen of bij bepaalde maaltijden minder eten?
                              Meet het aantal gram dat je tijdens je pre-workout en tijdens het avondmaal eet.
                              Als je nu bijvoorbeeld tijdens het avondeten 150gram rijst eet, kun je dat verminderen door 100gram rijst te eten(ik zeg maar wat) 100gram gekookte rijst is ongeveer 370kcal dus reken maar uit hoeveel kcal je per week minder binnenkrijgt door elke dag 50gram minder rijst te eten..
                              Carpe Diem

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X